waarmee een website maken

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

Moderator: Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fotosvandaantje
Canon shooter
Canon shooter
Berichten: 118
Lid geworden op: 07 feb 2013 22:30
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Hoi,

ik heb momenteel een gratis website met een overzichtje van m'n foto's. http://daantjesfotos.wix.com/daantjesfotos" onclick="window.open(this.href);return false; . Nu wil ik een wat professionelere website. Ik zie tegenwoordig allemaal online progjes zoals Wix, Weebly en Wordpress en Magix om je website mee te bouwen. Ook heb ik van Magix het programma om een website te bouwen maar ik vind de mogelijkheden van een fotogalerie te beperkt. Vroeger bouwde ik ze helemaal zelf, leuk project maar het bijhouden vond ik veel te veel werk. Ik zoek eigenlijk iets waar ik t zelf kan bouwen en beheren, maar vooral dat bijhouden moet weinig werk zijn, gewoon makkelijk je fotos toevoegen en verwijderen. Dus gebruiksvriendelijk. Wat gebruiken jullie en wat raden jullie mij aan? vooral ook wat geschikt is om een goede portfolio in te zetten? Ik zit namelijk te twijfelen om mn bestaande wat verder uit te breiden of om echt een andere te gebruiken.

bedankt alvast.

Danielle
Gebruikersavatar
jvanarkel
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
Berichten: 6618
Lid geworden op: 23 jun 2006 15:27
Contacteer:

Joomla of Wordpress, maar er zijn legio andere voorbeelden. ik denk dat de site niet het ding is maar de opslag en de grootte van de foto's
Ik zelf heb Photbucket Pro, makkelijk om foto's te delen en linkjes te knippen plakken voor oa foto fora. Maar sinds kort heb ik een Synology 413 en daar kan ik foto's zelf hosten en met een upload van 15Mbit in mijn geval van Ziggo is dat snel genoeg, ik kan dus foto's zelf bepalen hoe groot en hoeveel ik zou willen plaatsen. Het ligt namelijk aan de te plaatsen schijven en die kosten niet zo veel meer tegenwoordig. En dan een goedkope eenvoude via een CMS te beheren front end en klaar. Mijn Synology heeft 4x 3Gb schijven en daar kan ik behalve mijn eigen foto opslag en films als opslag/NAS dus ook meteen delen en hangen aan een website. Ik ga dus straks mijn Photobucket account beeindigen.

Enige nadeel, een Synology 413 kost 3 of meer honderd euro en schijven ook 100 e per 3Gb. maar je kunt met minder data beginnen. Voordeel is wel dat je foto's nadat je ze bewerkt hebt voor opslag filed en ook meteen diezelfde opslag kunt gebruiken voor de website dus geen dubbeling. Verder zit er een standaard Amazon Glacier plugin in zodat je die dat weer live kunt syncen met cloud opslag en dus hoef je ook niet bang te zijn dat je je data kwijt bent. Het maar een overweging een NAS. vergeet niet dat die dingen meteen je opslag ruimte, muziek en films als stream en opslag vervangen en ik heb er ook mijn surveillance webcam aanhangen die filmpjes en foto's op slaat.

Maar als je net begint is Magix niet verkeerd. kijk ook eens voor oplossingen bij Amazon, goedkoop en betrouwbaar.
Jeroen.
|5D|7D|EF17-40L|EF24-70L|EF70-200L|EF200LII|Ʃ 150-500|EF 2.0xII|EF 1.4xII|430EX|430EXII|580EXII|ST-E2|
Het EOSDigitaal Extender Sticky
Gebruikersavatar
Fotosvandaantje
Canon shooter
Canon shooter
Berichten: 118
Lid geworden op: 07 feb 2013 22:30
Locatie: Tilburg
Contacteer:

het is niet bedoeld voor foto's te delen, maar als portfolio en in de toekomst wil ik ook fotoshoots gaan doen. Dus alleen opslag gaat het me niet om. Ik ben nu nog wat aan t stoeien met wix, vind de galerie wel prima maar verder is t vrij basic in mogelijkheden. dus misschien toch maar eens iets anders uitproberen.
Gebruikersavatar
rdewinter
Canon shooter
Canon shooter
Berichten: 147
Lid geworden op: 14 apr 2009 20:12
Contacteer:

Een zeer uitgebreide tool: http://coppermine-gallery.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
deze host ik zelf via versio.nl -> 24 eur per jaar ofzo inclusief domeinnaam.
Het installeren loopt via een portal met 1 druk op de knop.
Zij hebben overigens nog meerdere applicaties voor fotografie; kwestie van aanklikken en proberen.

suc6
EOS 60D :: EOS 6D :: 24-70 f/2.8 L USM :: 35 f/1.4 Sigma :: 100mm f/2.8 L Macro IS USM :: 70-300 f/4-5.6 L IS USM
Soligor extender DG Pro 1.4 :: Extension Tube EF25 II :: Speedlite 580EX II
Gebruikersavatar
almanbrother
Donateur
Donateur
Berichten: 2465
Lid geworden op: 06 dec 2006 13:45
Locatie: Heuvelrug
Contacteer:

Ik zat met hetzelfde probleem als jij: zelf een website gemaakt, maar dat bijhouden kostte me veel te veel tijd.
Ik ben een jaar of 3-4 geleden overgestapt naar zenfolio. Daar kun je aan de hand van een groot aantal templates je eigen website ontwerpen.
Er zijn talloze mogelijkheden en het bijhouden en uploaden van nieuw materiaal is erg makkelijk. Kortom ik ben uitermate tevreden.
Neem maar eens een kijkje op mijn website.
Je kunt ook een proefaccount aanmaken om e.e.a. eens uit te proberen.
Groet,
Aldert
Ik zou toch eens HIER kijken!!
Voor een account op zenfolio.com: code QHS-2X7-66B
Gebruikersavatar
Fotosvandaantje
Canon shooter
Canon shooter
Berichten: 118
Lid geworden op: 07 feb 2013 22:30
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Ziet er goed uit allemaal. ik denk dat al dat soort programma's een beetje hetzelfde werken, met templates. Nu nog even kijken welke dan het meeste aan mogelijkheden heeft. Ik zat er over te twijfelen omdat ik eerder nogal kritiek op mn website kreeg, meer omdat t een album lijkt en hij de techniek heel slecht vond, maar ja dat was iemand met een webdesign achtergrond. Ik neem het wel serieus, want ik wil dat mn website goed overkomt, maar ik twijfel of dan meer toevoegen over shoots mogelijkheden dan een verbetering is zodat t niet alleen een portfolio is of dat het nog steeds prut eruitziet. Ik vind wel, waarom zou heel je site zelf opbouwen als het ook makkelijker kan, zodat je je tijd in fotograferen kan steken ipv het megaveel tijd kwijt zijn aan het bijwerken van je website. Dus vandaar mijn twijfel :)
spreading
Canon shooter+
Canon shooter+
Berichten: 303
Lid geworden op: 13 jun 2011 13:40
Contacteer:

Wordpress en Drupal zijn de twee grootste spelers in de markt. Daarmee kan je idd templates downloaden en veranderen of helemaal zelf maken. Zo ziet het altijd eruit zoals jij dat wilt en kost het bijhouden weinig tijd door het systeem wat er al achter zit.
Canon 500D, Canon 18-55mm kitlens, Canon 100mm f2,8 Macro L, Canon 50mm F1.8 II, Canon 70-200mm f4 L
http://www.wjdseegers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Fotosvandaantje
Canon shooter
Canon shooter
Berichten: 118
Lid geworden op: 07 feb 2013 22:30
Locatie: Tilburg
Contacteer:

ik lees wel dat je voor wordpress nog een ftp prog nodig hebt. Dat is bij magix en wix en weebly volgens mij niet zo. dit zit daarbij al inbegrepen, begrijp ik dat goed?
Gebruikersavatar
frank
Canon shooter pro
Canon shooter pro
Berichten: 1454
Lid geworden op: 02 nov 2004 22:02
Locatie: Waalre

Filezilla is uitstekend en gratis.

gr
Frank
Gebruikersavatar
Fotosvandaantje
Canon shooter
Canon shooter
Berichten: 118
Lid geworden op: 07 feb 2013 22:30
Locatie: Tilburg
Contacteer:

bedankt voor al jullie tips. :D Er is dus veel van hetzelfde op de markt als ik t zo zie. Het enige wat me opvalt is dat de meeste als fotogalerie de vergroting nog niet erg groot hebben en dat vind ik een beetje zonde. Iemand een idee bij welke dit een redelijk formaat is?
Gebruikersavatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
Berichten: 5514
Lid geworden op: 04 jun 2004 16:23
Contacteer:

Ik heb toevallig kort geleden een uitstapje gemaakt naar Wordpress, maar daar kon ik toch niet in kwijt wat ik wilde. Ik heb dus m'n Weebly-site een grote update gegeven. Nieuw template uitgezocht, kleurtjes aangepast, pagina's opnieuw ingedeeld en voilà: www.ytos.nl it is :D

Ik heb inmiddels een Pro-account en m'n DNS zodanig aangepast, dat je niet meer ziet dat het bij Weebly is gehost en gemaakt.
Gebruikersavatar
Fotosvandaantje
Canon shooter
Canon shooter
Berichten: 118
Lid geworden op: 07 feb 2013 22:30
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Volgens mij lijken Weebly en Wix best wel op elkaar idd. Vind je niet dat de fotos alleen wat klein zijn als je erop klikt, wat mij betreft had dat net iets groter mogen zijn. Ik wil ook tzt een eigen domeinnaam etc, maar moet nog een leuke naam verzinnen :) Vind mn eigen naam zo lang, en veel mensen gebruiken al hun initialen, dus moet nog even bedenken wat dat gaat worden. En dan wil ik ook goed nadenken over een logo en huisstijl. Zodat ik dat ook op kaartjes en in de mail etc kan gebruiken. Hoe hebben jullie dat allemaal verzonnen, laten doen of zelf een logo gemaakt of iets van je website gebruikt?
Gebruikersavatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
Berichten: 5514
Lid geworden op: 04 jun 2004 16:23
Contacteer:

Foto's zijn zo groot als je ze zelf upload. Ik heb nu nog oude foto's van een oude gallery gebruikt, die 533px aan de langste zijde zijn. De bedoeling is om het op termijn allemaal op 800px te gooien.
Plaats reactie

Terug naar “Computers, Software & Websites”