Prettige ervaring met 6d & 24-70 F2.8 II

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

Beste forumleden,

Een week geleden heb ik een bruiloft gefotografeerd, en was in de gelukkige omstandigheid om een Canon 6d en een canon 24-70 F2.8 II te mogen lenen.

Speciaal voor deze gelegenheid heb ik een dubbele Black Rapid strap gekocht. Zodoende kon ik dus mijn eigen 5dm2 met de 70-200 2.8 II en de 6d combinatie tegelijk meenemen. Dit werkt overigens heel erg goed, zelfs na 12 uur fotograferen nog geen last gehad van me nek. Deze strap heb ik later op de dag als enkele strap gebruikt. Je kunt een helft eraf halen.

Wat betreft de combi 6d en de nieuwe 24-70 daar kan ik kort over zijn dat is gewoonweg perfect! Ik kom zelf af van een 5dm2 met de 28-70 F2.8 en dat verschil is echt heel erg veel. Beeldkwaliteit is gewoonweg super.
Ik durf met een gerust hart te zeggen dat de kwaliteit van de foto's echt prime waardig is. Echt geloof me ik ben een echte Piet Leut wat kwaliteit betreft maar van deze combi kan ik niet anders zeggen als dat ik zeer tevreden ben.

Ook het scherpstellen in extreme lowlight situaties werkt beter dan met de 5dm2. Zelfs dan is alles nog spot on. Ik heb die dag iets van 1200 foto's met de 6d gemaakt en zeker 95% spot on scherp waar ik het bedoeld had. Overige 5% valt vaak te wijten aan fotograaffout (trage sluitertijd e.d.)
Ik heb echt sterk het idee dat het AF systeem echt heel erg verbeterd is t.o.v. de 5dm2.
Ik heb alleen maar het middelste AF punt gebruikt. Dat is mijn stijl van fotograferen, dus ik heb het absoluut niet gemist dat ik geen 61 AF punten had.( Ik kan me voorstellen dat dit voor sommige fotografen een minpuntje is)

Nog iets waar ik zeer over te spreken ben is het gewicht van deze combinatie. Echt geen straf om de hele dag mee rond te moeten lopen. Niet dat gewicht voor mij een probleem is maar toch is het lekker als het net even wat lichter is als je weet dat je nog een hele dag en avond door moet.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben gehad. Ik ben in ieder geval razend enthousiast en wilde het graag met jullie delen.

Ik heb nog geen voorbeeld foto's omdat ik daarvoor nog toestemming moet vragen aan het bruidspaar. Mocht daar behoefte aan zijn laat het me weten dan vraag ik het aan hun. Mocht ik dan toestemming krijgen post ik hier alsnog wat.

Leon
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

:) Herkenbaar gevoel.
Ik gebruik ook altijd maar 1 focuspunt en zit ook niet te wachten op meer.
Er zijn 2 dingen die wat ik aan de 6D mis dan is dat de AF-servo tijdens filmen. en de crop factor bij macro en tele.
maar dat laatste vangt de sensor makkelijk op dat kan thuis nagebootst worden.

Ik merk dat ik ook steeds meer richting de 1:1 crop durf te gaan.
Als er een hacker alle software beperkingen uit sloopt of bij programmeert dan is dat ding echt niet semi professioneel te noemen
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

IK heb heel lang zitten wachten op een persoon die de 5D III of 5D II verkoopt .. maar ik begon al steeds meer te neigen naar de 6D ..
Nu weet ik 't wel al vrij zeker.. Ik zal uiteindelijk toch voor de 6D gaan..
eerst even sparen en proberen een 17-40 op de kop te tikken en deze jongen is weer helemaal happy! :)

Gr. Michel

p.s. heb nu nog de 5Dc, dus hoe dan ook zal ik er enorm op vooruit gaan..
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Ben al een jaar een tevreden 6D gebruiker, herkenbaar jouw review!
Vooral in low light onovertroffen wat mij betreft :-)
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
fotopapa
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 436
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2012 13:36
CONTACTCOLON

@ Billy: Ik zou als ik jou was ook voor de 6d gaan. Maar aan de andere kant als je een 5d ii of iii zou nemen zou je daar ook blij van worden.

Het zijn geen van 3 slechte camera's. Alleen de 5dii is wel wat ouder en dat merk je wel als je ze beiden eens gebruikt hebt. Als je de mogelijkheid hebt zou ik zeker voor een jonger model gaan.

Ik weet dat ik nu misschien mensen tegen het zere been aan schop maar in mijn ogen is het in dit geval slim om met je tijd mee te gaan. De nieuwe objectieven die nu uitgebracht worden zijn toch ontwikkelt naar de huidige nieuwe generatie camera's (Dat is wat ik ooit eens gelezen heb. Ik ben natuurlijk ook geen technisch expert!!!). Het grootste voordeel van de 6d tegenover de 5dmii is de betrouwbare auto focus. Deze wil me bij mijn 5dmii soms nog wel eens in de steek laten. Zelfs na afstelling bij Chipclean.

Maar wat je keuze ook word ik denk dat je geen spijt gaat krijgen. Succes met je keuze (Die je eigenlijk al gemaakt hebt).

Gr Leon
"De perfectie van het moment is ons misschien niet altijd even duidelijk, toch maakt dit het moment niet minder perfect" Neale Donald Walsch 1999
http://www.leonvanbaalfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Canon Benny
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1911
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2007 17:08
WoonplaatsCOLON Gelderland
CONTACTCOLON

Billie-90 schreefCOLONIK heb heel lang zitten wachten op een persoon die de 5D III of 5D II verkoopt .. maar ik begon al steeds meer te neigen naar de 6D ..
Nu weet ik 't wel al vrij zeker.. Ik zal uiteindelijk toch voor de 6D gaan..
eerst even sparen en proberen een 17-40 op de kop te tikken en deze jongen is weer helemaal happy! :)

Gr. Michel

p.s. heb nu nog de 5Dc, dus hoe dan ook zal ik er enorm op vooruit gaan..
Michel,

Ik gebruik de 6D als back-up camera. En hij doet het prima hoor, naast mijn hoofdcamera de 5D MKIII. :wink:

Naar mijn mening, doe je aan de 6D geen miskoop. De reden dat ik een 6D als back-up gekozen heb en niet een 5D MKII, is dat de 6D een betere AF prestatie heeft. De 5D MKII, heeft een mindere AF prestatie. Vooral, in donkere licht situaties.

Wel, vind ik de knopjes op de 6D wat fragiel en mocht de camera van mij wel een tikkie groter zijn, maar dat zijn flut dingen.

Dus ik: Zeer tevreden over de 6D!

Benny
http://www.bennyvandewerfhorst-fotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar