Mijn foto gebruikt op een website ??

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Dexter202

valkenburg schreefCOLONEen rechtsbijstand verzekering heb ik, dus dat is geen probleem.
Controleer wel eerst of je verzekering auteursrecht dekt. Voor zover ik weet, dekt geen enkele reguliere rechtsbijstandsverzekering dat omdat dit zo vaak voorkomt dat het voor verzekeringsmaatschappijen te kostbaar wordt.
Gebruikers-avatar
valkenburg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 607
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Rosmalen
CONTACTCOLON

Nou....inmiddels 2 maal een mail wisseling gehad:

Beste Cameraland,

Tot mijn verbazing zag ik op jullie site, onder het kopje Demodag Filters, een foto staan van een landschap met een dode boom op de voorgrond. Aangezien ik de maker en eigenaar van de foto ben, was ik benieuwd hoe jullie aan die foto zijn gekomen??


Met vriendelijke groet,

Leo van Valkenburg

-----------------
Beste Leo,

Bedankt voor uw melding. Voor onze nieuwsbrief en andere media uitingen waar wij afbeeldingen of foto's voor gebruiken boren wij altijd verschillende bronnen aan. Uiteraard hebben wij ons eigen archief (bijna iedereen bij ons fotografeert, al dan niet professioneel) en wij gebruiken diverse , gratis, stockbureau's.

De foto die bedoelt hebben wij uit een veel groter beeld gecropt, bewerkt naar zwart/wit en het filter voor de kleur erin gezet. Het origineel hiervan komt van een online database met gratis wallpapers. Deze site gaf ons de indruk dat het materiaal vrij gebruikt kon worden.

De boom in deze opname is overigens verre van dood, die heeft juist een prachtig vol bladerendek.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Ard Wildenburg
Web-Beheerder

Cameraland

--------------------
Beste Ard Wildenburg,


Als deze foto van een online database komt met gratis wallpapers, zou ik daar graag het adres van willen hebben.
Ik heb de desbetreffende foto (het origineel) bij gevoegd en de bewerkte variant, heb ook nog de raw. En voor het geval U geen exif viewer heeft waar ik wel vanuit ga, een printscreen daarvan.
Beide foto's, zowel de mijne als die op Uw website zijn exact hetzelfde. Dat is duidelijk te zien aan de lucht met wolken (dezelfde lokatie en vormen) de blauwe lucht met in het midden het donkere deel door de pola. filter en het witte "papiertje" of iets dergelijks rechts onderin. De foto van U zal een paar pixels gecropt zijn om de witte border te verwijderen die er omheen zit.
Graag verwacht ik een reactie van U,

Met vriendelijke groet,

Leo van Valkenburg

-----------------
Beste Leo,

Excuses, ik ging ervan uit dat u de foto bedoelde welke wij in de nieuwsbrief hadden staan. Even mijn verwarring doordat u reageerde vlak nadat wij die verstuurd hadden.

De foto in het aankondigings artikel op onze website is inderdaad zonder twijfel dezelfde als welke u mij toestuurt. Deze pagina is echter al langere tijd geleden gemaakt en de bron van die afbeelding kan ik dan ook helaas niet meer achterhalen.

Ik dank u voor uw melding en ik heb de afbeelding inmiddels verwijderd.

Met vriendelijke groet,

Ard Wildenburg
Web-Beheerder

Cameraland

--------------------
Moet ik het hierbij laten of wat raden jullie aan?? Kijk....als ik ergens recht op heb, maak ik daar graag gebruik van

Alvast bedankt voor het meedenken
Pieterr
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6580
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2009 19:49

valkenburg schreefCOLONMoet ik het hierbij laten of wat raden jullie aan?? Kijk....als ik ergens recht op heb, maak ik daar graag gebruik van.
Je "probleem" is nu toch opgelost? Je foto staat niet meer op die site.

(Je foto hebben ze misschien via deze website verkregen.)
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Verkeerde insteek gekozen. Je hebt namelijk alleen gevraagd om de herkomst van de foto en hoewel daar niet direct antwoord op is gekomen (goh wat toevallig dat ze dat niet meer kunnen achterhalen...)
is daarmee de kous af. Toch gelijk om een voorstel tot vergoeding moeten vragen.
gr Sarpa
Gebruikers-avatar
valkenburg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 607
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Rosmalen
CONTACTCOLON

Pieterr schreefCOLON
(Je foto hebben ze misschien via deze website verkregen.)
Deze site verkoopt geen downloads of digitale bestanden.
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Nee, maar de foto is er wel vanaf te rippen...
Gebruikers-avatar
valkenburg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 607
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Rosmalen
CONTACTCOLON

Sarpa schreefCOLONNee, maar de foto is er wel vanaf te rippen...
Heb je helemaal gelijk in, en groot genoeg voor zo'n afbeelding op het web.
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

precies, geen probleem. technisch dan. Het feit op zich wel...
Maar goed, voor we het weten zitten we weer in de discussie dat we ons hier allemaal druk maken om onze foto's maar dat nagenoeg iedereen wel een stukje illegale software, mp3-tje, epubje in bezit heeft.
Gebruikers-avatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 416
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Cameraland heeft via hun statistieken dit topic al lang gespot en heeft daar in zijn antwoord handig gebruik gemaakt van de onkunde van TS.
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
Gebruikers-avatar
DigiLife
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 416
GeregistreerdCOLON 20 Nov 2005 22:11
WoonplaatsCOLON Deventer
CONTACTCOLON

Cameraland heeft via hun statistieken dit topic al lang gespot en heeft daar in zijn antwoord handig gebruik gemaakt van de onkunde van TS.
Owner and creative producer at YourWeddingPhotos. Manor and castle wedding photography.
Gebruikers-avatar
valkenburg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 607
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Rosmalen
CONTACTCOLON

Ach, jij noemt het onkunde, ik zou eerder zeggen onwetendheid. Laat het een leer proces zijn voor de toekomst. Als we het allemaal zo goed weten.....

Gr. Leo
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Cameraland bevestigt met zoveel woorden dat de door hun gebruikte foto dezelfde is als die jij hebt toegestuurd (daarmee vooralsnog in het midden latend of het echt jouw foto is die je gestuurd hebt). Dat ze de bron niet kunnen achterhalen, is hun probleem en niet het jouwe. Als reactie op jouw melding hebben ze de foto verwijderd, wat je kunt uitleggen als een bevestiging dat ze je in het gelijk stellen (waarom zouden ze anders de foto verwijderen na jouw melding).

Hoewel je gelijk hebt en alsnog een vergoeding zou kunnen eisen (daar hoef je niet mee te beginnen), zou je wel gek zijn om er juridisch werk van te maken gelet op kosten/baten en al het gedoe wat je er toch mee hebt. En dat is precies mijn punt... de reden waarom er zelfs door bedrijven als Cameraland vrolijk op los gejat wordt. Het zou Cameraland, uitgerekend als fotowinkel in dezelfde branche als waar hun klanten hun brood mee moeten verdienen, gesierd hebben als ze je tegemoet waren gekomen... voor mijn part met een bos bloemen bij wijze van spreken. Maar dat doen ze niet... en van mij dus een vette duim omlaag voor Cameraland.
Guus1310
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2012 17:29
WoonplaatsCOLON Midden- en West Brabant

Jij schrijft u altijd met een hoofdletter? U is geen persoon, maar een verwijzing naar de naam van een persoon :wink:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar