Was dit groen ? Canon 1DIII

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Daffiedolf

Ik zou een cursus volgen voor ik weer met mijn camera op pad ging.
Je leest niet wat eossers hier zeggen. Volgens mij had je ook al problemen met flitsen(las ik op een andere plek), waardoor je foto's niet goed belicht waren en je daar een compleet verkeerd idee over had. Als je P-stand gebruikt heb je in ieder geval meer goed belichte foto's.
Basiskennis is naar mijn idee het toverwoord.

Ik vind wel dat de goede raad hier van heel geduldige mensen komt.
Gebruikers-avatar
Snip
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2010 18:18
WoonplaatsCOLON Twente

[quote="UrbexphotographyIk betwijfel het maar kom...
Heb er zelfs (nu ni meer gedelete) waarvan er in de verste verte geen spraken was van die lichtarmaturen dus...
De ene keer heeft hij het en de andere keer niet.

Ik moet wel mijne sensor gaan laten kuisen want daar ligt blijkbaar 'iets' op heb ik gemerkt.[/quote]

Ooit eens bedacht dat het wellicht bij sommige licht invals hoeken wel kan voorkomen en bij andere invalshoeken niet?

Maar goed, als jij niet wilt geloven dat dit de flare is van die lamp, moet je het zelf weten, ik weet het 100% zeker.
Grt Frank

"I'm walking on the beach, next to the woman i love.
I see our dog playing with a stick in the sand...
At one point we stop and turn towards the ocean, to stare at the sunset.
As we hold each others hand, i think; f8 at 1/60"
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

Daffiedolf schreefCOLONIk zou een cursus volgen voor ik weer met mijn camera op pad ging.
Je leest niet wat eossers hier zeggen. Volgens mij had je ook al problemen met flitsen(las ik op een andere plek), waardoor je foto's niet goed belicht waren en je daar een compleet verkeerd idee over had. Als je P-stand gebruikt heb je in ieder geval meer goed belichte foto's.
Basiskennis is naar mijn idee het toverwoord.

Ik vind wel dat de goede raad hier van heel geduldige mensen komt.
Joeng toch....

Dat de foto's met het flitsen overbelicht zijn geworden is heel simpel!

Als ik de belichtingsmeter juist zet op 0 bijv 1/1000ste dus in M en ik fotografeer dan een onderwerp MET flits en door de 1 of andere reden zakt de tijd naar 1/300ste is het logisch dat ik overbelichten foto's heb.

Alleen moet ik uitzoeken hoe het komt dat hij dus die tijd laat dalen naar 1/300ste.
En dat zullen ze niet zeggen in één of andere cursus want die heb ik reeds gevolgd!
En in die cursus zeide ze om ALTIJD een filter te gebruiken terwijl JULIE zeggen : weg ermee. Maar ja dat zullen jullie wel niet gezegd hebben.
Ik verwacht trouwens van JOU geen antwoord!!!!
Urbexphotography
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 298
GeregistreerdCOLON 18 Jul 2010 21:10

Snip schreefCOLON[quote="UrbexphotographyIk betwijfel het maar kom...
Heb er zelfs (nu ni meer gedelete) waarvan er in de verste verte geen spraken was van die lichtarmaturen dus...
De ene keer heeft hij het en de andere keer niet.

Ik moet wel mijne sensor gaan laten kuisen want daar ligt blijkbaar 'iets' op heb ik gemerkt.
Ooit eens bedacht dat het wellicht bij sommige licht invals hoeken wel kan voorkomen en bij andere invalshoeken niet?

Maar goed, als jij niet wilt geloven dat dit de flare is van die lamp, moet je het zelf weten, ik weet het 100% zeker.[/quote]

Het is me ondertussen al wel duidelijk hoor dat door de UV filter komt.
Gebruikers-avatar
jjas
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2010 20:49
WoonplaatsCOLON Noord-holland

CrisM schreefCOLONDacht meteen aan een UFO!
Ik doe wel m'n petje af voor die mensen die u willen helpen...
idd
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Wat een gezelligheid hier in het topic... :shock:
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Daffiedolf

Urbexphoto,

Het valt niet mee om rustig te blijven!
Ik sluit me aan bij het genoemde terrasje.

Veel plezier met je hobby!
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Het is niet helemaal chique, maar ik bedoel het uiteindelijk niet slecht.
Als je nou weet dat je met een dorpsgek te doen hebt, dan kun je er
voor kiezen om te reageren, maar je weet van te voren al dat een
dorpsgek kan happen. Wat is daar het nut van? Iedereen weet hoe het zit,
moet dat dan steeds ingepeperd worden? En moet een dorpsgek dan toegeven
dat 'ie gek is? Kom op zeg, zo werkt het niet. Stop dus met prikken en steken
als je niet bereid bent om geduldig en wellicht tegen beter weten in op een
vriendelijke manier behulpzaam te zijn. Commentaar vanaf de zijlijn alsof je een muppet
op een balkon bent en veel moraal en normen en waarden in je zwaaiende vingertje hebt zitten,
(zoals ik nu?), is niet interessant voor het forum. Laat maar zien dat je zo fatsoenlijk bent,
en hou gewoon je mond en meld ongemak bij de moderators.

Zo, waar is dat terrasje?
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Geef iedereen iets fris te drinken op het terrasje.
Koelt men lekker af.

Gumpje, ik ben het niet met je eens.
TS is in een ander topic ook behoorlijk "grof in de bek". Dat veroorzaakt irritatie, en terecht!
Persoonlijk zou ik TS een tijdelijke ban geven. Efkes afkoelen.....
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Geelduikbootje schreefCOLONDat veroorzaakt irritatie, en terecht!
Persoonlijk zou ik TS een tijdelijke ban geven. Efkes afkoelen.....
Kijk, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar wat doe je met die irritatie?
Maak je een melding bij de moderators (of rode uitroepteken!) of ga je lopen jennen?!
Want op basis van redelijke argumenten een losgebroken stier (sorry..) temmen
gaat echt niet lukken 8)

Maarre, ik neem een frisje !!
Kan ik nog iemand bijschenken?
... Spiegel-Werk ...
Anoniem 3

Ja, mij..
Ik ben wel eens voor minder een paar dagen op het terras gezet...
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

gumpje schreefCOLONAls je nou weet dat je met een dorpsgek te doen hebt, dan kun je er voor kiezen om te reageren, maar je weet van te voren al dat een dorpsgek kan happen. Wat is daar het nut van? Iedereen weet hoe het zit, moet dat dan steeds ingepeperd worden? En moet een dorpsgek dan toegeven dat 'ie gek is? Kom op zeg, zo werkt het niet.
:shock: Sorry, maar ik heb niet van iedereen paraat of'tie ene potentiele dorpsgek is. En de forumstatus "Gekke Canon Shooter" bestaat ook nog niet.

Ik heb geen lijstje in mijn hoofd van forumleden waar je maar beter niet op kunt reageren omdat ze blijkbaar een beetje gek zijn. Ik reageer op basis van wat ik in een topic langs zie komen. Onbeschoft gedrag begint op steeds meer fora gemeengoed te worden. Moeten we dat dan gewoon accepteren, omdat er wellicht een dorpsgek achter die nickname schuilgaat? Lijkt mij niet...

Kortom, zo simpel als jij het voorstelt is het volgens mij niet. Ik proef een ondertoon in je reactie waaruit ik opmaak dat je denkt dat men expres zit te stangen. Ik waag het dat te betwijfelen...
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Goed verwoord Marcel!!
Het lijkt hier nu een beetje omgekeerde wereld te worden. TS wekt met diverse topics/reacties wrevel op bij velen, mijns inziens niet onterecht.
Ik zie de reacties op zijn bijdrages ook niet direct als jennen. Mensen krijgen een keer genoeg van het gedrag van TS. Dit roept hij over zichzelf af. Hij moet dan ook "in de hoek gezet" worden. Waarom moet zo iemand met zachte handschoentjes aangepakt worden. Hij moet zijn gedrag aanpassen en niet andersom. Hij blijft bezig. Gaat dat niet goedschiks dan maar kwaadschiks in mijn ogen.
Feit blijft dat het beter is om dit soort ongenoegen via het uitroepteken te melden aan de mods want het is logisch dat niet alles direct gezien wordt.
Dat hier passende maatregelen genomen moeten worden lijkt mij niet meer dan duidelijk.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
hdb
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1571
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2006 07:00

Urbexphotography schreefCOLONMaar blijkbaar is het dus een UV filter 'probleem'.
Bedankt alleziens voor de geboden hulp en kennis.
Blijkbaar is dit niet voldoen, of zijn niet de juiste woorden gebruikt.
Daffiedolf schreefCOLONJe leest niet wat eossers hier zeggen. Volgens mij had je ook al problemen met flitsen(las ik op een andere plek), waardoor je foto's niet goed belicht waren en je daar een compleet verkeerd idee over had. Als je P-stand gebruikt heb je in ieder geval meer goed belichte foto's.
Basiskennis is naar mijn idee het toverwoord.
Ik vind wel dat de goede raad hier van heel geduldige mensen komt.
Ik vraag me af wie hier niet gelezen heeft. Een volledig onnodige reactie. Valt voor mij in de categorie natrappen, gram halen, gelijk halen. Niet een reactie die ik van een geduldig mens zou verwachten.
Snip schreefCOLONMaar goed, als jij niet wilt geloven dat dit de flare is van die lamp, moet je het zelf weten, ik weet het 100% zeker.
Hoezo geloofd TS het niet? Hij heeft toch toegegeven dat het een UV filter probleem is?

Ik vind het begrijpelijk dat TS dan geïrriteerd raakt, maar daarmee is hij niet de eerste. Het was verstandiger van hem geweest om niet verder te reageren. Het is alleen olie op het vuur, met als resultaat de benoeming tot dorpsgek en een voordracht voor een tijdelijke ban.
karin115 schreefCOLON Hij moet dan ook "in de hoek gezet" worden. Waarom moet zo iemand met zachte handschoentjes aangepakt worden. Hij moet zijn gedrag aanpassen en niet andersom. Hij blijft bezig. Gaat dat niet goedschiks dan maar kwaadschiks in mijn ogen.
Feit blijft dat het beter is om dit soort ongenoegen via het uitroepteken te melden aan de mods want het is logisch dat niet alles direct gezien wordt. Dat hier passende maatregelen genomen moeten worden lijkt mij niet meer dan duidelijk.
Grote woorden. TS heeft je niets gedaan. Dit is je eerste reactie in dit topic. Dit forum gaat over fotografie. Verzoeken tot het afstraffen van personen horen hier niet thuis. Reageren is geen verplichting. Er is een optie waarmee je forumleden waaraan je je ergert kan laten verbergen.

Bij communicatie op een forum ontbreekt een belangrijk deel: de non-verbale communicatie, zoals de toon waarop iets gezegd wordt en de lichaamstaal. De tekst is een klein deel van de communicatie. De betekenis van de tekst kan door de non-verbale communicatie totaal veranderd worden. Verder kan iedereen de tekst op verschillende manieren interpreteren. Jou interpretatie kan anders zijn dan dat de schrijver bedoeld heeft. Van negatieve reactie wordt het niet gezelliger. Probeer positief te blijven in je reacties of reageer niet.

Hans.
Afotos
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 949
GeregistreerdCOLON 18 Feb 2009 18:38
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Wetende hoe Urbex in eerdere discussies reageert heb ik toch dit topic geopend. Mijn enige reactie was een simpele constatering over de foto, voor de rest heb ik er bewust geen andere dingen bij gehaald, omdat ik weet dat dat niet altijd goed valt bij Urbex.
Ik zie niet in wat er hier omgekeerde wereld is, je weet dat iemand een kort lontje heeft, als je dan reageert hou je daar rekening mee of je bespaart jezelf de moeite en reageert niet.

Neemt verder niet weg dat hij nog altijd zelf verantwoordelijk is voor posts met 'f*cking' er in, dat is nergens voor nodig.
757D + 8-400 mm
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Ik zie niet in wat er hier omgekeerde wereld is, je weet dat iemand een kort lontje heeft, als je dan reageert hou je daar rekening mee of je bespaart jezelf de moeite en reageert niet.
Grote woorden. TS heeft je niets gedaan. Dit is je eerste reactie in dit topic. Dit forum gaat over fotografie. Verzoeken tot het afstraffen van personen horen hier niet thuis. Reageren is geen verplichting. Er is een optie waarmee je forumleden waaraan je je ergert kan laten verbergen.
Het is voor mij een opeenstapeling van zaken. Onder andere dit http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 2#p1114272moet geaccepteerd worden want HIJ heeft een kort lontje. Een waarschuwing zou ik hier niet genoeg vinden, zeker na alle eerdere topics waarin hij zich heeft misdragen. Dus ik moet het maar niet lezen of negeren. Ik leef blijkbaar in de verkeerde tijd en dat bedoel ik met de omgekeerde wereld.

Voor wat mij betreft einde discussie. Ik had het eerder via de rode knop moeten melden, dat is een feit.

ps. @afotos. Ik zal je tip v.w.b. de optie opvolgen.
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

karin115 schreefCOLON Het is voor mij een opeenstapeling van zaken. Onder andere dit http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 2#p1114272moet geaccepteerd worden want HIJ heeft een kort lontje. Een waarschuwing zou ik hier niet genoeg vinden, zeker na alle eerdere topics waarin hij zich heeft misdragen.
Het gedrag en verschillende uitlatingen van Urbex hier op het forum (niet enkel dit topic..) is inderdaad ontoelaatbaar en komt de sfeer zeker niet ten goede. Hoewel voor jullie als leden niet direct zichtbaar is er de afgelopen dagen hier ook door de crew over gesproken. Zoals Karin terecht aangeeft is een waarschuwing hierin niet meer afdoende en heeft hij daarom een ban van een maand gekregen. Mits zijn gedrag het toelaat is hij daarna weer van harte welkom.

Ik kan het eigenlijk niet vaak genoeg benadrukken... wanneer een lid zich op wat dan wijze dan ook misdraagt kunnen jullie daar het beste een melding van maken via het rode uitroepteken, zodat een dergelijke posting zo snel mogelijk opgemerkt wordt. Zo houden we het met elkaar gezellig!
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

@Crew
Goed gehandeld!
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

@ Crew...

Goed gedaan! Ik had em ook al eens geuitroeptekent en ben blij dat er actie op ondernomen is. Ik heb er niets van teruggehoord, maar nu dus wel...

Over de foto, is duidelijk een lensflare, maar goed, dat was al duidelijk.
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar