Sabaton @ Effenaar Eindhoven

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Patrick_S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 882
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2006 11:42
CONTACTCOLON

Gisteravond was ik getuige van de Power of Metal Tour II in de Effenaar Eindhoven: achtereenvolgens stonden Skull Fist, Powerwolf, Grave Digger en Sabaton op het podium voor een uitverkochte grote zaal. Het was in Nederland de enige kans om deze formaties live te kunnen zien: de Effenaar had de enige Nederlandse clubshow van deze tour te pakken.

De complete fotoseries zijn op Rockportaal.nl te vinden. Ik heb een kleine selectie van Sabaton omgezet naar monochroom, deze zijn hieronder weergegeven.

Veel kijkers vind ik leuk, mensen die de moeite nemen om te reageren vind ik nog leuker: feedback is welkom.

Patrick

#1

22873

#2

22874

#3

22875

#4

22876

#5

22877

www.rockportaal.nl ~ www.grauekompanie.nl
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

Ha, eindelijk weer eens wat concertfoto's ;-).

Foto 1 vind ik gelijk de mooiste! Mooie scherpte op het gezicht en een goede dieptewerking met die arm die 'vervaagd'
Foto 2 is ook leuk met die box met 'de effenaar' erop.
Foto 3 is een mooie plaat, lekker scherp en een mooi overzicht.
Foto 4 vind ik net een tikkie te krap, maar heeft wel iets bijzonders!
Foto 5 is niets mis mee, maar ook niet echt bijzonder t.o.v. je andere foto's.

Ik heb dus eigenlijk geen echt commentaar voor je.
EOS 50D + grip | 70-200mm L IS USM F2,8 | 24-70mm L USM F2,8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 50mm F1,8 | 430 EX II | 2.0 extender | CP + UV filters, ND glasplaatjes, draadloze ontspanner en een omkeerring
http://www.lennartros.nl
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

ja lekker hoor!

#1 vind ik echt heel tof (ja ik ben een beetje om als het over microfoons gaat). Ik moet wel zeggen dat de man op de achtergrond ietwat in de weg staat.
#2 Wat me iets minder smaakt is hier is de "ietwat onrustige ZW omzetting" FF kijken hoe ik uitleg wat ik bedoel...... Het lijkt allemaal wat vlekkerig ik denk dat dat komt omdat er wat grijstinten missen her en der die een tikkie egalere look zouden geven. Ook jammer trouwens dat ie niet net even naar je kijkt.
#3 Nette plaat
#4 Ook erg gaaf. Net als op #1 heb je een geweldig gevoel "interactie"
#5 ook weer een nette plaat.

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
Kolkkie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 452
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2007 10:40
WoonplaatsCOLON Eindhoven

Foto1: vind ik persoonlijk een hele mooie binnenkomer. De houding en toch ook de emotie zijn erg mooi vastgelegd. De man in het verlengde is misschien wat jammer, maar hij stoort in dit geval niet.

Foto 2: an sich niet verkeerd, maar ik deze komt op mij wat vlak over qua emotie. Dat komt denk ik omdat de zanger toch wat meer van je af staat/de andere kant op kijkt.

Foto 3: een mooi overzicht met een kleine maar. Ik mis toch een beetje gezicht. Doordat al het haar ervoor hangt mis ik het gezicht toch best een beetje. Het podium is overigens mooi schoon, lees: weinig op aanwezig, ik heb het wel eens anders gezien.

Foto 4: vind ik de 2e beste van je serie. Ik twijfel een beetje over de krappe kant van de foto. Ik mis de vingers, maar aan de andere kant word ik door dezelfde krapte wel de plaat ingetrokken (emotie goed te zien).

Foto 5: eigenlijk een beetje een 'standaard' plaatje. Wat wel prettig is, is dat er toch wat van het gezicht te zien is.
1D MkIII met erg leuk glaswerk.
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Een sprekende serie foto's. Ik zie dat je last hebt gehad van een zanger die zijn microfoon nogal eens wil opeten. Blijft vervelend.

1. intens. De gitarist had beter een stapje naar voren gekunnen, maar is zo'n geval moet je het moment grijpen. Dat heb je gedaan
2. de foto is goed, maar de 'kwaliteit' minder. Ik weet niet precies was, maar misschien de bewerking
3. gewoon netjes
4. de foto zit goed in elkaar. gitarist kijkt naar links, èn een naar rechts. Daartussen in de zanger. Super. Jammer van die mic. Ik vind wel dat de fotowas krap is bijgesneden. Het vierkante is voor mij geen meerwaarde
5. vergeleken met de rest een missertje. An sich niets mis mee, maar grijs, vlak en afstandig
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Gebruikers-avatar
Patrick_S
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 882
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2006 11:42
CONTACTCOLON

Thnx voor de reacties.

Joakim is inderdaad iemand die z'n microfoon nogal eens voor lollie aanziet... 8)
Foto #2 is onder volledig rood licht gemaakt, vandaar de wat vettige en vlekkerige nabewerking, het viel niet mee om deze echt netjes naar monochroom om te zetten, laat staan om de omzetting van bijv. #1 te halen.
#4 is idd. aan de krappe kant, maar deze situatie deed zich ineens heel kort zo voor. Het is een horizontale foto, en de vinger zit op het origineel ook net niet op. Ik heb er links en rechts een stuk vanaf gehaald omdat hierdoor de intensiteit m.i. duidelijk omhoog ging.

Patrick
www.rockportaal.nl ~ www.grauekompanie.nl
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

Zie dat het een poos geleden is dat ik hier nog was.
Alsnog mijn bijdrage.

1 Gaaf moment. Zoals al gezegd is over de mic bij het gezicht, soms kan je niet anders. Ik vind het ok zo omdat je nog net genoeg van het gezicht ziet en de mond. Ruis geeft een extra toegevoegde waarde, maakt het wat rauwer.

2 Leuk met Effenaar op de monitor. Moment verder doet me niet zoveel.

3 Had gehoop op wat meer beweging in de haren. Nu is het een beetje een statig iets.

4. lijkt op foto 1 alleen wat meer aangekleed. Verder doet hij me weinig.

5 Gaaf met die rook en de lichtwerking.

Over het akgemeen heb ik het idee dat ik al veel beter van je gezien heb :oops:
Cheers,
Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar