Mijn Duc 900 SS

Treinen, auto's, motoren, fietsen, boten... alle andere voertuigen die niet onder Spotters vallen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Klaasw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2009 17:23
WoonplaatsCOLON Willemsoord

Vanmiddag eindelijk een serie kunnen schieten met mijn andere hobby, mijn '92er Ducati 900 SS. Foto's zijn alleen verkleind en verder niet bewerkt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Canon EOS 7D |EF 17-40 F/4 L | EF 70-200 F/4L
mikekiwi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 459
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2004 12:58
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

MIjn tip zou zijn: pak je 70-200, zet die op 200/f4 en probeer dan plaatje 4 nog eens te maken met de motor op dezelfde manier in beeld gebracht. Dan heb je een veel kleinere scherptediepte en springt je tweewielert er veel mooier uit.

Ik vind het zeker bij 4 erg zonde dat ik zo afgeleid wordt door die bomen. Foto 2 is wat mij betreft het beste geslaagd, een beetje meer nabewerking (kleur, contrast) zou hem al zeker helpen. Dan nog een klein beetje meer ruimte aan de onderkant en het stuur een beetje naar de camera draaien en het wordt iets minder statisch.

Kortom: wat mij betreft een leuke motor op een prachtplek waarvan ik denk dat er iets meer uit te halen is.
5Dmk1, 40D, EF 28-105 3.5-4.5, EF 50/1.8, EF 85/1.8, Tamron 18-200 en een thuisstudio
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

leuke platen van een motor waar je trots op kan zijn , wat een beauty .
ik zou hem zelf in een veel rustigere omgeving zetten zodat er geen afleidende onderwerpen in de buurt zijn. of tegen de wand van een strak kantoorpand of een mooi gemetselde muur, in een industrieele omgeving .....of op het circuit...om zo maar eens iets te noemen , en om er dan een serie van te maken zou ik wat mooie details fotograferen met een goed gekozen scherptediepte. maar misschien draaf ik wel te ver door.....;-))
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Wel grappig mannen die afgeleid worden door bomen ik zie alleen maar een Ducati :shock: :mrgreen: niks bomen :mrgreen:
De laatste heb ik een wow gevoel maar ik zie dan ook alleen maar een motor met mooie vormen :shock: (sorry hou niet van meisjes dingen)
wat me wel opvalt is op de laatste een rugzak of iets rechts op de foto die mag wel weg :wink:
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
Klaasw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2009 17:23
WoonplaatsCOLON Willemsoord

keesvdh schreefCOLONleuke platen van een motor waar je trots op kan zijn , wat een beauty .
ik zou hem zelf in een veel rustigere omgeving zetten zodat er geen afleidende onderwerpen in de buurt zijn. of tegen de wand van een strak kantoorpand of een mooi gemetselde muur, in een industrieele omgeving .....of op het circuit...om zo maar eens iets te noemen , en om er dan een serie van te maken zou ik wat mooie details fotograferen met een goed gekozen scherptediepte. maar misschien draaf ik wel te ver door.....;-))
Oeps, vergeten de rugzak ver genoeg uit beeld te plaatsen :( Das wel héél stom!!

Ik had inderdaad ook met de 70-200 kunnen schieten, maar heb deze keer toch voor de 17-40 gekozen. Met de 70-200 had ik ook een statief mee moeten nemen en dat is op de motor niet echt praktisch.
De omgeving heb ik voor gekozen vanwege de oude klinkers en de statige sfeer van zo'n oude laan met bomen, volgende keer zal ik een heel andere omgeving zoeken. Helaas heb je hier in de buurt niet zo heel veel mooie industriële architectuur... :(

VWB detailopnames, volgende keer beter. Insteek was deze keer om een paar mooie foto's van m'n motor te schieten, omdat ik die nog niet had.
Canon EOS 7D |EF 17-40 F/4 L | EF 70-200 F/4L
Gebruikers-avatar
bobvanduin
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3650
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2004 21:47
WoonplaatsCOLON Eyrarbakki (IJsland)
CONTACTCOLON

Wat doet een racemotor op een klinkerweg met zand?

Verder mooie foto´s van een erg mooie fiets!
"Light is the Language of Photography" | Joe McNally
Gebruikers-avatar
Maurice-e
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 594
GeregistreerdCOLON 04 Feb 2012 22:23

Hele mooie motor met dito geluid. De locatie is mooi maar leid wel af van het onderwerp.
je zou hem neer kunnen zettten met een rustiger achtergrond waardoor de motor meer
de aandacht krijgt en uit de plaat springt.
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

Mooie bike!
Ik ben het grotendeels eens met bovenstaande opmerkingen.
Ik zou, als ik een fotoshoot van je duc zou maken, naar deze plaats gaan wanneer het donker is. (of een andere donkere plaats.)
Met een lange sluitertijd, een paar glow sticks en een zaklamp kan je schilderen met licht. Bijvoorbeeld een paar glow sticks achter het frame of achter de kuip. (als je live view aanzet, kan je meteen zien wat er gebeurd.)
Of, als het een beetje mistig is, een van je motorvrienden vragen of ze met hun koplamp van achter de duc schijnen. en dan in de compositie als de laatste foto.
Het frame is een van de opvallendste kenmerkingen van deze bike. Ik zou dat wat meer naar voren laten komen.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Klaasw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2009 17:23
WoonplaatsCOLON Willemsoord

Dat zijn zeker leuke ideeën, alleen de makke is dat ik nogal beperkt ben in wat ik mee kan nemen voor de fotografie. Een statief is al haast niet te doen.... Wil ik echt uitpakken dan moet ik al haast m'n vriendin vragen mee te rijden met de auto.

Het frame is inderdaad en opvallend kenmerk en daar wil ik in toekomstige shoots ook zeker meer mee doen. Zat te denken aan een gebouw of brug met witte frame elementen als archtergrond / sub-onderwerp.
Canon EOS 7D |EF 17-40 F/4 L | EF 70-200 F/4L
Gebruikers-avatar
keesvdh
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1093
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2009 20:04
WoonplaatsCOLON Oosterland

Klaasw schreefCOLONWil ik echt uitpakken dan moet ik al haast m'n vriendin vragen mee te rijden met de auto.

en ? zij ziet misschien weer dingen die jij niet ziet of niet opvalt (ook leuk voor óp de motor :D )
Gebruikers-avatar
steven l
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1292
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2012 12:20
WoonplaatsCOLON Helmond

keesvdh schreefCOLON
Klaasw schreefCOLONWil ik echt uitpakken dan moet ik al haast m'n vriendin vragen mee te rijden met de auto.

en ? zij ziet misschien weer dingen die jij niet ziet of niet opvalt (ook leuk voor óp de motor :D )
Ja, maak er een dagje (of nachtje) uit van.
Canon Eos 1100D met EFS 18-55 en EF75-300III. Voorzetlenzen macro +1, +2 en +4, Lensbaby Spark;
Basiskennis diafragma, sluitertijd, ISO; Basiskennis Adobe Photoshop Elements 8.0;
Voorkeursonderwerp: divers. Hobbyfotograaf.
Gebruikers-avatar
Klaasw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 04 Aug 2009 17:23
WoonplaatsCOLON Willemsoord

Volgende keer Gebouw X van Windesheim maar eens aandoen, prachtig wit extern skelet!
Canon EOS 7D |EF 17-40 F/4 L | EF 70-200 F/4L
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar