RAW importeren in oude versies van Lightroom [Video]

(niet voor vragen, hier alleen tutorials)

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Heb je Lightroom versie 6 en willen je RAW-foto's niet openen? Dan kan het heel goed zijn dat je camera uitkwam nadat Adobe stopte met de support voor Lightroom 6. Is dat helaas pindakaas dan?

Of niet? Nee, het hoeft geen probleem te zijn. Je moet dan wel je RAW-foto's eerst converteren met de DNG-convertor van Adobe. Er wordt dan een nieuw bestand aangemaakt wat je in oude versies van Lightroom gewoon kunt openen.

In deze film laat ik het probleem zien aan de hand van een nog oudere versie van Lightroom, namelijk Lightroom 5. Ik kon helaas geen Lightroom 6 downloaden. Maar het probleem is hetzelfde; ik kon geen RAW-foto's openen in deze versie van Lightroom.

En nadat ik de foto tot een DNG geconverteerd had, kon dat wel.

Wil je nu ook de DNG-convertor downloaden, dat kan via deze link: https://helpx.adobe.com/nl/photoshop/us ... erter.html
Wil je nu als eerste op de hoogte blijven van mijn filmpjes? Wordt dan abonnee van mijn YouTube-kanaal
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Anoniem 3

Ja, die DNG converter werkte perfect op mijn ACER E17 met Windows 10 64-bits.
Maar op mijn ouwe getrouwe HP Pavillion, met Windows 10 (32 bits) geïnstalleerd, is het tot nu toe het enige programma wat wel installeert,(zegt-ie) maar nergens meer terug te vinden is....
Zou het kunnen liggen aan die 32 bits verschil?
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Weet je ook welke vergis evan Windows 10 je hebt? Versie 1703 of later is de minimale Windows 10 versie namelijk. (Overigens zo even geen idee waar je dat vind :))
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Anoniem 3

Versie 1809, de nieuwste update.

OPGELOST!

Versie 11_1 installeert niet, Versie 10_5 WEL.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar