5D II stuk ?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

Hallo,

Ik heb even de volgende vraag, vanavond ging ik op pad om wat macro foto's te maken, maar er komen zo nu en dat vreemde foto's tevoorschijn.
Zo nu en dan zit er wel een goede foto bij maar af en toe dus niet, hier een paar test voorbeelden..


Het gaat hier dus om de 5D II.
Wat kan dit zijn ?


Foto 1
Afbeelding

Foto 2
Afbeelding

Foto 3
Afbeelding

Foto 4 - zojuist nog een test gedaan in huis, hier zie je de computerscherm met op de achtergrond weer van die rare strepen.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Ander kaartje geprobeerd?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
PE1PQX
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 124
GeregistreerdCOLON 26 Mrt 2013 10:33
CONTACTCOLON

Als je de cam aansluit op je PC, en dan met de canon software ook foto's maakt?
Als je een andere geheugen kaart gebruikt???
Groeten, André
Prettig gestoorde hobby-ist: Iedere gek zijn gebrek.
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Basic troubleshooting eerst:
Kaartje vervangen
Batterij langere tijd uit je camera
Lost 90% van de problemen op!
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

Ik heb deze week idd stroring gehad met twee kaartje, na het foto's maken afgelopen zondag deed ik het kaartje in de kaartlezer en en al mijn foto's waren weg.
Nadat ik het kaartje weer in mijn cam deed kreeg ik ook weer een melding dat mijn kaartje vol was maar dat kon niet want ik kreeg via de pc door dat er geen foto's meer waren, plus dat ik het kaartje daarvoor niet eens vol had gemaakt.
Heb mijn kaartje nog eens in de kaart lezer gedaan maar niks te zien, zo op eens deed hij het wel weer in de camera. later deze week helemaal geen problemen tot vanavond toen hij deze beelden liet zien.

Ik heb meerdere kaartjes dus een ander kaartje uit de tas gehaald waar nog foto's op stonden, deze deed ik ook in de kaartlezer en vervolgens weer alle foto's weg, later op de avond zag ik dat er een contact puntje in de kaartlezer krom was, misschien dat die nu de storing in mijn kaartjes hebben veroorzaakt..

Overigens heb ik met het programma Phoenix Photo Recovery wel al mijn foto's wel weer terug gekregen :D

Ik zal morgen nog eens een ander kaartje proberen die ik nog niet in de kaartlezer heb gehad..jullie horen van mij de afloop..

Wat mooi zo snel een reactie's op dit forum :D
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Zie je hetzelfde ook als je de foto's op de camera terug kijkt?
Zoniet... Dan weet je dat ze goed op het kaartje staan, en dat het probleem dus aan de andere kant ligt, het uitlezen/kopiëren naar de pc.
Ik heb hetzelfde ooit gehad en dat lag toen aan het kopiëren, daar was iets niet helemaal lekker gegaan dus ;)
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

Ook ik heb dit eens gehad, bij mij lag het aan mijn CF-kaart.
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

Rocker schreefCOLONZie je hetzelfde ook als je de foto's op de camera terug kijkt?
Zoniet... Dan weet je dat ze goed op het kaartje staan, en dat het probleem dus aan de andere kant ligt, het uitlezen/kopiëren naar de pc.
Ik heb hetzelfde ooit gehad en dat lag toen aan het kopiëren, daar was iets niet helemaal lekker gegaan dus ;)
Ja ik zie het zelfde ook op de camera, het ligt dus niet aan het kopiëren naar pc.
Ik ga vanmiddag op pad en zal wat foto;s maken met dit kaartje, zullen zien of het weer gebeurd.
Gisteren had ik toch regelmatig zulke foto;s er tussen zitten, soms achterelkaar aan en dan weer een serie goed.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ziet er inderdaad uit als een defecte kaart.
Is het een Sandisk of Lexar, dan is vaak de garantie wel uitgebreid. Belangrijk om dan het bonnetje nog wel te hebben
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

kdj-fotografie schreefCOLON Ja ik zie het zelfde ook op de camera, het ligt dus niet aan het kopiëren naar pc.
Dan kan je dat stuk en je hele pc al uitsluiten... Blijven nog twee opties over, defecte card of je camera die het al verkeerd doet en kuren heeft. Waarbij de defecte card mij meer waarschijnlijk lijkt... En dat valt weer uit te sluiten door meerdere kaartjes te proberen ;)
Anoniem 4

kdj-fotografie schreefCOLON... later op de avond zag ik dat er een contact puntje in de kaartlezer krom was, misschien dat die nu de storing in mijn kaartjes hebben veroorzaakt..
Dat kan heel goed de oorzaak zijn. Ligt er maar net aan welk pennetje het is. Gelukkig is een nieuwe kaartlezer niet al te duur.
Wel zou ik het betreffende kaartje eerst in de PC (wel met goede kaartlezer) formatteren (uitgebreid, niet snel) en daarna in de camera nogmaals formatteren. Hou je dan nog problemen met het kaartje, dan zit er niet anders op dan vervangen.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik denk nog niet eens na bij kaartjes die het misschien niet meer doen. Zodra vast staat dat het aan het kaartje ligt, nemen we afscheid van elkaar. Je moet er toch niet aan denken dat als je alles weer geformateerd hebt dat het 2 keer goed gaat en de 3e keer niet......
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

Hier inderdaad last van gehad, de (Transcend)kaart uitgelezen en wat scrambled beelden zoals boven als resultaat.
Geformatteerd en daarna leek ie normaal te werken, totdat ie een error gaf waarbij ik de kaart moest formatteren.
Ook even wat recovery software gebruikt, maar een deel van de laatst genomen foto's waren niet te herstellen.

Transcend is een goed merk, maar heb om deze reden wel wat vertrouwen in het merk verloren...(Had even goed met een SanDisk kunnen gebeuren natuurlijk...)
Anoniem 4

Ook als een kaart vooraf geen tekenen van mankementen vertoont, kan er zich uitval voordoen.
Had laatst een 32GB Micro SD kaartje van Sandisk voor de Security Cam in de auto, dat geheel onverwacht de geest gaf.
Kon op geen enkele wijze zelfs meer geformatteerd, alle mogelijke tools geprobeerd.
Werd gelukkig zonder problemen omgeruild voor een nieuwe.
Best mogelijk om een kaartje dat een keer problemen heeft gehad, na formatteren weer opnieuw in te zetten.
Bitjes vallen af en toe om, zowel bij oude als nieuwe kaartjes.
Geeft een kaartje dat na problemen (uitgebreid) is geformatteerd opnieuw problemen, dan zou ik omruilen.
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

Gisteravond heb ik nog eens geprobeerd en alle foto's waren goed en geen missers meer.
Ook de batterij er de hele nacht uit gehad.
Vanmiddag op pad geweest en er komt geen normale foto meer uit, ik heb drie kaartjes geprobeerd maar helpt niets.
Ook de kaartjes geformatteerd in de camera maar dat helpt ook niet.

Ik zal straks even een foto plaatsen van hoe de foto,s er nu uit komen..

Stom even vergeten maar heb nog een 7D, net de kaartjes daar in gedaan en niks aan de hand , zal dus toch aan de 5D liggen.
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

Ik heb 4 maal Sandisk 8GB / 60mb
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

Vandaag een stuk of 50 foto's gemaakt met dit als resultaat...

Foto 5 - rechts onder zie je nog een klein beetje rood.
Afbeelding

Foto 6 - dit is de beste foto uit een serie van 50 foto's die ik vandaag heb gemaakt.
Afbeelding


Het verhaal wordt nog vreemder nu ik een kaartje in de 7D heb gedaan waarbij ook de eerste foto zwart was en de volgende foto's gewoon weer goed zijn ? :?
Anoniem 4

Waarschijnlijk het kaartje in de 7D niet eerst geformatteerd in die camera.
Gebruikers-avatar
kdj-fotografie
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 446
GeregistreerdCOLON 04 Mrt 2010 18:16
WoonplaatsCOLON Oosterwolde (FR)
CONTACTCOLON

Illuminatus schreefCOLONWaarschijnlijk het kaartje in de 7D niet eerst geformatteerd in die camera.

Nee dat klopt, ik ben gewoon verder gegaan met foto's maken.
Formatteren heb ik eerder vandaag wel eens gedaan, maar niet voor dat ik de foto in de 7D heb gemaakt.
Formatteren kan ik ik niet via pc, werk met de imac, zou dan via kaartlezer kunnen ?
Anoniem 4

Als het kaartje verder goed is, kun je volstaan met formatteren in de 7D.
Dit is gewenst als het wegschrijven van een foto in een andere camera niet goed is gegaan.
Er kunnen wat bitjes in een verkeerde sector terecht gekomen zijn. De 7D kan daarvan van slag raken, maar ook zoals nu daarna de draad weer oppakken.
Overigens is het een goede gewoonte om altijd - zeker bij het gebruik van kaartjes in meerdere camera's - een fotosessie met een leeg, schoon kaartje te beginnen.
Dus direct na het plaatsen even formatteren en je bent er helemaal klaar voor.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar