Ad blocker detectedCOLON Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Gisteren wat foto's voor een workshop aan het voorbereiden geweest. Daarna nog even tijd voor wat extra werk te schieten. Zie hier het resultaat: Belichting was een Elinchrom D-Lite RX One met Rotalux 100cm octa. Tevens voor iedereen die beweert dat je een hoge kracht flitslamp nodig hebt in de studio, dit was een 100watt lamp op bijna laagste vermogen!
Meestal gebruik ik een high pass filter voor verscherping van de ogen. Maar wil nooit te veel verscherpen, dat het onnatuurlijk wordt. deze foto mag wel iets softer zijn naar mijn smaak, past bij het onderwerp
Eerste foto vind ik mooi en een heerlijke blik van het model. De pose en kijkrichting komen mooi overeen met elkaar. De tweede vind ik een stuk minder. Een voor mij wat aparte gehoekte pose en een gekozen standpunt die ik niet lekker vind wegkijken. Je zit een stukje vloer wat het nogal onrustig maakt. Ook valt de enorm rode hand me op.
Maar die eerste is gewoon erg fijn, stralend, fris.
Kijk op E7picture.nl voor mijn portfolio, nieuws en meer.
Ik ga voor foto 1. De tweede vind ik ook niet lekker kijken. En ja de scherpte was mijn ook opgevallen, toch vind ik dat softe hier wel wat hebben.
Als ik nog eens kijk lijkt het als of de scherpte bij foto 1 op het bandje van de schoen ligt. Zoals gezegd stoor ik me er niet aan.
Gr Leon
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999 http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Ik ga mee met de vorige meningen.
Ook hier voorkeur voor nummer 1.
Ik probeer ook wel eens wat wisselende standpunten, maar helaas zelden met bevredigend resultaat.
Hoewel licht, styling en model best soft mogen zijn, ik mis toch ook echt basisscherpte op het gezicht en ogen op beide foto,s. Waarbij het op de 1e het meeste opvalt.
De opmerking in je intro over dat beweerd word dat er perse veel licht moeten hebben in de studio kan ik niet helemaal volgen. Volgens mij beweert niemand dat je perse veel licht moet hebben.
Maar alleen dat dit mede afhankelijk is van wat je wilt en moet belichten.
Maar ook eventueel aanwezig licht en uiteraard instellingen hebben daar sterke invloed op.
100 wat of minder kan voldoen. Maar vaak ook niet.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
@Frank64, Die opmerking komt voort uit discussies die ik wel eens heb met cursisten of mede fotografen over of je nu en zware of lichte lamp nodig hebt. Ook toen ik mijn eerste lamp ging kopen was het advies neem zo zwaar mogelijk. En ik ben van menig dat dat niet nodig is. En het ook afhankelijk is van wat je wil> http://ferryknijn.nl/hoge-vermogen-flit ... geen-must/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tevens ook blijft het aparte dat ik beide foto's op 500px had, en op 500px ging juist iedereen voor foto2.
Tsja, smaken kunnen verschillen. Dat is heel persoonlijk.
Want mijn voorkeur gaat uit naar foto 2. Kijkt veel rustiger.
Foto 1 heeft voor mij teveel licht. Ook de achterwand waarvan de planken wat schuin staan toont niet lekker. Zorgt bij mij voor afleiding van het onderwerp.
Maar ik doe het je niet na .......
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Foto's komen beide wat soft over zoals al eerder is gezegd, ik vindt dat de houding van de ogen bij de tweede model erg onnatuurlijk over komt doordat er erg veel oogbol(wit) aanwezig is.
Wat betreft flitssterkte heerlijke lampjes de D-lite RX one gebruik ze ook vaak met veel plezier, en kunnen prima een 120 cm octa gebruiken
Canon EOS 5D - Canon EF 17-40 f/4.0 L USM - Canon EF 70-200 f/4.0 L USM - Canon EF 50mm f/1.4 USM - Canon EF 40mm f/2.8 STM - Speedlite 550EX