Berlijn

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Charlottecello
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2011 17:58
WoonplaatsCOLON Groningen

Hopelijk staat hij hier goed, het board voor reizen staat bij showcase, en dat durf ik nog niet aan.

Afgelopen week ben ik naar Berlijn geweest, en de camera ging natuurlijk mee. :)

1. Zijkant van de Reichstag
Afbeelding

2. Andere van de Reichstag
Afbeelding

3. Achterkant van de Dom
Afbeelding

4. Kerktorentje..
Afbeelding

5. Neptunus
Afbeelding

6. Ook bij de fontein
Afbeelding

7. In het Tiergartenpark middenin Berlijn, zaten er ineens een vijftal wilde konijnen op zo'n 10m afstand van ons. :D Vond ik lastig te fotograferen, want ze zijn behoorlijk schuw.
Afbeelding

8. Portretjes van reisgenoten die liever niet op de foto willen.... :lol: Ik wil me graag meer focussen op portretfotografie, dus ik vraag me af of jullie misschien nog tips hebben! Stukje overbelichtheid bij het haar is erg lastig weg te krijgen, zelfs met RAW-bewerking..
Afbeelding

9. Stukje van de Tor bij nacht..
Afbeelding

10. Bovenkant van de Tor
Afbeelding

11. Goed zoeken werd beloond! Hier is ook een van de covers van een single van System of A Down-zanger Serj Tankian genomen.
Afbeelding

Ik sta open voor opbouwend commentaar, graag zelfs! Hopelijk leren jullie me weer een hoop.

Charlotte
Epiphany
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2011 05:29

Foto 2 staat een beetje scheef, verder ken ik berlijn niet, maar geeft mij een goede indruk van de stad. Het kerktorentje had ik er graag helemaal opgezien.

Bij het portret zou ik persoonlijk voor een shot van de buste zijn gegaan en de focus leggen op het (voor ons) linker oog.

Konijn vind ik erg leuk gedaan trouwens :)
5DMKII | BG-E9 | 24-105 L IS USM F4 | 70-200 L USM F2.8 | Lowepro Flipside 400 AW
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

leuke serie. Nr 9 vind ik erg mooi. Ik zou me de volgende keer wel tot een onderwerp beperken. Konijntjes zijn leuk, maar vind je ook in Rotterdam.
Tips voor portretfotografie: neem iemand die graag op de foto wil of doe het ongemerkt en neem geen locaties in de felle zon of wacht even op een wolkje. Op je schermpje (grafiekje) kun je al direct zien of er overbelichte delen aanwezig zijn. Is dat het geval dan een nieuwe maken en iets onder belichten.

groet
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
BOV
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 08 Sep 2010 11:39
WoonplaatsCOLON Limbabwe

Vindt 9, 10 en 11 erg mooi!
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen.

EOS60D Gripped, wat lenzen, strobist set
Gebruikers-avatar
Digilike
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6325
GeregistreerdCOLON 26 Nov 2006 21:35

Ik kan me vinden in het commentaar dat Peter gaf. Die laatste plaat vind ik erg fraai! Waar is dat ergens in Berlijn? Heb je wellicht coördinaten of een straatnaam?
[size=67]Canon 1D MKIII |Canon EF 50 mm 1.8| Canon EF 70-200 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 24-105 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM|Canon EF 300 f4 [color=#FF0000][b]L[/b][/color] IS USM |Sigma 12-24m|Sigma 70mm macro| [/size]
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

negen, tien en elf zijn ook mijn favorieten.
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Charlottecello
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2011 17:58
WoonplaatsCOLON Groningen

Bedankt voor jullie berichten, ik heb aan de meeste zeker een hoop. En ook fijn te lezen dat jullie het niet totaal prut vinden, daar was ik bang voor vergeleke de prachtige foto's die hier over het algemeen gepost worden.

Epiphany, foto 2 is inderdaad scheef, ik heb de verkeerde geüpload. *handig*
Peter1970, tot een onderwerp beperken klopt, ik ben zelf een flinke toerist, álles zien en álles vastleggen. :lol:
Epiphany en Peter1970, bedankt voor de tips voor portret, ga ze zeker toepassen. :)
Digilike, het is bij de Unter den Baum Straße, hier: http://maps.google.nl/maps?q=52.523071, ... 1&t=h&z=19" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar