Wat is jouw laatste aanwinst? (Deel VIII)

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Closeshooter
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 8318
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2006 09:05

mooi spul, als ik tijd genoeg heb en ik eens een uurtje vrij kan maken voor 1 foto ga ik ook kijken voor een MP-065 lensje, maar nu nog aan het werk dus de schaarse tijd die ik aan vrij heb moet ik snel benutten, daarom maar een Tamron Macrolensje gescoord, schijnt een van de beste te zijn op dit bereik 90-100 mm, dus afgelopen weekend maar eens aan de tand gevoelt, inderdaad wat een lensje is dit, bloedscherp, waanzinnig in zijn kleurweergave (dit was eigenlijk mijn voornaamste reden voor deze lens), toch nog redelijk snel in AF (slechter als de Canon, maar zonder meer beter dan de Sigma's) en lekker licht. Helemaal tevreden en zonder meer aan te raden. Hoeft nou eenmaal niet altijd een rode draad door je leven te lopen :wink:
Fotograferen is kijken niet klikken.
Gebruikers-avatar
jichem
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1165
GeregistreerdCOLON 19 Apr 2012 14:45
WoonplaatsCOLON Emmen

Zelfs de oude tamron versies zijn erg scherp en lekker licht. Mijn reden om niet over te stappen naar de tamron is dat er geen interne focus op zit.
Dat vind ik persoonlijk erg vervelend als je dicht op een insect werkt en wanneer je vanaf statief werkt.

De mp-e is echt heeel leuk om mee te spelen maar wel erg lastig, vooral omdat je zonder flitser hier niet mee kan werken.
Ik ben nog steeds aan het zoeken hoe ik reflecterende beestjes er op krijg zonder die vervelende flits lichten
Groeten,

Jichem
Canon 7D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2013 09:55
WoonplaatsCOLON Provincie Flevoland

Mijn recent aangeschafte 1D Mark III heeft nu een WFT-E2 aan zijn zij gekregen om weer verder mee te experimenteren.
Canon 1Dmk4 / Canon EOS M3 / Lytro illum
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Canon 7D schreefCOLONMijn recent aangeschafte 1D Mark III heeft nu een WFT-E2 aan zijn zij gekregen om weer verder mee te experimenteren.
ik weet niet of je deze file transmitter gekocht heb,maar ik vind het nogal een bak geld. :roll:

http://www.kamera-express.nl/product/12 ... oCp0nw_wcB" onclick="window.open(this.href);return false;
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Sony a7R II aangeschaft met de 16-35 f/4. Binnen kort eens op pad ...
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Anoniem 4

Weer een omslag. Eerst Canon naar Fuji. Nu van Fuji naar Sony.
Wat heeft je daartoe gebracht?
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Switch vanaf Canon was om gezondheidsredenen. Helaas waren de 5D's te groot en zwaar. Anders had ik nog steeds Canon gebruikt ... Jammer genoeg is het vertrouwen weg in het merk Fujifilm. Jammer dat het zo gelopen is..... De Fujifilm X T1 en twee objectieven mogen voorlopig blijven. SmitsArnhem gaf mij mooie deal op de Sony set. Na dag de a7RII te hebben gebruikt gaf het dynamisch bereik van de Sony gaf de doorslag. Dus deze aangeschaft.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Anoniem 4

Wat heeft het vertrouwen in Fujifilm geschaad? Ik heb tot nu toe geen problemen ondervonden, maar ik moet toegeven dat ik nog niet de service heb hoeven testen.
Ook ik ben (gedeeltelijk) overgestapt vanwege gewicht. Heb de laatste zomervakantie heerlijk gefotografeerd met aleen de XT-1 in combi met de 18-135 en 10-24.
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

Jammer genoeg iets te vaak problemen gehad met de apparatuur. Had redelijke set liggen X T1 X100T X Pro1. 18mm 27mm 35mm 56mm 60mm 10-24 16-55 18-55 55-200 50-140 Zeiss 50mm. Enkel de X T1 + 18-55 en 35mm mogen blijven.

De problemen waren Vooral grote witte spots onder in de objectieven en niet werkende AF, maar ook met de eerste versie van de X T1 nodige problemen gehad. Communicatie gaat langzaam of niet en kreeg spullen beschadigd en niet gerepareerd terug. Meermaals heeft de NL Manager bemiddeld. Uiteindelijk nieuwe camera en objectieven en verontschuldiging ontvangen. Na het laatste incident een goed gesprek gehad met de NL Manager. Erg aardige man die echt achter het merk staat. Had Fujifilm maar meer mensen in NL en DE zoals hij. Dan was de het wellicht niet gebeurt.

De eerste RAW bestanden die ik in LR bekijk zijn toch wel erg goed. Dynamisch bereik vind ik persoonlijk erg indrukwekkend. Nog geen echte vergelijking gedaan tussen de RAW, maar dynamisch bereik van Sony is toch wel indruk wekend.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Anoniem 4

Ik heb geen last van dat alles en ook geen andere problemen. Ben daarom erg tevreden.
Wel heb ik lang getwijfeld tussen de Sony A7 en de Fuji X-T1.
In het bijzonder de objectieven voor de Fuji hebben bij mij de doorslag gegeven (minder gewicht).
Maar ik moet toegeven dat wat ik hoor, zie en lees over de Sony a7R II inderdaad indrukwekkend is.
Ben benieuwd naar je ervaringen op termijn. Veel fotoplezier.
Canon 7D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2013 09:55
WoonplaatsCOLON Provincie Flevoland

50D en wat losse spullen ingeleverd en een Lytro illum aangeschaft.
Gelukkig werkt de illum samen mijn 430 EX II (in de M stand) en de Pixel Pawn trigger set.
De trigger set kan ook als remote voor de illum gebruikt worden. Handig!
Canon 1Dmk4 / Canon EOS M3 / Lytro illum
P71
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 209
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2015 20:40

Canon EF-S 24mm f2.8 8)
EOS 700D # 18-135mm IS STM # 24mm f2.8 # 10-18mm IS STM
Canon 7D
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 15 Jul 2013 09:55
WoonplaatsCOLON Provincie Flevoland

Maurice-e schreefCOLON
Canon 7D schreefCOLONMijn recent aangeschafte 1D Mark III heeft nu een WFT-E2 aan zijn zij gekregen om weer verder mee te experimenteren.
ik weet niet of je deze file transmitter gekocht heb,maar ik vind het nogal een bak geld. :roll:

http://www.kamera-express.nl/product/12 ... oCp0nw_wcB" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb inderdad die WFT gekocht. Niet in de winkel want dat is inderdaad schrikbarend duur voor zo'n klein kastje, maar 'gewoon' 2e hands via MP.
Dan blijft de hobby tenminste betaalbaar.
Canon 1Dmk4 / Canon EOS M3 / Lytro illum
Gebruikers-avatar
focused
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2005 09:40
WoonplaatsCOLON zwolle
CONTACTCOLON

Vandaag bij K.E. opgehaald een Canon EOS 7D mkII + Canon BG-E16 grip , Canon xtra accu en Lexar 32GB 1066x CF-card.

49219
Canon 1D MK3 , 7D mkII , Samsung NX300 -
Canon 70-200 F2.8 L - Sigma 24-105 F4 ART - Sigma 50 F2.8 Macro
Anoniem 4

Zo dat is uitpakken en het is nog niet eens 5 december. :D
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Leuk speelgoed inderdaad!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
focused
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 85
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2005 09:40
WoonplaatsCOLON zwolle
CONTACTCOLON

Tja kon ook niet wachten tot 5 december.
Canon 1D MK3 , 7D mkII , Samsung NX300 -
Canon 70-200 F2.8 L - Sigma 24-105 F4 ART - Sigma 50 F2.8 Macro
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

De Zeiss Batis 85mm staat helaas nog in bestelling. Erg slecht leverbaar in NL. :(, maar om het wachten te verzachten de Zeiss Loxia 35mm f/2 aangeschaft voor de sony a7rII. Heerlijk lensje voor straatfotografie etc. Manual focus werkt erg gaaf en ook nog eens goed.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
Nalbandian
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 68
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2015 12:59

Apple schreefCOLONDe Zeiss Batis 85mm staat helaas nog in bestelling. Erg slecht leverbaar in NL. :(, maar om het wachten te verzachten de Zeiss Loxia 35mm f/2 aangeschaft voor de sony a7rII. Heerlijk lensje voor straatfotografie etc. Manual focus werkt erg gaaf en ook nog eens goed.
Wow, de Zeiss Batis 85! Ik zie allerlei mooie plaatjes her en der op internet staan, dus ik ben benieuwd naar je ervaring als je hem hebt ontvangen :mrgreen: .
Apple
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1143
GeregistreerdCOLON 02 Okt 2010 16:09
CONTACTCOLON

De eerste kennis making met de Batis was erg aangenaam. Na middagje spelen met het objectief gelijk besteld. De Zeiss Loxia 35mm is ook een aanrader. Is wel geen AF, maar heeft zeker ook de WOW factor.
* Wagner-fotografie - Workshops fotografie -_- april 2016 & 2017 Reisfotografie @ Bali & Jakarta Indonesië
.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar