metz 45ct op canon 5d mogelijk?

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
claudio
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2010 19:51

k heb een Canon 5d mark II en nog een oude Metz 45CT-4 flitser. Weet iemand of het mogelijk is deze via een adapter aan te sluiten op de 5d. Ik heb wel eens gehoord dat de oude oude flitsers een hogere spanning hebben en dat dit in combinatie met de 5d schadelijk voor de camera zou zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Als deze combinatie inderdaad niet kan koop ik een Canon-flitser. Welk model adviseren jullie?
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 5ct#p15495" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1454
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2004 22:02
WoonplaatsCOLON Waalre

Doei
Laatst gewijzigd door 1 op frank, in totaal 13 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

Metz geeft daar heel snel antwoord op. Volgens mij geldt die hoge spanning voor de oudere 45 CT-1
Maar waarom denk je aan een canon flitser in plaats van een nieuwe Metz?
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Als je bij je Metz een pc kabeltje hebt, dan kun je hem in ieder geval op het pc contact aansluiten (dat geldt ook voor de 45 CT-1). Je hebt dan geen TTL. Ik weet niet zeker of er nog een werkend sca adapter te krijgen is.
claudio
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2010 19:51

Alvast bedankt voor jullie tips! Ik zou inderdaad ook een nieuwe Metz flitser kunnen aanschaffen. Is ook nog aantrekkelijker geprijsd. Omdat ik geen ervaring met Canon flitsers heb is mijn vraag welk van de 2 merken jullie voorkeur heeft. Het prijsverschil laat ik dan buiten beschouwing. In het verleden heb ik altijd met Metz gewerkt en was daar erg tevreden over.
Gebruikers-avatar
Piet van Vroonhoven
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2007 17:05
WoonplaatsCOLON Druten

Ik heb zelf de metz 58 en ben daar zeer tevreden over. In grote lijnen kan deze hetzelfde als de Canon 580. De extra flitsbuis van de Metz vindt ik wel een voordeel.
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

ik heb een aantal flisters van Canon (2 maal 580 en een 270), maar ze kunnen qua lichtkracht (heb het niet over sterkte) en egaliteit, stabiliteit op tegen de aloude staafflitsers, heb er zelf nog eentje, een 50MZ/5 welke ik regelmatig gebruik, met name tijdens feestjes en wanneer ik echt mooi licht en veel gespreid licht nodig heb, heb deze destijds voor een klein bedrag op MP gekocht.
Enige nadeel is geen ETTL, maar ik zie dit zjuist voor hetgeen ik het gebruik als voordeel, heb nl geen last van onreglmatig belichte foto's, waar je met ETTL nogal een slast hebt, vanwege teruggekaatst licht, simpelweg de camera op M, flitser op A en elke foto is gewoon mooi en goed belicht, dus veel constanter als met welke 580 dan ook.
Dus mocht je echte flitskracht willen hebben zou je ook de markt af kunnen struinen naar een 50 MZ/5 of een 76 MZ/5, niet licht, maar wel licht als je begrijpt wat ik bedoel.
Fotograferen is kijken niet klikken.
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

Dat zou ook met de Metz 45CT-4 moeten kunnen, als je daar een pc-kabeltje voor hebt.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar