Metz SCA 300

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Anoniem 3

Nog maar een blitzvraag.
Ik heb ook een Metz SCA 300 met twee voetjes, jawel. Eéntje met één en de andere met 5 contactjes.
De laatste, met 5, kon ik zonder problemen gebruiken op mijn analoge Canon 500N. Ik dacht het geheel naar mijn 450D te kunnen transplanteren. Maar helaas. het werkt niet. Ik moet de flitser geheel handmatig instellen....
Is dit een geval van jammer maar helaas? Of heeft iemand een oplossing????

Met dank,
Gabriël
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

Volgens mij is sca 300 de naam van de adapter, niet van de flitser. Mogelijk heb je een nieuwer type voetje nodig. De vraag kun je het beste aan metz stellen
Gebruikers-avatar
bobcom
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 134
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 18:10
WoonplaatsCOLON Terontola (I)

Eensch met PietvV: SCA300 is de serie analoge flitsers van Metz die met verschillende adaptervoeten op verschillende cameramerken aangepast konden worden - net als de huidige SCA3002-serie voor digitaal. Daarbij is 3102 voor Canon, 3402 voor Nikon enz.
Een SCA300-voet op een digitale camera gaat niet werken, een 3000-voet op een analoge camera wel - binnen zekere grenzen. Wat welke flitser op welke camera met welke adaptervoet doet vertelt meneer Metz je hier
Anoniem 3

bobcom schreefCOLONEensch met PietvV: SCA300 is de serie analoge flitsers van Metz die met verschillende adaptervoeten op verschillende cameramerken aangepast konden worden - net als de huidige SCA3002-serie voor digitaal. Daarbij is 3102 voor Canon, 3402 voor Nikon enz.
Een SCA300-voet op een digitale camera gaat niet werken, een 3000-voet op een analoge camera wel - binnen zekere grenzen. Wat welke flitser op welke camera met welke adaptervoet doet vertelt meneer Metz je hier
ik heb nog eens gekeken, maar er staat echt SCA300 op de flitser zelf. Overigens: dank voor verwijzing naar Metz.
Groet, Gabriël
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar