20D wordt niet herkent door Powerbook

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
dutch_merlijn
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2005 18:02

Hoi allemaal,

Heb problemen met het aansluiten van mijn 20D op mijn powerbook. Ik krijg de melding:

"Cannot detect camera. Check connection to camera, then retry"

De 20D is splinternieuw, het kabeltje tussen laptop en camera is goed (getest), alle Canon software is geinstalleerd. Met mijn 10D heb ik nooit problemen gehad met aansluiten op de laptop.

Wie weet raad ?
Canon Eos 20D, Canon 17-40 mm 4.0 L, Tamron 28 - 300, Speedlite 550EX.
350D-Fan
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 30 Mei 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Leeuwarden

Heb je ook de driver geinstalleerd voor de 20D ?
Met alleen de software doe je niets je moet de driver instaleren voor jou 20D en die zit vast en zeker bijgeleverd bij de vele cd-roms in je pakket.
Mocht je de driver wel hebben geinstalleerd heb je toen wel eerst de camera van de pc gehaald en toen de driver geinstalleerd.
Wat voor besturingssysteem gebruik je ? Windows XP / 98 / 95 ?
Het instaleren van de driver word ook vermeld in je handleiding en heb je die gelezen ?

Groetjes,

Henk.
Canon EOS 350D + 18-55 Kitlens + Tamron AF 18-200/3.5-6.3 XR Di-II Macro + Tamron SP AF 28-75mm F/2.8 XR Di LD Aspherical [IF] Macro + 2 x Sandisk CompactFlash 1.0 Gb.
Gebruikers-avatar
Webarcher
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 19 Dec 2004 20:07
WoonplaatsCOLON Tiel

met welke software werk je?

op welke modus staat de camera? Normaal of PTP?
Canon EOS 6D mark ii | EF 17-40 F/4.0 L USM | EF 24-70 F/2.8 L USM | EF 50 F/1.4 USM | EF 70-200 F/2.8 L IS III |EF 100 F/2.8 Macro USM | 580 EX
t2a
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 221
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2005 20:34
WoonplaatsCOLON Tilburg
CONTACTCOLON

Jonges.... Powerbook of terwijl osX, juist mac dus.

Installeer de driver die erbij geleverd wordt. Als ik me goed herinner (tenminste bij mijn 350d) is het een aparte cd-rom. Installeer ook "Canon CameraWindow" en evt. imagebrowser. Sluit de kabel aan, zet je camera aan en start CameraWindow.

Oja, check ff de canon site voor updates. Doe dat eerst maar, volgens mij is er al een update!

Laat je camera in de Mode PTP staan. Iphoto kan zo ook je foto's uitlezen. {hoewel dat bij alleen werkt voor jpeg bestanden en niet voor raw files}

Groet Raymond.
Groetjes,
Raymond.

[size=75]EOS-350D, Tamron SP AF Aspherical XR Di 28-75mm f2:8 Macro Ø 67, Canon EF 50mm f1.8 II, 2GB Ultra II, Wacom Intuos3 A6[/size]
Gebruikers-avatar
Année
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 108
GeregistreerdCOLON 17 Apr 2005 10:14
WoonplaatsCOLON Voorne-Putten
CONTACTCOLON

Sinds ik Tiger op mijn iBook heb geïnstalleerd, krijg ik dit bericht ook als ik EOS viewer utility wil gebruiken. Met iPhoto of Fotolader heb ik geen problemen. Het zal vast ergens een instelling zijn, die aangepast moet worden. Ben er alleen nog niet achter welk.
groetjes,
Anja
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar