[VerzamelTopic] EOS 5DS en 5DS R

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
martinculemborg
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2005 14:55
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Zijn er al liefhebbers met een 5DS of 5DSR bekend hier? Ik ben benieuwd naar de ervaringen.
www.donkfoto.nl portretfotografie familiefotografie profielfotografie bedrijfsfotografie productfotografie
Gebruikers-avatar
jans1960
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 630
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2009 10:56
WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

Volgens mij heeft fotojeroen een 5DS
Fujifilm X-T1, Fujifilm X-E2, Fujifilm XT2, Fujifilm X-T20, 10-24mm F4, 16-55mm F2.8, 18-55 F2.8, 50-140mm 2.8, 35mm F2.0, 23mm F 2.0, 56mm F1.2, 90mm F2.0, 60mm F2.4 macro, Lensbaby Velvet 56mm 1.6, 2.0 & 1.4 convertor.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Yep, ik heb een 5Ds. Bijna twee weken ongeveer
Vanavond de eerste serieuze test ermee.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
martinculemborg
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2005 14:55
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

En wat zijn je bevindingen Jeroen?
www.donkfoto.nl portretfotografie familiefotografie profielfotografie bedrijfsfotografie productfotografie
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Martin,

Ik heb er inmiddels 1 keer serieus mee gewerkt. In de studio.
Hier een link naar een afbeelding op Facebook, hier mag het allemaal niet hoger zijn dan 900 pixels....

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=5664B319" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat me opviel was dat het donkere door de camera beter afgehandeld word. Waar mijn 5D mk II in de kleine nuances nogal eens in ruis en gebrek aan detail verviel blijft de 5Ds beter overeind. Zie de 1:1 crop van het oog bijvoorbeeld.

Canon adviseert een rijtje objectieven en raad een lijstje af. Ik voldoe met mijn objectieven prima aan het lijstje en heb er vorige week voor een panorama de 15mm fish-eye op gehad. Deze word niet aangeraden door Canon. En toch deed ie het verrassend goed.

Ik wil nog een keer een vergelijk maken met de 5D mk III en de Nikon D810. Op de Nikon heb ik een goede 70-200 en voor de Canon alleen vaste brandpunten. Dat is niet echt een eerlijk vergelijk. Dus als er iemand met een 5D mk III en een 70-200 L IS USM mk II is dan houd ik me aanbevolen :D

Vooralsnog moet ik de camera echt meer gebruiken maar ik heb praktisch geen tijd. We draaien nog steeds in vakantierooster en dat houd in dat ik praktisch 0 vrije weekenden heb en te pas en te onpas moet bijspringen
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

5diii met 70-200ii heb ik.
Zit een beetje te twijfelen over een overstap.
De 5ds is qua mogelijkheden duidelijk minder allround, en ik vraag me af of de 7dii dat verschil voldoende op kan vangen. En een 5ds naast de abdere twee is een beetje too much...
Anyway, de combi van 5diii met 70-200ii is ijzersterk!
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Groningen <-> Tilburg is een grote afstand Maurice :D
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Ja, jammer :)
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
martinculemborg
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2005 14:55
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

Je kunt ook een 70-200 2.8L zonder is gebruiken die is ook erg goed en stukken beter dan de versie 1 met is.

Ik heb inmiddels een 5DS R en ben zeer content met de aankoop. Wat een snelle en goeie Af, en ja de beelden zijn ook fantastisch. Ik kan mijn 7DmkII wel verkopen. De 5DMKII houd ik er maar bij als reserve.
www.donkfoto.nl portretfotografie familiefotografie profielfotografie bedrijfsfotografie productfotografie
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

martinculemborg schreefCOLONJe kunt ook een 70-200 2.8L zonder is gebruiken die is ook erg goed en stukken beter dan de versie 1 met is.

Ik heb inmiddels een 5DS R en ben zeer content met de aankoop. Wat een snelle en goeie Af, en ja de beelden zijn ook fantastisch. Ik kan mijn 7DmkII wel verkopen. De 5DMKII houd ik er maar bij als reserve.

Gefeliciteerd met je nieuwe speeltje :wink:
En de snelle& goede af van deze camera, is deze body goed bruikbaar om bv vogeltjes te fotograferen?

En ik ben in t bezit van een Sigma 120-300f2.8 os sports, mach deze wel goed met elkaar ivm de vele megapixels van de body?
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
Johnalb

Gripen schreefCOLONWat moet je in godsnaam met 50 mp op kleinbeeld formaat? Ik dacht dat de pixelrace inmiddels een beetje over was. Tenslotte zijn de meeste mensen het er wel over eens dat de Nikon D800/810 met 36 mp al teveel van het goede is maar dan komt Canon met dit monster.
Ik ben verleden week op een Canon event in Parijs geweest. Daar was al weer een nieuw model (wordt misschien wel de 5D mk IV) 120mp sensor. Er wordt dus nog volop geracet
Gebruikers-avatar
martinculemborg
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1164
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2005 14:55
WoonplaatsCOLON Culemborg
CONTACTCOLON

[quote="
Gefeliciteerd met je nieuwe speeltje :wink:
En de snelle& goede af van deze camera, is deze body goed bruikbaar om bv vogeltjes te fotograferen?

En ik ben in t bezit van een Sigma 120-300f2.8 os sports, mach deze wel goed met elkaar ivm de vele megapixels van de body?[/quote]

Absoluut de Af is geweldig maar het aantal beelden per seconde is wel een klap minder dan van de 7DMKII. En dat is voor vogeltjes toch wel heel prettig denk ik. Ook loopt de buffer sneller vol bij de 5DSR.
www.donkfoto.nl portretfotografie familiefotografie profielfotografie bedrijfsfotografie productfotografie
Gebruikers-avatar
aramir
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2006 20:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Een vraagje: Ik heb nu de 5Dmark 3 ( zonder grip)met een L-plate van RRS. Weet iemand of die L-plate ook past op de 5Ds?? :?:
Een Canon camera....
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

Wellicht ben je hiermee geholpen:
[url=http://www.reallyrightstuff.com/B5D3-LB-L-Plate-for-5D-Mark-III]Really Right Stuff website[/url] (onderaan) schreefCOLONWhat is the difference between the L-plates models B5D3-LA and B5D3-LB, the latter of which is currently on your website

The revised B5D3-LB is now compatible with the Canon 5DS/5DSR cameras as well as the 5D Mark III, and features a second attachment point on the strap boss for maximum rigidity.
Gebruikers-avatar
aramir
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 198
GeregistreerdCOLON 04 Okt 2006 20:16
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Hartelijk dank..op de site van RRS stond ook al wat extra info. blijkt dat de de l-plate van de 5D3 niet echt goed past. Weet dus voldoende.
Een Canon camera....
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

Bovenstaande gegevens komen ook van RRS site (onderaan, link staat ook in mijn vorige bericht, zij het wat verdekt opgesteld)... :wink:
Gebruikers-avatar
Lourens
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 76
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2008 22:04
WoonplaatsCOLON Urk

fotojeroen schreefCOLON...

Ik wil nog een keer een vergelijk maken met de 5D mk III en de Nikon D810. Op de Nikon heb ik een goede 70-200 en voor de Canon alleen vaste brandpunten. Dat is niet echt een eerlijk vergelijk. Dus als er iemand met een 5D mk III en een 70-200 L IS USM mk II is dan houd ik me aanbevolen :D

...
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of deze vergelijking al heeft plaatsgevonden?
En zoja, waar de resultaten dan te vinden zijn :wink: .
De Titanic was gebouwd door professionals!
De Ark door amateurs :wink: .
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Nee, die vergelijking is nog niet gemaakt en voorlopig heb ik er denk ik ook de tijd niet voor
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Lourens
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 76
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2008 22:04
WoonplaatsCOLON Urk

Jammer, maar (voldoende vrije) tijd en gelegenheid is daarvoor natuurlijk wel een 1e vereiste!
Er is uiteraard het nodige te vinden op het WWW, maar ik ben toch ook wel benieuwd naar jouw mening over de verschillen in prestatie van deze 3 camera's.
De Titanic was gebouwd door professionals!
De Ark door amateurs :wink: .
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Sinds een paar dagen deze combinatie in mijn bezit.

Eerst maar eens een dat AF doorneuzen, die is enigzins geavanceerder dan de Classic.

https://flic.kr/p/LYpxpJ
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar