Objectieven voor 7 D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

De 5D3 werkt wel met een f/4 en extender 2x. Vond het zelf geen ideale combinatie in gebruik. Dan zou ik zelf toch eerder gaan voor een 1.4 extender of voor de 70-200 f/2.8 IS (II)
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesiƫ
.
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Als het goed is kan de 5D III ook (minimaal) tot F8 aan sinds de laatste softwareversie.

En ik kan bijv. mijn 100-400 ook gewoon met prima acceptabele AF gebruiken met 1,4 extender (Wel een Kenko, geen Canon) op een 7D, zelfs wel hoger dan F8.

Maar de 70-200 is een 2.8, moet met extender dus idd altijd prima gaan.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Keytown schreefCOLONWelk statief is een goed alternatief ?
Het is nu nog te doen met de sigma 18-200 erop.
Maar dit gewicht word inderdaad aanzienlijk meer.
Het moet nog wel mee te nemen zijn.
In ieder geval een goede tip.
Leuk verjaardagkado, ben alleen pas in januari jarig. :lol:
Thanx!!!
Je kan het net zo gek maken als je wil. Een goed statief koop je voor de rest van je leven. Ik heb zelf 1200 euro uitgeven voor een goed statief met kop, maar dat is ieder voor zich.

Ik denk dat het misschien verstandiger is om even goed op papier te zetten wat je precies wil en welke richting je op wilt en wat je echt nodig hebt.
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

Frank64 schreefCOLONAls het goed is kan de 5D III ook (minimaal) tot F8 aan sinds de laatste softwareversie.

En ik kan bijv. mijn 100-400 ook gewoon met prima acceptabele AF gebruiken met 1,4 extender (Wel een Kenko, geen Canon) op een 7D, zelfs wel hoger dan F8.

Maar de 70-200 is een 2.8, moet met extender dus idd altijd prima gaan.
Het gaat toch om het groots mogelijk diafragma?
Uiteraard kan een lens scherpstellen als je F22 instelt bijvoorbeeld.
Hij stelt eerst scherp, en tijdens het maken van de foto past hij pas het diafragma aan voor de belichting.
Sorry als ik je verkeerd begrijp, maar ik heb het idee dat ik iets lees dat niet klopt... :-)
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Met een 2x extender moet je het diafragma getal ook met 2 vermenigvuldigen.
Een f/4 lens met een 2x extender wordt dan f/8 (grootste effectieve opening).
Dit heeft invloed op AF. Wanneer de maximale diafragma opening kleiner is dan f/5.6 doet de AF van de meeste camera's het niet meer.
Bij een paar camera's (1Dx en 5Dmk3) werkt AF nog bij f/8 (effectieve maximale opening).

Hans
MichielBroerse
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 928
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2012 09:32

hdb schreefCOLONMet een 2x extender moet je het diafragma getal ook met 2 vermenigvuldigen.
Een f/4 lens met een 2x extender wordt dan f/8 (grootste effectieve opening).
Dit heeft invloed op AF. Wanneer de maximale diafragma opening kleiner is dan f/5.6 doet de AF van de meeste camera's het niet meer.
Bij een paar camera's (1Dx en 5Dmk3) werkt AF nog bij f/8 (effectieve maximale opening).

Hans
Dat bedoelde ik :-) Het grootst mogelijk diafragma wat met de combinatie mogelijk is.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar