Tattoo

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Ik was al een tijdje opzoek naar een man of vrouw met een "mooie" tattoo.
Er zijn verschrikkelijk veel verschillende tattoo's natuurlijk en smaken verschillen maar ik zocht een bepaalde afmeting en bepaalde style.
Die tattoo had ik gevonden en de dame die er aan vast zit wilde ook graag mee werken met een foto shoot.
het gaat dus om de tattoo.
De foto's zijn dus niet gemaakt als echt portret...maar wel als portret van een vrouw die haar tattoo wil laten zien....
Vandaar dat ik de aandacht juist op de tattoo heb gelegd en niet per definitie op de ogen.
Ik wilde graag een stoere blik....maar daar had het model wat moeite mee ha ha ha...

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden...

1

41343

2

41344

3

41345

4

41346


Dank voor het kijken.
shuttle-shooter
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 44
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2013 22:14

Het is inderdaad een registratie van de tattoo, vind daardoor de houding van je model niet natuurlijk overkomen.

Bij de laatste foto ben je achter het model gaan staan ipv dat je model zich heeft omgedraaid. Nu is je paraplu de achtergrond, weet niet of dat de bedoeling was.

Dit is mijn bescheiden mening :)

Gr. René
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Een aantal keren gekeken en op me in laten werken.
Al met al denk ik dat het accent toch net teveel op de tattoo ligt.
En mede daardoor ook weer te weinig.
Omdat de draagster ervan toch de nodige aandacht vraagt, mede ook door de onscherpte.

Ik denk dat de tattoo met een ruimtere kadering van zichzelf al genoeg aandacht zou eisen, ook bij een wat ruimere kadering.
Voor mij is de laatste daarom de beste, hier is echt alleen de tattoo het onderwerp
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Dank je Rene voor je reactie.

Ik ben niet achter het model gaan staan maar ik heb het model om laten draaien waardoor ze met haar rug naar mij stond...
daarna heb ik het "rimlight" achter haar voor haar gezet zodat je inderdaad de paraplu ziet.
Met veel pijn en moeite heb ik er voor gezorgd dat mijn flitser in het midden niet zichtbaar was zodat je alleen de paraplu zou zien...daarna ook nog flink de intensiteit terug geschroefd zodat je goed duidelijk zou zien dat het de paraplu is....m.a.w....dat was de bedoeling ha ha ha...
Ik vind het er eigenlijk zeker met deze bewerking goed uit zien als afwisseling.
Wat houding betreft kan ik me ook niet zo goed in vinden omdat ze eigenlijk niet echt gekke dingen doet behalve haar hand in haar nek en op haar schouder...dat zijn naar mijn mening toch wel natuurlijke houdingen.
misschien komt het dat ze op een stoel zit dat het er wat onnatuurlijk uit ziet?

Jij ook bedankt Frank.

Wat ik wilde laten zien was een tattoo met de persoon, met de nadruk op de tattoo.
Een stukje arm alleen is al genoeg voor de tattoo natuurlijk maar er zit een persoon aan die arm vast.
Ik vind dat je die persoon niet weg kunt laten omdat die tattoo over het algemeen iets over de persoon zegt.
en de persoon iets van zichzelf wil laten zien in de tattoo.
Het verhaal van deze tattoo ken ik niet maar ik denk wel dat de persoon van deze tattoo het op deze manier completer vind dan alleen een stukje arm...(Maar dat moet ik eens na vragen)

Wat jij zegt zit zeker wat in denk ik!
maar zo had ik het niet bekeken, Ik had ook tegen de persoon gezegd dat de rest van de kleding (met name de schoenen) er niet toe deed omdat dat er toch niet op zou komen.
En mede daardoor ben ik dus alleen op het boven lichaam gefocust bezig geweest.
Maar met deze tip kan ik zeker wat!
Als er nog eens een getatoeëerd persoon voor mijn lens staat zal ik daar zeker aan denken.
Nogmaals dank!

Grt Marco
Gebruikers-avatar
Julia
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2013 17:38

Heb ook al een aantal keren gekeken....Ik begrijp wel dat je de Tattoo wil laten zien maar je kan het mens dit bij die tattoo hoort niet los zien....
Nu wordt het alleen een registratie en dat vind ik zo jammer....
Maar voor jou doel van de foto's vind ik ook je laatste het beste...
Gebruikers-avatar
EvZ
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 161
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2013 22:09
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Hoi Marco,

Leuke registratie van de tattoo waarvan ik de laatste het mooist vind.
Wel iets waar je de volgende keer op moet letten is de schittering van de flits in de tattoo zelf, zoals bij foto 2 en 3.
Groetjes Eric,

Pictures EOS Digital Rebel XTi (400D) met batt. grip, EOS 40D, 17-55 f2.8 IS USM, 17-85 f4-5.6 IS USM, 70-300 f4-5.6 IS USM, Speedlite 430EX II, REDGED RTT-423 enz..
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Julia en evz....bedankt voor jullie reactie.
En inderdaad de reflexie op de tattoo stoort me ook wel een beetje...maar dat is makkelijk te verminderen...
ga ik meteen doen.
Grt Marco
xxmanonxx
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 27 Jan 2013 17:12

Die laatste foto is echt super mooi!!
Kijk ook eens op: https://www.facebook.com/FotografieManon" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

Dank je manon
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

De tattoo komt mooi in beeld, maar als portret vind ik ze minder. De dame in kwestie komt minder goed uit te verf. Voor mij blijft dat altijd de belangrijkste actor bij mensenfotografie. Nu moet ik wel zeggen dat het (hoewel primair bere-interessant) een zeer moeilijk onderwerp is om mooi te fotograferen lijkt me. :?:
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar