Castlefest 2011 deel1

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Afgelopen zaterdag ben ik samen met een stijl fotografen naar dit geweldige festival geweest.
Hier onder een kleine impressie van die dag.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding
jeka
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2011 22:55

Tja, kweet t niet. Sommigen zijn niet scherp.
Was wel n leuk evenement.
Mijn site http://www.picturelifestyle.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Over de scherpte ben ik het met Jeka eens. Ook vind ik bij een aantal foto's ( 4 en 6) De kleuren niet mooi bij de foto passen, Te veel geel bij foto 4 en teveel wit/roze bij foto 6. Waardoor het haar ook nog overbelichter wordt, Dan dat het origineel al was.
Ik zou nog eens kijken naar de nabewerking.
Laatst gewijzigd door 1 op BossA, in totaal 9 keer gewijzigd.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ik heb eerder de indruk dat je een Lomo effect hebt nagejaagd en dat vind ik wel aardig gelukt en ook wel passen. In een serie vind ik het meestal wel mooier als je een stijl toepast en geen ratjetoe. Inhoudelijk kan ik vrees ik niet zo veel toevoegen.
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
GEOS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 385
GeregistreerdCOLON 22 Okt 2007 20:06

ik vind het een mooie serie. De gekozen kleurtonen vind ik goed passen bij de foto's, en ik vind dat je goede 'blikken' hebt gevangen op de foto's.

Ik vind het geen briljante serie omdat het op de een of andere manier wat rommelig overkomt op veel foto's. Het zit misschien ook een beetje in de scherpte, maar dat valt op zich nog mee. Ik stoor me meer aan bijv. zo'n halve vrouw rechts op foto 5 en de verschillende verhoudingen van al je foto's. Ook zorgen al die verschillende kleurtonen, die individueel allemaal leuk zijn, voor een rommelig geheel...
Canon EOS 1DS MK IV | Canon EF 10-400mm F1.8 IS L
Gebruikers-avatar
Kenji
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 394
GeregistreerdCOLON 21 Jun 2007 11:34
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Leuk om te zien dat er zaterdag een hoop mensen waren die er op zondag niet waren.

foto 6 vind ik erg leuk.
EOS 50D ~ Sigma 10-20mm HSM ~ Canon 15-85mm IS USM ~ Canon 17-55 IS USM ~ Canon 70-200 f2.8 L USM
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

jeka schreefCOLONTja, kweet t niet. Sommigen zijn niet scherp.
Was wel n leuk evenement.
Beste Jeka
Met deze reactie schiet ik niet veel mee op kunt u aangeven hoe ik mijn fouten kan verbeteren?
Met voorbaat dank.

@Bossa
Dat geheel mijn stijl en vooral wat ik mooi vindt:)
Dit bedenk ik tijdens het terug zien van de foto op mijn scherm en ga dan dingen proberen.
Ik hou niet van populaire bewerkingen en ga af op mijn gevoel, daarbij laat ik mij inspireren door anderen en geef dan mijn eigen draai aan.

@ Mmk
Dat heb je mis:) Alhoewel ik het wel mooi vindt.
Ik heb de bewerking geheel afgestemd op de foto zelf en wat ik zelf mooi vindt.
Of het anders had gekund geloof ik graag:)

@GEOS
Ben ik met u eens en dat is voor mij zelf best frustrerend, ik had mij namelijk voorgenomen veel mijn strobist setje te gebruiken en modellen. personages uit te nodigen naar een strategische plek om in alle rust mijn foto te maken.
echter ik ben nog steeds best verlegen om bij iedere interessante persoon dit werkelijk ook te doen en te regisseren.
Dit wil ik mijzelf nog aanleren om dit wel te doen en mij nog bewuster te fotograferen.

Over de kleurtonen.
Ik heb deze aangepast op wat voor mij gevoel het mooist was en niet om een serie te maken want dat kan eenmaal niet op een festival waar je overspoeld wordt met ideeën, inspiratie, etc en het eigenlijk dood zonde is om steeds hetzelfde trucje te herhalen.

@Kenji
Dat geloof ik graag:) ik miste eigenlijk Jolien Rosanne op het tournee.
And Tnx
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Dat je een eigens stijl aan dee foto's wilt geven snap ik, Maar dat je al vrij lichte (overbelichte)delen nog lichter gaat maken. Kan ik niet helemaal inkomen. Je verknalt dan meer dan dat je het mooier maakt. Maar dat is gelukkig meningsverschil.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

dubbel
Laatst gewijzigd door 1 op Rick T, in totaal 11 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Daar heeft u een punt Bossa.
Al hoewel het gaat om twee foto's waar dit echt opvalt. Maar goed ik ga even spelen met met de bewerkingen kijken of de foto's werkelijk beter van worden.

Een update van een paar anderen:

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding
Gebruikers-avatar
BossA
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2836
GeregistreerdCOLON 01 Aug 2008 14:36
WoonplaatsCOLON Overijssel

Ik vind sommige foto's een beetje dichtgelopen, Bij foto 1 past het donkere wel. Foto 2 zou ik een ietsepietsje lichter maken, Zodat je bv iets meer verschil ziet tussen de hoed en de achtergrond.
Foto 3 zit je jammer genoeg weer tegen overbelichte delen(de blouse) aan.
Foto 4 vind ik zo precies goed. en samen met foto 1 de leuksten uit deze serie update.

Houd wel je overbelichting in de gaten Rick, Dan worden de volgende castlefest een toppertje.
Canon camera met een mooi aantal lenzen, Flitsers. En een Mono- en Tri- pod.
Meer foto's van mij: Flickr
Gebruikers-avatar
Rick T
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1187
GeregistreerdCOLON 09 Jun 2008 19:06
WoonplaatsCOLON Stegeren
CONTACTCOLON

Bedankt Bossa ik neem dit zeker mee naar de volgende evenement (Elf Fantasy Fair Arcen)
Ik denk dat ik en mijn club genoten verslaafd zijn geraakt aan deze evenementen:)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar