Fuut en vis!!

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Tom van den Brandt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 313
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2010 18:52
CONTACTCOLON

Toch mooi als je een Fuut kan vastleggen met een flinke vangst :) Ik wil er graag 3 delen, de 1e 2 op dezelfde dag gemaakt en de 3e 2 dagen later.

# 1
Afbeelding

# 2
Afbeelding

# 3
Afbeelding

Bedankt voor het kijken en een vriendelijke groet,

Tom
Kijk ook eens op mijn website http://www.birdsandnature.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
RPGraphix
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 283
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2011 09:50
WoonplaatsCOLON Ergens in Noord-Holland
CONTACTCOLON

Super mooie platen met voorkeur voor de eerste! Mooi laag standpunt en rustige achtergrond. Heel mooi.

Groet,
Ruud
Gebruikers-avatar
CrisM
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 801
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2012 19:14
WoonplaatsCOLON Genk

Alle drie HEER LIJK mooi! Maar die derde is écht TOP, zonder afbreuk te willen doen aan de eerste twee! ( ook al hebben die twee een rustigere BG )

C'
EOS 5D MARK III | EF 24-105mm f/4 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM | Sigma 35mm F1.4 DG HSM A | 2 X Canon Speedlite 600EX-RT | Canon Speedlite Transmitter ST-E3-RT | Samyang 14mm F2.8 IF ED UMC
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

schitterende foto's!!!
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Mooie foto,s man, die zijn in den oever gemaakt deze fuuten foto,s. Jullie zaten daar met een heel mooi laag standpunt.

Ik was die wielrenner die maandag middag aan jullie vroeg hoeveel mm lens erop jullie camera zat. Ik zag je dacht hey, een bekend gezicht. Nadat ik even op je website heb gekeken zag ik dat ik je daarvan kon.
Gebruikers-avatar
staartjager
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 444
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2013 12:54
WoonplaatsCOLON Driebergen

Wauw, alledrie mooi, maar foto drie springt er echt enorm uit voor mij, wat een mooie plaat! :D Het stromende water rond de borst van de fuut, de details in de vis, die kiewen zo mooi te zien... prachtig!
EOS 7D en 400D + Canon 100 mm F2.8 macro, 50mm F2.5 macro, 17-55mm F2.8 en 100-400mm F4-5,6L
FotoJade.nl
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Strakke platen! Mooi dat lage standpunt. Zonder afbreuk te doen aan de anderen, vind ik persoonlijk de eerste de beste vanwege de reflectie. Dat vind ik echt iets toevoegen en geeft de foto een 'extra laag'.
Daarbij kun je zien dat de fuut echt met de pos bezig is, terwijl deze bij 3 aan het wegzwemmen is. Ook de harde schaduw over de kop vind ik jammer. Maar dan zitten we al op een niveau waarbij de altijd-wat-te-zeuren modus dichtbij komt :-)

have fun!
Sarpa
Gebruikers-avatar
LBtmff
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 158
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2013 20:41
WoonplaatsCOLON Westerkwartier

Erg mooie platen! Nr.1 & 2 vind ik de mooieren.


M.v.g.,
LBtmff
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Zo zeg, wat een score op 1 dag. Ik zag hier vandaag de vissen ook al weer wat hoger in het water van de vijver zwemmen. Het mooie weer lokte ze naar boven, dat had ik
nog niet eerder gezien, wellicht heeft dat de fuut geholpen bij zijn jacht. Die fuut had een fijn dagje.
Voor mij ook foto nummer 1.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Schitterende platen!

<Jeffry>
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
zweuds
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2949
GeregistreerdCOLON 12 Sep 2011 09:13
WoonplaatsCOLON Landgraaf
CONTACTCOLON

Machtig mooi.
In volgorde 3, 1 en 2 (vind de houding daar iets minder).
Groet Peter.
“I walk, I look, I see, I stop, I photograph.”
— Leon Levinstein

https://www.flickr.com/photos/131692809@N07/
Studio60

wauww..... :!: :!:

Gr.
Paul1982
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 30
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2013 12:18
WoonplaatsCOLON Landgraaf

Erg mooie foto's!
Gebruikers-avatar
toledo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 364
GeregistreerdCOLON 01 Mrt 2009 13:50
WoonplaatsCOLON Wognum

Wat een kwaliteit Tom!! Geweldig!!
Mooie kleuren en scherpte!! Een genot om naar te kijken!!

Groet,
André
Je blijft kijken op http://verlaat-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Moooi!!! Nummer 1 en 3 vind ik de mooiste..de houding van de fuut op nummertje 2 vind ik net iets minder..maar wat een vis werkt hij naar binnen zeg!
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Anoniem 3

Prachtige serie, waarbij voor mij juist foto 3 de mooiste is. Door de dynamiek en de boeggolf.

En off topic:
Overigens lijkt mij de vis een baarsje, gestreepte rug ipv gespikkeld (pos) en ook de typische vinzetting.
Die futen moeten wel voorzichtig slikken, want de rugvin heeft gemene stekels....
mylife
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 217
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2011 20:52
WoonplaatsCOLON Friesland
CONTACTCOLON

mooi hoor! Zou je eens kunnen vertellen hoe je zulke foto's maakt? Lijkt me erg leerzaam namelijk.
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik vind de eerste qua standpunt en compositie het mooist, maar die vinnetjes van de vis vlak bij de bek van de eend vind ik ook wel heel erg mooi!!
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

mylife schreefCOLONmooi hoor! Zou je eens kunnen vertellen hoe je zulke foto's maakt? Lijkt me erg leerzaam namelijk.
Dat kan ik je wel vertellen, ik heb hem zien zitten maandag op een heel mooi plekje vlakbij de Afsluitdijk.
Gewoon mooi zitten tussen het riet in de zon met je camera op statief en af en toe op het knopje drukken :D :D :D :D
Tom van den Brandt
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 313
GeregistreerdCOLON 10 Nov 2010 18:52
CONTACTCOLON

Maurice-e schreefCOLON
mylife schreefCOLONmooi hoor! Zou je eens kunnen vertellen hoe je zulke foto's maakt? Lijkt me erg leerzaam namelijk.
Dat kan ik je wel vertellen, ik heb hem zien zitten maandag op een heel mooi plekje vlakbij de Afsluitdijk.
Gewoon mooi zitten tussen het riet in de zon met je camera op statief en af en toe op het knopje drukken :D :D :D :D
Klopt Maurice, gewoon gaan zitten en op het knopje drukken :D Overigens leuk om je even kort ontmoet te hebben :)

Even een serieus antwoord op de vraag :wink: Probeer een mooi plekje te vinden waar je een laag standpunt kunt innemen en waar natuurlijk de nodige activiteit te verwachten is. Vervolgens veel geduld hebben, je maakt dit soort foto's niet in een paar minuten of je moet het geluk hebben dat het net plaatsvind op het moment dat je langskomt :) Ik heb op deze plek 5 1/2 uur gezeten en in die tijd heb ik slechts 1 keer een Fuut met zo een vis voorbij zien komen.

Allen verder bedankt voor de reacties en complimenten, ik waardeer het zeer!!

Groet, Tom
Kijk ook eens op mijn website http://www.birdsandnature.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar