Het is nu sep 4, 10, 06:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

• Advertisement

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: dec 19, 06, 20:29 
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+

Alleen "Save for web" haalt de exifgegevens weg :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: dec 19, 06, 21:17 
Shooter+
Shooter+

Profotonet converteert sRGB en AdobeRGB naar hun eigen profiel. Waarom dit dan zelf doen? Als het dan nog niet goed is , dan komt het nooit meer goed. :(

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: dec 22, 06, 20:36 
Donateur
Donateur

Images: 2
Met belangstelling heb ik deze discussie gevolgd en ben nog steeds verbaasd over hetgeen hier geschreven is over het gebruik van de EXIF gegevens. Ik vraag me af: wat heeft bewerken dan nog voor zin??
Ook lees ik hier maar ook in andere topics vaak tegenstrijdige ervaringen over dezelfde ontwikkelcentrale.
Ik ben dan ook eens in mijn artikelenverzameling gedoken en heb aan de hand daarvan onderstaand overzicht met Afdrukcentrales en winkeliers/verkoopketens die daar gebruik van maken opgesteld.

Afdrukcentrale "CEWE":Kruitvat; Pixum; AH; Schlecker; magix; Trekpleister; Media Markt; Etos; Primera.

Afdrukcentrale "Fujilab":Hema; Dixons; Fujifilm; Fotoquelle.

Afdrukcentrale "kODAK":bLOKKER; d-fotos.nl; Super de Boer; Kodakgallery.nl.

Afdrukcentrale "Fotosystems Nederland":
Profonet

Opmerkingen:
Aanbieder Combi maakt afhankelijk van de vestiging gebruik van een van de in NL gevestigde afdrukcentrales.

Media Markt heeft in zijn vestigingen ook een eigenafdruk afdeling voor 1 uurs service.

Webprint.nl is de enige die zelf afdrukt en, voor zover bekend, niet voor anderen.

Ik hoop dat iedereen zijn voordeel hiermee kan doen.

groeten,

Gerard

[color=#008000]De natuur verveelt nooit! [/color] http://fotogerard.jalbum.net/
[size=67] Canon EOS 30D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX[/size]

Profiel Personal album  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: dec 23, 06, 13:43 
Donateur
Donateur

Images: 2
In het door mij aangemaakte topic afdrukcentrales kwam onderstaande reactie van Newbie.

Heel handig overzicht. heb zelf zeer tegenvallende ervaringen met de hema. vaak veel donkerder dan de bedoeling is. en soms een onverklaarbare rode of groene zweem over de hele foto.Andere foto's zijn juist weer precies zoals verwacht dus het zal niet aan mijn monitor liggen.
door jou overzicht weet ik nu dat het geen zin heeft te switchen naar winkels met dezelfde centrale

Vond nog een leuk artikel op internet over de aanpassingen die ze bij die centrale doen en hoe je dat kan voorkomen
http://www.keesmoerman.nl/exif.html
zelf heb ik het niet getest want ik ben ze beu

Heb nu een paar testfoto's naar profotonet opgestuurd. ben benieuwd. (zijn wel 2 x zo duur) gisteren 14:30 ingestuurd. een uur later bericht dat ze op de post gingen, dus over de snelheid geen klagen..
iemand een tip?

Een reactie die zeer zeker thuishoort bij de discussie in dit topic.

Groeten,

[color=#008000]De natuur verveelt nooit! [/color] http://fotogerard.jalbum.net/
[size=67] Canon EOS 30D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX[/size]

Profiel Personal album  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur