Welke van deze 3 objectieven adviseren jullie?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

IS:
De mensen die het nooit gehad hebben, zeggen dat ze het niet missen.
De mensen die het hebben, zeggen dat ze nooit meer zonder willen.

Zoiets, ongeveer.
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Bij een telelens is stabilistatie wel aan te raden, of je moet altijd met statief werken. Stabilisatie geeft je sowieso wat winst doordat je langer (lees; met kortere sluitertijden) uit de hand kunt fotograferen. En dat is puur gemak. Ik ga sowieso voor stabilisatie omdat ik geen vaste hand heb. Dat weet ik van mezelf, en dat is een aandachtspunt bij het maken van foto's. Als je weet dat je een heel vaste hand hebt, kun je daar iets meer risico nemen.

Maar over het algemeen zou ik zeggen: telelens met stabilisatie is een goede keuze!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Thuispapa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:12

Jasmino schreefCOLONDank voor de link! Ja, ik weet hoe het zit met pakketjes uit EU en niet-EU, ik koop nu regelmatig in Duitsland (amazon.de) en Engeland (bookdepository).
Dat is beide uit de EU, dus voor beide geldt dat je geen BTW of douaneheffing verschuldig bent.
Dat is helaas soms wel anders als je buiten de EU koopt. Als je echter weet hoe en ongeveer hoeveel van de pakketjes uit een bepaald land er wordt gecontroleerd dan kun je de schade aan de grens behoorlijk beperken door je zending in een aantal delen te laten versturen.
Gebruikers-avatar
Jasmino
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 571
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 10:31
WoonplaatsCOLON Ergens in de buurt van Amsterdam
CONTACTCOLON

Dat weet ik, dat weet ik! Ik heb ook ervaring met kopen in de VS. En gelukkig hoeft dat niet meer omdat er alternatieven in Europa zijn die veel goedkoper zijn in verzending.
Nu weer terug on topic?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Deos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2008 20:25

Pieterr schreefCOLONIS:
De mensen die het nooit gehad hebben, zeggen dat ze het niet missen.
De mensen die het hebben, zeggen dat ze nooit meer zonder willen.

Zoiets, ongeveer.
Dit geldt ook een beetje voor f/4 of f/2.8.

De mensen die het nooit gehad hebben, zeggen dat ze het niet missen.
De mensen die het hebben, zeggen dat ze nooit meer zonder willen.

:mrgreen:
| Sony A7R Mark II | TS-E 24 L II | Σ 85 | 24-105 L | 70-200 2.8 IS II L | 50 |
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

Oftewel koop gewoon de 70-200 f4 zonder IS, óf de 70-200 2.8 IS II :wink:
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Thuispapa schreefCOLON
addy101 schreefCOLONIk zelf koop hoogst zelden van particulieren. Bij een winkel heb je op grond van het Europese consumentenrecht bij een winkel meer bescherming - waaronder garantie. Je betaalt iets meer, maar hebt meer bescherming.

Winkels zoals Kamera-express en Foto Konijnenberg verkopen ook tweede hands materiaal.
Als ik het prijsverschil zie tussen een particulier en dergelijke winkels, dan zie ik in die 2e handsprijs bij de vakhandel eerlijk gezegd al de garantie verdisconteerd zitten.
Sterker nog, ik heb mijn 7d en de 70-200 F4 IS beide van een particulier gekocht voor een prijs waarvoor ik ze nooit bij een vakhandel had kunnen kopen (weliswaar nadat ik de eigenaren gewezen had op de nieuwprijzen in het Verenigd Koninkrijk, maar toch).
Bij de vakhandel zie ik ook nog wel eens 2e handsprijzen waarvoor ik aan de andere kant van de Noordzee bij een online shop hetzelfde nieuw kan kopen.
Twee opmerkingen:
Ik heb mijn adresjes waaronder de genoemde, maar ook aan de overkant van de Noordzee.
Ik heb geen idee wat je hebt betaald voor je 7D en je 70-200/4L IS, maar ik heb met garantie voor concurerende prijzen spullen gekocht. En nee, voor de bedragen die ik betaal kun je ze niet nieuw in het VK krijgen - anders haal ik ze daar.

En ja, natuurlijk betaal je voor garantie, maar als je een nieuwe lens/camera/whatever moet kopen ben je meer kwijt en garantie geeft peace of mind. Iedereen maakt zijn eigen afweging!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Thuispapa
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 15 Mei 2013 09:12

[quote="addy101"]
Twee opmerkingen:
Ik heb mijn adresjes waaronder de genoemde, maar ook aan de overkant van de Noordzee.
Ik heb geen idee wat je hebt betaald voor je 7D en je 70-200/4L IS, maar ik heb met garantie voor concurerende prijzen spullen gekocht. /quote]

Ik was 600 euro kwijt voor mijn 7D uit 2010 met 16K clicks en 775 euro voor mijn 70-200 F4 IS van 2 maanden oud (met originele rekening en garantie).
Vond ik geen slechte deal, eerlijk gezegd.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar