Photoshop Elements niet compatible?

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Edjekadetje
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2013 15:02

Hoi,

Op mijn notebook (W7) draai ik al een paar jaar naar alle tevredenheid met PE 4.0.
Afgelopen week wilde PE niet meer opstarten, het systeem meldde dat het incompatible was.
Mijn vraag is of dit een bekend fenomeen is, of dat het te maken heeft met Windows 7.
Hopelijk kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?

Ed
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Wat is er veranderd?
Is dit van de ene op de andere dag? Heb je misschien Windows Update gedraaid? Een update van Elements zal wel niet want 4 is al een oudje.

Wat zegt het systeem precies?
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

Je kunt oudere programma's in een aangepaste (compatibility) mode draaien.
http://forums.steves-digicams.com/edito ... ility.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Edjekadetje
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2013 15:02

addy101 schreefCOLONWat is er veranderd?
Is dit van de ene op de andere dag?
Wat zegt het systeem precies?
Ik draai PE 4.0 nu 2 jaar op een Samsung RF711 notebook met 64-bits Windows 7 besturingssysteem.
Aanvankelijk begon het ermee dat PE langer tijd nodig had om op te starten.
Op een zeker moment wilde hij helemaal niet meer opstarten.
Vrijwel direct daarna gevolgd door de mededeling dat er met dit prog "Compatibiliteitsproblemen" waren.
Ondanks dat ik een systeemherstel had uitgevoerd (mss dat er andere downloads negatief van invloed waren geweest), weigerde hij dienst.
Vervolgens geprobeerd via het config.scherm het prog te verwijderen; dit lukte maar niet omdat er compatibiliteitsproblemen waren.
De volgende dag crashte mijn systeem meerdere keren met een blauw scherm en heb ik hem terug weten te zetten op de fabrieksstand.
Nu is het hele systeem weer up to date en alles draait weer, maar... PE 4.0 installeren weigert hij vanwege -jawel- Compatibiliteitsproblemen.
Oké, het is niet meer zo'n piepjong prog, maar wat gebeurd er als ik een nieuwe koop, heb ik dan het zelfde euvel?
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

http://www.elementsvillage.com/forums/s ... hp?t=72661" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je overstapt naar PSE12 kun je er weer de nodige jaren tegenaan! :D
http://www.adobe.com/nl/products/photos ... ments.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Edjekadetje
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2013 15:02

Tja, als ik het goed begrijp allemaal, garandeert Windows niet dat PSE op W7 draait.
Ook hoor ik sinds de komst van W7 allerlei ervaringen over oudere progs die niet of amper willen draaien.
Mss maar beter om PSE12 aan te schaffen.
Tot dusver kom ik nog geen negatieve recensies tegen over de mix PSE12/W7.

Bedankt zover, mijn vermoeden was dus toch een beetje juist dat PSE4 te oud wordt.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar