Langzame overstap naar Full-Frame

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

En voor zover ik het tot nu toe begrijp, kun je toegang daartoe krijgen, echter wel met vergoedingen die door de opdrachtgever vooraf bepaalt worden.
Mozes,

Juist! :wink:

Jij bepaalt bij bijvoorbeeld een krant het bedrag niet, maar de (opdrachtgever) krant. De omgekeerde wereld... Ga je niet met hun tarief akkoord, dan voor jou vele anderen. Ik ben blij, dat ik niet meer direct voor kranten werk, want een hoop ergernis. Niet alleen vanwege de in mijn ogen lage vergoedingen, maar ook het uitmelken...

Sanoma? Toen veel over gelezen, maar hoe het afgelopen is, geen idee. Dit, is dan ook weer een goed voorbeeld waar fotografen uitgemolken worden. Ik was toen al gestopt met direct voor kranten te fotograferen, omdat ik het niet baatvol meer vond. De manier die ik nu hanteer, is veel en veel effectiever, zie het antwoord aan Sem.

Doe mij maar mijn portretfotografie! :D

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

boels069 schreefCOLON@sprokeq:
Luister naar de bedenkingen, maar volg je gevoel.
Als niemand meer voor het beroep van fotograaf kiest ........
(Bovendien ben je jong genoeg om bij tegenslag een andere richting te kiezen)
Heel veel succes!

+1
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

jans1960 schreefCOLON
boels069 schreefCOLON@sprokeq:
Luister naar de bedenkingen, maar volg je gevoel.
Als niemand meer voor het beroep van fotograaf kiest ........
(Bovendien ben je jong genoeg om bij tegenslag een andere richting te kiezen)
Heel veel succes!

+1
jans1960,

Uiteraard, moet Sem zijn gevoel volgen, doe ik ook, maar ik vind, dat Sem, een beetje alles vanuit een roze bril bekijkt.

En eigenlijk, geef ik Sem "tussen de regels door", ook al enkele tips, waardoor je meer verdient dan direct via de krant zelf. Het is aan Sem zelf om dat in te zien óf er gebruik van willen maken. Persoonlijk, en dan praat ik voor mijn eigen: Heb ik al genoeg rare toestanden in medialand gezien, en dat waren echt geen uitzonderingen. Sanoma heeft dé naam, maar zij zijn lang niet de enigen die fotografen totaal proberen uit te melken. Lees: Veel exclusiviteit voor weinig geld; voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Canon Benny schreefCOLONUiteraard, moet Sem zijn gevoel volgen, doe ik ook, maar ik vind, dat Sem, een beetje alles vanuit een roze bril bekijkt.
Ik snap wel wat je bedoelt hoor Benny maar juist degenen die met durf en soms eigenwijs te werk gaan komen ver. :D

Uiteraard kan je met deze methode ook harde "klappen" krijgen maar als je hier van leert kan dit ook weer in je voordeel werken. Volgens mij weet Sem inmiddels best waar hij mee bezig is. Uiteraard zit er bij velen van jullie veel kennis maar je maakt mij niet wijs dat je nooit fouten gemaakt hebt en daar weer van geleerd hebt. Laten we Sem ook gunnen zijn fouten te kunnen maken. :wink:
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Sunnyboy
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4426
GeregistreerdCOLON 14 Sep 2007 13:11

Sorry om te zeggen hoor maar de meeste profs hebben gewoon een 1D........ Die kan hoge iso aan, is veel sneller en kan ook beter tegen een stootje en vocht.
Je wilt toch niet je moment van actie willen missen door de te trage AF.
Gebruikers-avatar
Mozes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 697
GeregistreerdCOLON 12 Dec 2012 07:43
WoonplaatsCOLON AccountKiller
CONTACTCOLON

Ik heb een 1D, en de AF is inderdaad erg rap.
Maar die bepaalt niet de foto of het moment.
Dat je de actie beter gaat vastleggen was bij mij een mis plaats gevoel.
De grootste winst zit in het inschatten van wat er gebeurt, en het gevolg daarvan, en daar zit denk ik .... ervaring...
ik gebruik ook nog een 10D, retetraag, maar de momenten leg ik er net zo goed mee vast. alleen niet in serie ;)
De lens zelf, is vind ik, veel meer bepalend, beter een trage camera met snelle lens, dan andersom.

Sem moet zeker doorgaan waar die nu mee bezig is.
Hij kan juist nu veel ervaring opdoen, en het daarbij behorende leergeld betalen.
Hij heeft nu die kans, en moet die met alles vastpakken wat hij kan. 8)
Verders heb ik het idee dat Sem wel weet wat die wil, maar vooralsnog tegen wat belemmeringen of twijfels aanloopt :wink:

Ik baal als een stekker, dat ik pas zo laat serieuzer met fotografie ben begonnen.
Was wel vroeg, alles nog analoog en zelf in zwart wit ontwikkelen, maar heb dat nooit doorgezet :evil:

Ik hoor van mijn dochter, dat vrijwel alle leraren/leraressen van beroep zelf fotograaf zijn. (op haar school)
En het les geven erbij doen, of zijn om geswitcht naar leraar/es. :roll:
https://www.accountkiller.com/removal-requested" onclick="window.open(this.href);return false;
Anoniem 4

TS wil helemaal gaan voor de fotojournalistiek en daarvoor fors investeren, dan is de beste basis, afgezien van Nikon, de Canon 1DX met EF 24-70mm f/2.8L II usm en de Canon Speedlite 600ex-rt.
Daar kan hij nog jaren mee vooruit en kan hij naar behoefte uitbreiden.
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

Zo is het, gewoon ervoor gaan Sem. Je bent nog heel erg jong, super enthousiast en gedreven.
Het is jouw droom, jouw geld en zo te lezen heb je nu genoeg klusjes zodat je kunt sparen. Zo ik je hier inmiddels heb leren kennen maak jij je keuzes ook nog eens heel overwogen.
Ik heb nu nog spijt dat ik mijn dromen niet heb waargemaakt toen ik van de middelbare school kwam.
Ik moest een studie beginnen waar ik zelf niet achter stond. De mening van de decaan was, voor mijn ouders, belangrijker dan mijn eigen mening. Volg je eigen plan en hoe dat later wordt ingevuld zie je dan wel weer.

"Jaag je droom na en ga voor die fullframe met toebehoren, je ziet wel hoe jouw toekomst eruit ziet over 5 jaar." Dat is nog zover weg, dan is die fullframe van jou al lang weer afgeschreven vanwege de max. hoeveeheid clicks :mrgreen:
Waarom wil iedereen altijd alleen maar kijken in die glazen bol, je leeft nu ook, geniet van elke dag!!!
En welke fullframe je dan zou moeten nemen? Daarover kan ik je niet adviseren, je schrijft over een langzame overstap dus degenen die jou daarover kunnen en willen adviseren hebben nog even tijd :)
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
Guus1972
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2014 12:28
WoonplaatsCOLON Wijchen

Wat een mooie woorden hier direct boven mij. Daar kan ik me helemaal bij aan sluiten. Je komt op mij heel weloverwogen over: geen eendagsvlieg die wel even denkt het te gaan maken. Daarom: ga er voor.
Canon Eos D1000 | Canon EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 II | Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM | Flickr
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Natuurlijk zitten hier ook beroepsfotografen die niet zitten te wachten op nog een concurrent erbij. Gewoon doen wat je wil doen....
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

phd schreefCOLONNatuurlijk zitten hier ook beroepsfotografen die niet zitten te wachten op nog een concurrent erbij. Gewoon doen wat je wil doen....
Ik denk niet dat iemand die hier reageerd zo in elkaar zit. Ik geloof dat ze oprecht Sem willen helpen. Maar uiteraard mag jij daar anders over denken. Het denken is nog weer iets anders dan het hier zo opschrijven. Kan mij voorstellen dat mensen die met de beste bedoelingen reageren dit niet op prijs stellen.
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
phd
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1811
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2006 14:37

Rijk schreefCOLON
phd schreefCOLONNatuurlijk zitten hier ook beroepsfotografen die niet zitten te wachten op nog een concurrent erbij. Gewoon doen wat je wil doen....
Ik denk niet dat iemand die hier reageerd zo in elkaar zit. Ik geloof dat ze oprecht Sem willen helpen. Maar uiteraard mag jij daar anders over denken. Het denken is nog weer iets anders dan het hier zo opschrijven. Kan mij voorstellen dat mensen die met de beste bedoelingen reageren dit niet op prijs stellen.
Klopt, misschien niet zo handig neergezet, maar vind het triest dat als die jongen graag die kant op wil er altijd mensen zijn die lopen ze roepen of hij het wel zeker wil. Ik denk dat hij er best wel goed over heeft nagedacht.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

't is triester als je er achteraf achter komt dat je een verkeerde keus hebt gemaakt ;)

Sem heeft een duidelijke visie en een duidelijk doel voor ogen, dat vind ik geweldig om te zien. Hij doet zijn husiwerk. Maar dat wil niet zeggen dat anderen hem niet moeten waarschuwen voor eventuele valkuilen. Scheelt mogelijk een hoop ellende achteraf ;)

Je kunt beter drie keer gewaarschuwd zijn en dan heel weloverwogen gewoon tóch doen wat je wilt doen, dan ongewaarschuwd een mogelijke isstap maken.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem 4

Daar ben ik het dan weer helemaal mee eens. Maar ik ben ook groot geworden met vallen en opstaan, ondanks alle goedbedoelde waarschuwingen, die je eigenlijk pas achteraf weet te waarderen. :mrgreen:
So be it. That's live. :roll:
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Iedereen heeft recht op z'n eigen misstappen :mrgreen:
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
wallisman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 302
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2007 15:27

jans1960 schreefCOLON
boels069 schreefCOLON@sprokeq:
Luister naar de bedenkingen, maar volg je gevoel.
Als niemand meer voor het beroep van fotograaf kiest ........
(Bovendien ben je jong genoeg om bij tegenslag een andere richting te kiezen)
Heel veel succes!
+1
+1

nog een weetje:
55% van de mensen die in Nederland een beroepsopleiding in de fotografie hebben gevolgd (fotovakschool / fotoacademie) halen hun hoofdinkomen niet uit de fotografie.

Zet 'm op!

Jan
allerlei glaswerk en zo'n klikapparaat
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Dat kan iets over de opleidingen zeggen ;)
Succesverhalen zijn van veel aspecten afhankelijk. Daar kun je moeilijk over generaliseren. Daarnaast is het soms de zoektocht naar een manier om je doel te bereiken die je doet inzien dat er meer wegen zijn, of dat je doel best elders kan liggen. Dat zijn dingen die je vanuit je luie stoel amper kunt voorzien. Dus ga er voor!!
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
Guus1972
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 17 Mrt 2014 12:28
WoonplaatsCOLON Wijchen

Ik ben dan wel één van degenen die hem heeft aangemoedigd die stap wel te zetten, maar uit de reacties van de mensen die hem waarschuwen blijkt ook wel degelijk betrokkenheid. Ander zouden ze hem niet waarschuwen. Toch?
Canon Eos D1000 | Canon EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 II | Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM | Flickr
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Zo is dat ;-)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
wallisman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 302
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2007 15:27

Guus1972 schreefCOLONIk ben dan wel één van degenen die hem heeft aangemoedigd die stap wel te zetten, maar uit de reacties van de mensen die hem waarschuwen blijkt ook wel degelijk betrokkenheid. Ander zouden ze hem niet waarschuwen. Toch?
+1!

Jan
allerlei glaswerk en zo'n klikapparaat
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar