Flitser op bracket voor mp-e 65

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
mpke
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 999
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2007 10:58
CONTACTCOLON

Hallo,

komende weken/ maanden ( wanneer ik er een tweedehands zie staan ) ga ik een mp-e 65 aanschaffen. ( ik weet het, het is een moeilijke lens, maar ik zal ermee leren werken. Ik heb vroeger met een soortgelijk systeem gewerkt, dus hopelijk leer ik het snel terug. )
Maar als ik de lens heb aangeschaft zal er spijtig genoeg geen geld meer over zijn voor de mt-24 ex. ( als ik in september 16 wordt kan ik deze aanschaffen ). Maar voor in de tussentijd zou ik graag een goedkope en toch "goede" oplossing willen hebben, zodat ik direct macrofoto's met deze lens kan beginnen schieten. Weten jullie misschien een oplossing?
Budget: liefst onder de 100 euro.

Alvast bedankt.

Maxim.
Gebruikers-avatar
marcedwin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 736
GeregistreerdCOLON 06 Feb 2008 20:58
WoonplaatsCOLON Zeist

mpke schreefCOLON
Ik heb vroeger met een soortgelijk systeem gewerkt, ../..

../.. als ik in september 16 wordt

Vroeguh :?: En 16 :?:

:lol:
Tsja, wat moet hier nu weer voor zinnigs voor zo'n oude knar.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ik zou op zoek gaan naar (oplaadbare) LED-zaklantaarns.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

mpke schreefCOLONMaar voor in de tussentijd zou ik graag een goedkope en toch "goede" oplossing willen hebben, zodat ik direct macrofoto's met deze lens kan beginnen schieten. Weten jullie misschien een oplossing?
Budget: liefst onder de 100 euro.
Macro voor dat bedrag krijg je alleen met een setje tussenringen.

EDIT: Oeps. Ik zie nu dat het om een flitser gaat, en niet om een macro objectief. :oops:
mpke
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 999
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2007 10:58
CONTACTCOLON

marcedwin schreefCOLON
Vroeguh :?: En 16 :?:

:lol:
Met vroeger bedoel ik vorig jaar.
Ik gebruikte toen een raynox 5320 pro op de canon powershot s3 is. Hiermee moest je ook naar voren en achteren bewegen om het geringe stukje scherptediepte ( enkele mm ) op de juiste plaats te krijgen. ( juist hetzelfde dus als met de mp-e. )

Ik zou graag een flits hebben, want ik heb in het verleden ( 2 jaar geleden :D ) met led gewerkt, en dit is me erg tegengevallen.
Gebruikers-avatar
PvE-Fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 77
GeregistreerdCOLON 27 Jul 2008 18:34
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Hoi Maxim,

Met een budget van € 100,- zou je de Marumi DFR14C, RingFlitser (macro), E-TTL II kunnen overwegen.
Deze kost bij kamera-express € 99,99
Er zitten step-up ringen bij zodat die op de mp-e past.

greetz,
Peter.
Het is blauw, maar niet zo zwaar.................
mpke
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 999
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2007 10:58
CONTACTCOLON

Bedankt, maar ik zou liever een flitser op een bracket willen, zodat deze later niet onnodig is. ( dan kan ik de flitser nog voor andere dingen gebruiken )
Dus eigenlijk is mijn vraag: welke flitser en welke bracket? ( onder de 70 euro is nog beter, maarja... )
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Het nadeel van een dergelijk objectief en een flitser op een bracket is dat het licht met de standaard Canon-brackets echt van één kant gaat komen. En dat moet je maar mooi vinden. Egaal belichten is op zo'n korte afstand wel uit den boze zonder andere hulpmiddelen. De macro (ring) flitsers zijn daar veel geschikter voor en wanneer je niet voor de originele Canon dingen gaat, maar voor third-party-merken best betaalbaar.

Of je moet een bracket gaan maken van bijvoorbeeld Manfrotto-spullen (Magic arm e.d.), maar dan wordt het al wel snel lomp en zwaar. En qua prijs zit je dan uiteindelijk ook niet zover af van een fatsoenlijke ringflitser, want een magic-arm is ook best nog aan de prijs.

Ik denk dat budgetair gezien de gegeven Marumi nog de beste keus is. Een losse flitser die je ook nog voor andere dingen kunt gebruiken (gebruikte 550 EX of zo) EN een bracket? Dat kun je voor 70 euro denk ik wel vergeten
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
mpke
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 999
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2007 10:58
CONTACTCOLON

Een bracket kan je redelijk makkelijk zelf maken he. Maar dan een goede flitser...
Hier staat wel wat, maar zonder prijzen... http://photography-on-the.net/forum/sho ... p?t=142566
mpke
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 999
GeregistreerdCOLON 22 Apr 2007 10:58
CONTACTCOLON

Heb hier goede commentaren over gelezen voor macro: ( zelfs met de mp-e ). Delta Flip Flash bracket

Maar dan: welke flitser?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar