Janine

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
55kfotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2011 21:50
WoonplaatsCOLON Schagen

Gisteren wat foto's voor een workshop aan het voorbereiden geweest. Daarna nog even tijd voor wat extra werk te schieten. Zie hier het resultaat: Belichting was een Elinchrom D-Lite RX One met Rotalux 100cm octa. Tevens voor iedereen die beweert dat je een hoge kracht flitslamp nodig hebt in de studio, dit was een 100watt lamp op bijna laagste vermogen!

43788

43787

Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

De eerste vind ik prachtig! De tweede storen bij mij de reflectie van de Octa in haar ogen.
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Ze komen bij mij beide niet scherp genoeg over... Vooral de 2e niet...
De eerste het mooist!
55kfotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2011 21:50
WoonplaatsCOLON Schagen

@Michiel

Wat vind jij niet scherp genoeg?
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

De ogen kijken met voor mijn gevoel niet scherp aan...
Misschien oververscherpt? Of de spiegeling?
55kfotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2011 21:50
WoonplaatsCOLON Schagen

Meestal gebruik ik een high pass filter voor verscherping van de ogen. Maar wil nooit te veel verscherpen, dat het onnatuurlijk wordt. deze foto mag wel iets softer zijn naar mijn smaak, past bij het onderwerp
E7picture
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 817
GeregistreerdCOLON 23 Dec 2007 10:21

Eerste foto vind ik mooi en een heerlijke blik van het model. De pose en kijkrichting komen mooi overeen met elkaar. De tweede vind ik een stuk minder. Een voor mij wat aparte gehoekte pose en een gekozen standpunt die ik niet lekker vind wegkijken. Je zit een stukje vloer wat het nogal onrustig maakt. Ook valt de enorm rode hand me op.
Maar die eerste is gewoon erg fijn, stralend, fris.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Ik ga voor foto 1. De tweede vind ik ook niet lekker kijken. En ja de scherpte was mijn ook opgevallen, toch vind ik dat softe hier wel wat hebben.

Als ik nog eens kijk lijkt het als of de scherpte bij foto 1 op het bandje van de schoen ligt. Zoals gezegd stoor ik me er niet aan.

Gr Leon
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Ik ga mee met de vorige meningen.
Ook hier voorkeur voor nummer 1.
Ik probeer ook wel eens wat wisselende standpunten, maar helaas zelden met bevredigend resultaat.

Hoewel licht, styling en model best soft mogen zijn, ik mis toch ook echt basisscherpte op het gezicht en ogen op beide foto,s. Waarbij het op de 1e het meeste opvalt.

De opmerking in je intro over dat beweerd word dat er perse veel licht moeten hebben in de studio kan ik niet helemaal volgen. Volgens mij beweert niemand dat je perse veel licht moet hebben.
Maar alleen dat dit mede afhankelijk is van wat je wilt en moet belichten.
Maar ook eventueel aanwezig licht en uiteraard instellingen hebben daar sterke invloed op.
100 wat of minder kan voldoen. Maar vaak ook niet.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
55kfotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2011 21:50
WoonplaatsCOLON Schagen

@Frank64, Die opmerking komt voort uit discussies die ik wel eens heb met cursisten of mede fotografen over of je nu en zware of lichte lamp nodig hebt. Ook toen ik mijn eerste lamp ging kopen was het advies neem zo zwaar mogelijk. En ik ben van menig dat dat niet nodig is. En het ook afhankelijk is van wat je wil> http://ferryknijn.nl/hoge-vermogen-flit ... geen-must/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tevens ook blijft het aparte dat ik beide foto's op 500px had, en op 500px ging juist iedereen voor foto2.
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Tsja, smaken kunnen verschillen. Dat is heel persoonlijk.
Want mijn voorkeur gaat uit naar foto 2. Kijkt veel rustiger.
Foto 1 heeft voor mij teveel licht. Ook de achterwand waarvan de planken wat schuin staan toont niet lekker. Zorgt bij mij voor afleiding van het onderwerp.
Maar ik doe het je niet na ....... :-)
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
55kfotografie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 22 Jun 2011 21:50
WoonplaatsCOLON Schagen

@geelduikbootje, Met de planken was het een beetje proppen, de planken hielden op buiten het frame :P
Gebruikers-avatar
lastigportret
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 122
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2011 10:44
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

Foto's komen beide wat soft over zoals al eerder is gezegd, ik vindt dat de houding van de ogen bij de tweede model erg onnatuurlijk over komt doordat er erg veel oogbol(wit) aanwezig is.

Wat betreft flitssterkte heerlijke lampjes de D-lite RX one gebruik ze ook vaak met veel plezier, en kunnen prima een 120 cm octa gebruiken :wink:
Canon EOS 5D - Canon EF 17-40 f/4.0 L USM - Canon EF 70-200 f/4.0 L USM - Canon EF 50mm f/1.4 USM - Canon EF 40mm f/2.8 STM - Speedlite 550EX

http://www.duefotografi.nl
http://www.facebook.com/duefotografi
PDH65 II
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 17 Jan 2014 15:45

persoonlijk spreken beide foto's me niet aan, heb ook wat problemen met het scherpe of beter gezegd softe.
Maar wie ben ik? :?:
Canon 5D MkIII & 40D en wat glas, Sony RX 100 MkIII

https://www.facebook.com/fotograafPDH65/?ref=bookmarks
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar