De zeven zonden (18+)

Voor alle foto's die in een (thuis)studio omgeving zijn gemaakt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Ja mijn complimenten voor de aankleding om het mooie model heen, mooie foto hoor.
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Prachtige foto!

Groet!
Dward
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Ziet er weer schitterend uit Jeroen. Ik vroeg me alleen af of het spiegelbeeld echt het spiegelbeeld is? De arm lijkt anders te liggen.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik kan je verzekeren dat het 100% het spiegelbeeld is. Daar is niets aan veranderd.
Ik vind het niet erg om te Photoshoppen. Ik ben wel vrij lui van aard. Die twee dingen gaan niet samen. Om tot deze foto te komen ben ik in Photoshop ongeveer anderhalf uur kwijt. Veel werk gaat zitten in het maken van kleine nuances en ook in het aanpassen van hele gebieden (selecteren is best veel werk)
Dat zijn dingen die ik bij het maken van de foto niet onder controle heb en dus naderhand in Photoshop moet doen. Dit zie ik al voor het maken van de foto en ik houd daar rekening mee.

Maar dat stukje luiheid bij mezelf; wat ik kan voorkomen door in het origineel te doen en niet in Photoshop hoeft te corrigeren, dat zal ik ook doen.
Het spiegelbeeld is haar spiegelbeeld. Door de draai van de spiegel breng ik wel de zijwand van de studio in beeld. Om nu te voorkomen dat ik daar nog een selectie moet maken om die muur zwart te maken hang ik daar een extra doek op. Dit is een voorbeeld van iets voorkomen zodat ik het niet in Photoshop hoef op te lossen

(nee, ik laat geen origineel van dit werk zien mocht het gevraagd worden)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Sarpa schreefCOLONIk vroeg me alleen af of het spiegelbeeld echt het spiegelbeeld is? De arm lijkt anders te liggen.
Als je kijkt hoe de spiegel staat dan is het toch niet zo moeilijk om te zien dat die arm de arm van het model is?
Als je vaker achter de camera staat zou je toch een beetje ruimtelijk inzicht mogen verwachten...

Groet!
Dward
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

@Dward maak je geen zorgen over mijn ruimtelijk inzicht hoor, dat is bewezen ok. Ik probeer er iets van te leren en kijk dan na de eerste aanblik ook iets verder... Verder heb ik er niet zoveel zin in dat de draad van deze prachtige foto verpest gaat worden door een discussie over mijn ruimtelijk inzicht, maar kunnen we het beter over de foto hebben.

Anyway, in de spiegel lijkt de arm meer over onderbeen/buik richting lies te liggen en bij het model lijkt de arm meer bij de ribben te liggen, het zal vertekening zijn. Ik zou ook de witte doek in de spiegel verwachten/willen zien ter versterking, dat is dan misschien nog een verbeterpuntje. De witte rand tussen de rode doek en spiegelbeeld been zou ik persoonlijk dan wel weggeshopt hebben als ik m groot aan de muur zou gaan hangen.

groeten,
Sarpa
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik denk niet dat de spiegel vertekend. Wat misschien wel een beetje misleidend is, is dat ie iets achterover stond geheld. De spiegel recht omhoog maakt het natuurlijk wat instabiel als ie alleen achter ondersteund wordt. Helt ie meer naar voren, dan is er natuurlijk meer te zien. Maar er is niets mis met een stukje leegte :D

We hebben ook foto's gemaakt waarbij het model niet languit achterover ligt. Daar is het spiegelbeeld ook beter gevuld
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Zo, na jaren afwezigheid zal ik ook maar weer eens reageren. Mooi verzonnen, mooie setting, mooi uitgevoerd, maaaarrrr, ik zou Martinus niet zijn als ik geen puntje van kritiek zou hebben. Maar daar groei je van, van kritiek . Ik vind de schaduw van haar arm erg ongelukkig op haar buik vallen waardoor ze een vreemd, niet zo'n flatteus buikje krijgt. Verder prachtig

Groet Martijn
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Heeft even een paar weken geduurd, maar dan toch reactie Marijn :D
Ik vind de arm prima liggen. Had hij verder naar rechts, meer naar boven op haar zij gelegen, dan was de lijn richting haar gezicht niet zo mooi geweest. Dan was het teveel contour geworden en nu breekt het een beetje. Nogmaals; Ik vind hem prima liggen




Voor degene die het complete verhaal erachter willen lezen:
http://blog.fotojeroen.nl/index.php/arc ... ven-zonden" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar