Jullie mening

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
bas28
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 123
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2006 14:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Zo na veel lezen hier op het forum, plaats ik zelf maar weer eens een portretje.
Graag jullie ongezouten mening?

Afbeelding
Een goede fotograaf, vangt het licht verborgen in de schaduw. Laat je zintuigen samensmelten met emoties. Pakt die compositie in één beeld en maakt dé herinnering blijvend.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Je zit er om te beginnen op 2 hele belangrijke dingen naast:

1 De scherpte. Hij is gewoon niet scherp.
2 De kleur. Mensen met een donkere huidskleur zijn niet blauw/groenig. De kleur onder zijn oog klopt, maar daaronder (lippen en hals) en daarboven (wenkbrauwen en voorhoofd) zijn gewoon niet goed van kleur

Ander klein foutje van bewerking; de linkerrand is absoluut zwart terwijl er voor zijn neus toch een lichtere kleur zit. Als je dat stukje ruimte extra wil maken in de foto (wat kan, en ook wel een goede keuze is) dan moet je het vullen met de omliggende kleuren en niet met absoluut zwart

Kun je misschien wat meer vertellen over hoe je de foto gemaakt hebt?
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
madelief
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1252
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2010 12:21
WoonplaatsCOLON Nieuwstadt
CONTACTCOLON

Afgezien van de opmerkingen van Jeroen vind ik dat je aan de randen te weinig ruimte hebt. Het oor helemaal en de neus bijna tegen de rand vind ik niet mooi...

Groetjes,
Elsbeth.
Mijn mening is alleen maar mijn mening.....

Kijk ook eens bij http://www.fotomadelief.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Ik zou juist het oor er helemaal af halen en het gezicht veel meer naar rechts in het beeld geplaatst hebben. Het kleurverloop zie ik zelf niet maar ik ben ook nog niet tevreden over de instellingen van mijn monitor sinds ik een nieuwe computer heb, dus daar kan het ook mee te maken hebben.

Je licht, model en blik vind ik heel erg mooi.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar