Ouwehands Dierenpark

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Ik weet dat ik niet meer zo actief ben hier, vergeef het me ;-) Hopelijk vinden jullie het niet erg dat ik weer wat met jullie wil delen!
Onderstaande foto's maakte ik in augustus en september in Ouwehands Dierenpark.... De rest staat op mijn Flickr account.
Bedankt voor het kijken!

Gr. Gaab

#1
Afbeelding
PBG175000-20120801_MG_8530 by Pictures by Gaab, on Flickr

#2
Afbeelding
PBG175000-20120801_MG_8329 by Pictures by Gaab, on Flickr

#3
Afbeelding
PBG175000-20120930_MG_9072 by Pictures by Gaab, on Flickr

#4
Afbeelding
PBG175000-20120930_MG_9099 by Pictures by Gaab, on Flickr

#5
Afbeelding
PBG175000-20120930_MG_9121 by Pictures by Gaab, on Flickr

#6
Afbeelding
PBG175000-20120930_MG_9129 by Pictures by Gaab, on Flickr
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

Geen probleem, Gaab, met deze plaatjes is het je weer vergeven .....
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Mooie serie Gaab,

Met nr5 toch wel als uitschieter voor mij.

Gr. Jeffry
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
hbarkhof
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2010 12:18
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant, Best, hbarkhof
CONTACTCOLON

Sluit me helemaal aan bij mijn voorgangers. Mooie reeks.
Gebruikers-avatar
wilw
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2011 13:06
WoonplaatsCOLON Beek -L-
CONTACTCOLON

in en aantal platen is de dierentuin wel erg zichtbaaR. Dit heb je in 2, 4, 5 en in mindere mate 6 goed weten te vermijden.
ook ik vind 5 de uitschieter qua kleur, compo en scherpte

gr, Wil
Don't blame the Canon, blame the cannonnier
Gebruikers-avatar
SvdL
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 873
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2011 09:46
WoonplaatsCOLON Emmen

Ik vind 4 heel mooi en 5 is de topper in dit gezelschap! De rest spreekt me niet zo heel erg aan. Te dierentuin, te hard qua licht of te druk. Maar foto 5 is heerlijk.
Vriendelijke groet,
Stefan
Ik dank het licht voor elke foto die ik nog mag maken.
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Bedankt voor jullie reacties.. Ben zelf blij met de foto's, anders had ik ze niet geplaatst.

Wat ik me wel afvraag is: waarom moeten dierentuin foto's toch altijd eruit zien alsof ze niet in de dierentuin geschoten zijn?
Ik wás toch in de dierentuin?

Naja.. just my cup of tea ;-) Nogmaals bedankt voor jullie leuke reacties.

Gr. Gaab
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

haamhof schreefCOLON Wat ik me wel afvraag is: waarom moeten dierentuin foto's toch altijd eruit zien alsof ze niet in de dierentuin geschoten zijn?
Ik wás toch in de dierentuin?
Misschien omdat het de illusie wekt dat de dieren dan wel in vrijheid leven? Ik hou er zelf ook van om lekker dicht op de dieren te gaan zitten. Maar dat zou ik ook doen met dieren in de vrije natuur. Maar dat terzijde. Een leuke serie, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar de laatste 2. Wat mij betreft had de vogel wat meer scherptediepte mogen hebben. Trouwens, de scherpte is picobello in orde in al je foto's !
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Met uitzondering van foto 1 vind ik het een heel mooie reeks. De eerste foto spreekt me niet echt aan, de bijna overbelichte muur rechts stoort me in het beeld en leidt me af van het onderwerp. Als je de achterkant van de olifant wil fotograferen, zou ik zelf meer gezoomd hebben, of een ander standpunt gekozen met meer ruimte links en minder muur rechts. De overige beelden vind ik heel smaakvol, maar nummer 5 vind ik echt een topper. Prachtige compositie, en wat een geweldige kleuren!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Akumal

Leuke reeks Gaab, het licht was niet je grootste vriend zo te zien :( .
Bij enkele foto's zou ik de hooglichten wat temperen om nog wat detail terug te krijgen, lokaal of over de hele foto.
Scherpte is netjes.
Gebruikers-avatar
RienW
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1625
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2012 23:10
WoonplaatsCOLON Almere

Gaab, het is de dierentuin, of je het leuk vindt of niet. De kunst is "in-het-wild" te suggereren. Dit lukt soms gewoon niet, maar moet je dan maar geen foto maken?
Is #4 of #5 een stiekem zelfportret ..... ik denk #4. :mrgreen:
https://www.flickr.com/photos/rienwanders
Veel te veel mooi Canon L speelgoed.
Nu met uitstekend zicht, bedankt http://www.optolia.nl
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

haha.. jaaa hoor 4 is een zelfportret.. steek alleen mijn kop niet in het zand lol ;)

Hartelijk dank voor jullie reacties. Vwb uitgebeten plekken: ik zie ze hier op mijn gecalibreerde scherm niet. Ook de histogrammen vallen netjes binnen de perken.

Wat ik erg jammer vind is dat je bij Ouwehands pas om 10.00 uur naar binnen kunt. Dan is in augustus vooral het harde licht al aanwezig. Weinig kans op fraai licht dus.

@frank: maar jij hebt dan ook een 100-400 toch? Mijn max ligt tegenwoordig op 200mm dus kan er minder dicht op dan jij!

Zouden jullie twee foto's 'ruilen' voor twee toegangskaartjes? Ze willen dan mijn naam vermelden. (eerst wilden ze rechtenvrije foto's..sorry)

Groetjes, Gaab
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

haamhof schreefCOLONZouden jullie twee foto's 'ruilen' voor twee toegangskaartjes? Ze willen dan mijn naam vermelden. (eerst wilden ze rechtenvrije foto's..sorry)
Ja hoor, ik wel. Leuk aanbod! Maar ik ben ook geen pro, en ik verdien dus niet aan mijn foto's. Ik zou me dus heel vereerd voelen! Misschien moet ik Blijdorp, Burgers' Zoo en de Apenheul ook maar eens benaderen, ik wil er nog wel eens naartoe :lol:
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Hey Gaab, ja dat klopt, en dat scheelt natuurlijk idd hoeveel mm je tot je beschikking hebt. Jij zou nog een 1.4 extender kunnen gebruiken als je dichterbij zou willen komen...

Wat betreft de kaartjes...ik zou 't zeker doen :)
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Ik ben afgehaakt. Ik versta onder rechtenvrije foto's echt iets anders dan foto's met naamsvermelding? Of ben ik nou gek?
We waren met naamsvermelding overeengekomen. Sturen ze toch een contractje mee waarin ik afstand teken van mijn foto's. En niks erin over naamsvermelding. Nou sorry, dat heb ik dus niet gedaan.

Wat vinden jullie?

Gr. Gaab
Gebruikers-avatar
wilw
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 66
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2011 13:06
WoonplaatsCOLON Beek -L-
CONTACTCOLON

als ik het zo lees een gevalletje "voor een dubbeltje eerste rang willen zitten"
Don't blame the Canon, blame the cannonnier
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar