Hochfall Bodenmais, Bayerischer Wald.

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Akumal

Afgelopen jaar door omstandigheden weinig kunnen fotograferen :( maar vorige maand eindelijk weer eens los kunnen gaan :D .
We waren weer naar het Bayerischer Wald geweest, heerlijk de ruimte en rust spreekt me erg aan daar.
Watervallen/ beekjes vind ik heerlijk om te fotograferen, iets wat daar heel goed kan.

Onderstaande foto's zijn gemaakt met de 2 stops grijsfilter in combi met een pola filter.

#1.
Afbeelding

#2.
Afbeelding

#3.
Afbeelding

Dank voor het kijken, Rob. :wink: .
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Zeer mooi en prachtige kleuren. Je had geluk zo te zien dat er geen wind was die de bomen onscherp maakt met zulke lange sluitertijden. Nr 1 is mijn favoriet.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Akumal

kiran schreefCOLON Je had geluk zo te zien dat er geen wind was die de bomen onscherp maakt met zulke lange sluitertijden. Nr 1 is mijn favoriet.
Thanx Kiran maar dat is een kwestie van bij goed weer gaan hoor :wink: . Bewolkt en geen wind.
Corwin
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 247
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 12:58
WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom
CONTACTCOLON

Zeer geslaagd....
Canon 70D | EFS 10-22 USM | EFS 17-55 f/2.8 IS USM | EF 70-200 f/4L IS USM | Sigma 80-400 f/4.5-5.6 EX OS DG | Tamron 90mm f/2.8 Di Macro VC USD
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Mooie serie heerlijke omgeving om te fotograferen.
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

mooie beelden hoor.
alleen jammer, dat het water er zo onnatuurlijk uit ziet door het gebruik van filters.
grt,bouk.
Akumal

Dank voor de reacties ;-).
Gebruikers-avatar
Svennie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 830
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2011 19:23
WoonplaatsCOLON Alkmaar
CONTACTCOLON

Mooi hoor! Ik zou daar graag is rond willen huppelen.... Nummer drie heeft voor mij de voorkeur door het complete plaatje en de kleuren van de boom, heerlijk!
Gebruikers-avatar
Joffreyon
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 172
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2013 14:31

Bizar mooie foto's !!!

Foto 2. Is voor mij absoluut de winnaar.

Bij foto 1. Zou ik iets v/d onderkant weg snijden. Lijkt me dan rustiger kijken.
Just my opinion.

Gr. Joff
Gebruikers-avatar
Nettie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 994
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2005 13:06

Mooie serie Rob
Ik ga dit jaar eind september naar hebt Bayerische woud
En wil je dan tzt om wat tips vragen voor dit soort leuke plekjes
-------------------------------------------------------
Nee ik heb geen onderschrift waar al mijn fotogear in genoemd is !!!
Akumal

Dank mensen!

@ Joff. Dank voor je reactie. Bij foto 1 wilde ik juist nog meer van de onderkant erbij hebben. Vind de herhaling van het verloop een toevoeging.
Meer van de onderkant ging helaas niet. Ik stond op een klam en kon helaas mijn Camera niet meer lager kantelen ivm de leuning van de klam, deze kwam er dan op ;-(.

@ Nettie, je mailt maar ;-). Zelf gebruik ik voor nieuwe locaties veel Google Earth. Dit werkt perfect, hier kan je mooi gebieden afstruinen naar plekjes/ foto's.
Gebruikers-avatar
Dward
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1567
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2012 13:08
WoonplaatsCOLON Noorwegen

Mooie kleurrijke serie. Voor mij ook nr. 3 als favo vanwege het fijne totaalbeeld. Het blijkt toch lastig om beekjes en watervalletjes van dichtbij spannend te fotograferen. Iets korter belichten zou het water misschien toch wat aantrekkelijker maken waardoor zo'n detailfoto iets spannender wordt. Maar ieder z'n smaak natuurlijk.

Groet!
Dward
Gebruikers-avatar
lassie_sr
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 976
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2009 12:27
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Mijn smaak hoor Rob, vind ze allemaal mooi. Mooi kleuren. Persoonlijk foto 3. Straalt veel rust uit.

Laszlo
Canon 5D Mark II│Canon 7D Mark II | 24-105 f/4 L |17-40-f/4 L |70-200 f/4 L |100 f/2.8 L Macro|Sigma 150-600||
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar