Heideroosjes

Concerten, festivals, toneel, circus, cabaret, comedy...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Jorik
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2009 07:15
WoonplaatsCOLON Ede
CONTACTCOLON

Zaterdag naar speedfest geweest en voor de eerste keer concert fotografie mogen doen. Erg leuk, maar ERG moeilijk.

Afbeelding

bedankt voor het kijken
Anoniem 3

Maar heb je geen scherpere foto's om hier te laten zien?
De scherpte ligt nu op de monitor op de voorgrond.
Voor mij, ook al is het je eerste keer, ik zou hem trouwens in testcase geplaatst hebben...., volkomen mislukt.
Sorry.
Gebruikers-avatar
mcremco
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 27 Sep 2011 18:48
WoonplaatsCOLON Schiedam

Gave foto, alleen jammer dat de nek en rechterschouder overbelicht zijn, maar dat is verder niet echt storend.
Hij kan inderdaad wat scherper, maar de uitstraling maakt dat voor een groot deel wel goed vind ik.
300D | EF-S 18-55 | 60D | EF-S 18-55 IS II | EF-S 55-250 IS | EF 85 f/1.8
Gebruikers-avatar
Marijn A
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 833
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2009 21:11
WoonplaatsCOLON Flevoland

Ik ga met bovenstaande reacties mee, al had dhr. van Asseldonk het wel wat subtieler mogen brengen als 'volkomen mislukt'.
Helaas mist de scherpte inderdaad, maar in potentie vind ik dit gewoon een goede foto.
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Naar mijn mening vind ik het ook een goede foto.
Op zijn schouder is het misschien wat wit maar helaas heb je niet alles in de hand en ik irriteer me er niet aan.
Mooie actie foto.
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
Jorik
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2009 07:15
WoonplaatsCOLON Ede
CONTACTCOLON

@ dhr. van Asseldonk. De scherpte is idd niet helemaal 100 ok, natuurlijk mag u de foto verplaatsen naar een andere topic als ik deze per ongeluk op de verkeerde plek geplaatst heb.
@ mcremco, Marijn A, Claudia007. Bedankt voor de opbouwende opmerkingen en complimenten, ik hoop nog een hoop te leren.
Gebruikers-avatar
mmk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2937
GeregistreerdCOLON 03 Jun 2007 15:24
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Voor mij is het belangrijkste dat het moment klopt en dat is hier zeker het geval. Daarmee ben je m.i. al voor 60% geslaagd. De uitsnede vind ik ook niet gek. De scherpte is niet niet spetterend, maar ik denk dat als de monitor niet in het beeld had gestaan er niemand over was gevallen. Het gezicht is dan ook niet vreselijk onscherp en een beetje extra verscherping ter plaatste (op de snoet dus) zou al heel veel helpen. Helemaal op dit formaat. De belichting zou mooier zijn geweest als je geen overbelichte schouder had gehad. Is heel lastig, maar toch de moeite waard daar eens op te letten de volgende keer. De ZW omzetting is best mooi. Vanwege de overbelichte schouder zou ik denk ik het gezicht wat lichter hebben gemaakt. Schouder en hoofd vechten om de aandacht

Helemaal niet slecht en zeker de basis voor meer. Daarover gesproken. Speedfest duurde een hele dag, er zijn vast meer plaatjes?

Marc
“It's always good in photography to remember who has the brain and what is the tool” (Alister Benn in 'Seeing the Unseen')
Gebruikers-avatar
nando
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1359
GeregistreerdCOLON 01 Nov 2006 12:57
CONTACTCOLON

Als dit de eerste keer is, is het zeer zeker geen slechte prestatie. Die overbelichting waar Marc het over heeft vind ik niet erg: het hoeft hierbij niet altijd 'binnen het dynamisch bereik' te liggen, zeker niet als het niet het punt van aandacht moet hebben zoals het gezicht.
Scherpte is en blijft moeilijk bij concerten, en ja, daar schort het nog aan in deze foto. Een verbeterpunt voor de volgende keer.
Over trouwen, natuur en alles wat je over fotografie wil weten
http://www.nandoharmsen.nl
http://www.nandoonline.com
Gebruikers-avatar
Jorik
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 67
GeregistreerdCOLON 14 Jan 2009 07:15
WoonplaatsCOLON Ede
CONTACTCOLON

@ mmk & nando, Ik twijfelde nog over de monitor, maar vond het wel in het plaatje passen.. idd als ik hem weg gelaten had was er misschien geen scherpte issue. (was er gewoon niets helemaal scherp ;-( . Die belichting ga ik zeker meer op letten. ik ga nog eens lekker aan de slag met deze foto en de meegekregen tips, er zijn idd meer fotos van die dag. dus ga nog eens lekker uitzoeken en shoppen... en zal nog eens wat fotos plaatsen later deze week in de testcase.. Bedankt mannen, hier kan ik wat mee.

Jorik
Gebruikers-avatar
Dark_Angelus
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 328
GeregistreerdCOLON 31 Mrt 2010 15:32
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

nando schreefCOLONAls dit de eerste keer is, is het zeer zeker geen slechte prestatie. Die overbelichting waar Marc het over heeft vind ik niet erg: het hoeft hierbij niet altijd 'binnen het dynamisch bereik' te liggen, zeker niet als het niet het punt van aandacht moet hebben zoals het gezicht.
Scherpte is en blijft moeilijk bij concerten, en ja, daar schort het nog aan in deze foto. Een verbeterpunt voor de volgende keer.
Dit vat mijn mening ook wel samen. Dynamisch bereik is ook maar een term die gebruikt kan worden door veelal fotografen die zich volgens de regeltjes laten leven. Prima natuurlijk maar vaak is het uitproberen van dingen en deze vaste termen overboord te kiepen het leukst.

Focuspunt voortaan op de zanger houden ;)
Canon EOS 1Ds Mark III, Canon 70-200 f/2.8L IS II USM, Canon 24-70 f/2.8L USM, Canon 50mm F1.8
Gebruikers-avatar
Snip
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2010 18:18
WoonplaatsCOLON Twente

volkomen mislukt vind ik ook erg overdreven.

vind de sfeer in het plaatje mooi uitkomen, enige minpunt dat de scherpte op het voorwerp in de voorgrond ligt en niet goed op de zanger, das het enige.

overbelichte schouder en nek, tsja, het is een concert met draaiende felle lampen, dat blijft toch altijd lastig lijkt me, en daarnaast stoort het me niet gezien het z/w is
Grt Frank

"I'm walking on the beach, next to the woman i love.
I see our dog playing with a stick in the sand...
At one point we stop and turn towards the ocean, to stare at the sunset.
As we hold each others hand, i think; f8 at 1/60"
Gebruikers-avatar
Funnie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1375
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2006 19:50
WoonplaatsCOLON geldrop
CONTACTCOLON

Ik kan er niets over zeggen, zie de foto niet :(

Ik was er zelf ook! Is niet de makkelijkste band om te fotograferen ;)

Cheers,
Wendy
Mijn mening is niet heilig maar soms wel ongezouten.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar