Vermelden van het gebruikte objectief?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
meneercactus
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 175
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2005 07:03
WoonplaatsCOLON Apeldoorn
CONTACTCOLON

Ik mag graag in allerlei showcases hier op dit forum neuzen. Maar wat ik iedere keer weer mis: met wélk objectief (merk en brandpuntsafstand) een foto gemaakt is.
Zou het fijn vinden als 'men' dat erbij zou vermelden.

Ik weet dat de meesten met allerlei exif-programma's die info boven water kunnen toveren, maar mij lukt dat niet altijd (bijna nooit eigenlijk).
Ik ben een fototaal beginner, maar doe mijn best. Kijk [url=http://www.robfeberfotografie.nl/]maar....[/url]
Gebruikers-avatar
ahaverkamp
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 939
GeregistreerdCOLON 14 Aug 2007 10:17
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Veel mensen beschouwen dat "als het geheim van de chef". En wilen het niet vertellen, zij halen ook bewust de EXIF info uit de foto.

Mijn foto's op Flickr worden netjes voorzien van een tag met de naam van lens en alle EXIF info zit ook in het orginele formaat (Flickr neemt dat bij verkleinen niet over).
3 kastjes met extra handvat, 12 buizen met glas en 4 lampjes
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Opanda werkt wel met foto's die op het forum zijn geplaatst :wink:
De EXIF moet er dan wel bij zitten.

In de meeste gevallen wordt de EXIF er uit gegooid als je foto's "voor web" opslaat.

Daarnaast verminken adobebewerkingsprogramma's standaard de EXIF.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON