bobvanduin schreef:
hoeveel GB schiet je nu vol op 1 dag?
Hoeveel films schoot je vroeger per jaar= 4824 foto´s per jaar
Dan komt nu de ham vraag:" Met het aantal foto´s wat jij nu per jaar schiet, hoe lang denk jij dat jij met een oude 30V gedaan zou hebben?"
#maak al mee dat 8-10GB al te kort is....
#Vroeger maakte ik nog geneens 1200 foto's per jaar en
#ik heb geen 30V maar heb dan een digi 300D maar kan ook hier geen antwoord op geven,en ook niet over de 300D trouwens ,malle ding blijft het doen.maar mn oude analoge camera is toch 14 jaar mee gegaan,kwam ineens een kras op de fotos tevoorschijn,inwendig,dus overleden was wel een canon maar geen spiegelreflex
SanderL schreef:
Mijn oude ( 7 jaar inmiddels) EOSD doet het nog feilloos, en ik ontzie hem echt niet. Uiteraard is de camera inmiddels wel erg verouderd... Maar dat ben ik inmiddels ook, dus we passen wel bij elkaar

dus ik ben ook oud

met mn 6 jaar oude "beesie" oja en geen 6 jaar oud dus (ben 6 met 33 jaar levenservaring

)
Mikkie2002 schreef:
Dan je antwoord op de hamvraag: de sluiter van een 40D gaat tot 100.000 gegarandeerd. Dat haalt niemand.
moet je voor de grap eens vliegtuigen (ja ik ben zo'n maf)gaan spotten.Europa afreizen met de auto ,daggie Frankfurt 1200 foto's net als Parijs,daggie Dusseldorf of Brussel is ook goed voor 800 clickjes per keer, en once in a while het vliegtuig pakken naar 1 of ander vliegveld.
pak tussendoor eens een vliegshow of een open dag mee(goeie dag is 800-1200 clicks) gaan een hoop fotos mis met zo'n show.
dan ook nog dat ik de camera bijna elke dag wel een keer gebruik...
100.000? peanuts.enne dan de verrassing,ik heb het gedaan met een 300D en dat malle ding doet het nogsteeds.
al ben ik nu wel opzoek naar een nieuwe,het verrassingselement begint nu wel minder te worden als "ze" ermee ophoudt,maar begin bang te worden dat het op een cruciaal moment gaat gebeuren,zoiets als: 30 augustus ga ik 4 dagen naar Manchester

en net als ik in het vliegtuig stap hoor je een raar geluid uit de cam komen en dat was het dan....
ja met een 1D (l,ll,lll,lV) 200.000 das wel veel.
Groet Ton