instellingen camera 450D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
lange loep
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 14:54

Ik heb even een probleem met de instellingen van mijn 450D.
Als ik foto's maak in de stand basisgebruik sport worden de foto's snel achter elkaar gemaakt.
Als ik naar mijn idee exact dezelfde instellingen gebruik in de stand creatief (bijvoorbeeld M) dan is er altijd een korte pauze na foto 2 waarna 3 wordt gemaakt.

Wie herkent dit en wat zie ik over het hoofd?

Gr.
Jeroen
Laatst gewijzigd door 1 op lange loep, in totaal 16 keer gewijzigd.
Canon EOS 7D | Canon 17-55 2.8 |
Anoniem 3

Ik denk dat je én in RAW én in JPG schiet. In de sportstand wordt RAW genegeerd en dat scheelt heel wat schrijfwerk naar je kaart.
Gabriël
Gebruikers-avatar
BartjeD
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 11932
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2006 20:42
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Het wegschrijven zou eigenlijk niet het probleem moeten zijn want de camera slaat de foto's eerst op in de buffer en begint dan met wegschrijven.
Bij de sportmodus staat de camera standaard in continu-opnamen, of te wel meerdere opnamen per seconde, bij de M-stand moet je dit zelf instellen.
Als dit gelijk is aan elkaar en je hebt exact dezelfde sluitertijd ingesteld (wat het probleem zou kunnen zijn :wink: ) dan zou er eigenlijk geen verschil moeten zijn.

gr. Bart
Neem gerust eens een kijkje op mijn site: www.bartvandinten.nl
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Staat de cam op servo en zijn je sluitertijden even snel dan zou het geen probleem moeten zijn.
Heb je langere sluitertijden gebruikt in de m-stand dan word het een ander verhaal.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Ernst-Jan
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1014
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 17:05
WoonplaatsCOLON Nieuw-Weerdinge
CONTACTCOLON

In de sportstand staat hij op de "mitrailleurstand" (3,5 foto's per seconde)
In de P/Av/Tv/M moet je (als je die niet aan hebt) voor elke foto de ontspanknop indrukken ;)

In sport kun je 't niet uitschakelen, in P/Av/Tv/M kun je 't wel inschakelen, door op het knopje onder het wijzigen van belichtingscompensatie te drukken en voor het 2e pictogram te kiezen ;)
60D | 400D | EX 430 II | 17-50 2.8 | 50 1.4 | 70-200 4.0L
Gebruikers-avatar
lange loep
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 14:54

@gvasseldonck
Nee, ik schiet alleen in JPG
@BartjeD/@Woody111
Zoals ik aangaf zijn alle instellingen in mijn ogen gelijk. Dus ook in de M-stand heb ik de continue opnamen geselecteerd
@Ernst-Jan
Ik neem aan dat je het pictogram voor de continue opnamen bedoeld? Deze staat uiteraard ook aan in de stand p/av/tv/m.

Zoals ik aangaf kijk ik naar de instellingen van de sportstand en deze neem ik over in p/av/tv/m en toch zit er verschil in het maken van de opnamen.

Gr.
Jeroen
Canon EOS 7D | Canon 17-55 2.8 |
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Als alle instellingen gelijk zijn moet hij hetzelfde doen.
In je opening van dit topic schrijf je "Als ik naar mijn idee exact dezelfde instellingen gebruik".
Als je dit zeker wilt weten kijk dan even in de exif van die foto en neem die instellingen over, dan weet je het zeker.
Ik kan mij niet voorstellen dat je cam kapot is als hij het in de sportstand wel goed doet.
Hoewel niets onmogelijk is natuurlijk.
Je kan de cam ook even op de "M"stand zetten, een sluitertijd van 1/500ste en je lens even op "MF".
Uiteraard ook even op continu opnamen zetten, als je nu je ontspanknop indrukt dan zou hij het gewoon moeten doen.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
lange loep
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 14:54

Helaas, Helaas, precies hetzelfde.

Ik ben benieuwd of andere 450D bezitters hetzelfde hebben. Dus hierbij de vraag om dat eens te proberen en mij te laten weten.
Maw zet je camera is de sportstand en maak foto's. Maak daarna foto's in de p of tv of av met dezelfde instellingen. Worden de foto's in het tweede geval even snel gemaakt?

Gr.
Jeroen
Canon EOS 7D | Canon 17-55 2.8 |
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Over welke instellingen heb je het dan?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
lange loep
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 14:54

In de sportstand staat alles op automatisch. Dus continu stand, diafragmawaarde, sluitertijd, AWB.
Deze waarden dan overnemen in bijvoorbeeld de M-stand.

Het zou kunnen zijn dat ik iets over het hoofd zie.

De reactie van Woody111 dringt nu pas door. Ik heb alleen naar de exif op de camera gekeken. Kan natuurlijk beter kijken naar de exif van de foto's middels een viewer om te zien waar precies de afwijkingen zitten
Canon EOS 7D | Canon 17-55 2.8 |
Gebruikers-avatar
hthijssens
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 11 Jun 2009 13:30

Hoi, ik heb ook een 450d. Als ik foto's maak in RAW + JPEG kan ik zo'n 4 foto's maken voordat er een vertraging komt in het schieten van foto's. In de sportstand is het gewoon practisch onbeperkt. Wat voor geheugenkaart gebruik je? Probeer eens te schieten met een sandisk extreme II of III
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

lange loep schreefCOLONHet zou kunnen zijn dat ik iets over het hoofd zie.
Kijk eens op blz. 170 en 171 van de handleiding :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
lange loep
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 14:54

@hthijssens
Er zit een SDHC Extreme III in. Dat kan het probleem niet zijn.
Probeer maar eens foto's te schieten in de sportstand en daarna in een van de creatieve standen en je zal merken dat er een merkbaar verschil zit in het maken van de foto's

@boels069
Ik neem aan dat je bedoeld dat de instellingen in de creatieve stand handmatig ingesteld moeten worden? Of heb ik het mis?
Canon EOS 7D | Canon 17-55 2.8 |
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Je raakt de spijker op de kop :wink:
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
lange loep
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 14:54

ok, daarom heb ik in de creatieve stand de waarden van de sportstand overgenomen. En dan toch zit er verschil in. Ik zal de exif nog eens goed bekijken. Wellicht wordt me daar iets duidelijk want ik weet het niet meer.

Gr.
Jeroen
Canon EOS 7D | Canon 17-55 2.8 |
Gebruikers-avatar
Nighteyes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 187
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2009 18:41
WoonplaatsCOLON Sittard

Je hebt gelijk. Hij is gewoon iets trager als ie niet in sport stand staat! Had dat standje nog nooit gebruikt dus was me nog niet opgevallen :D
"Wolves have no kings"

-Nighteyes in Royal Assassin-
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

IK merk echt geen verschil, behalve dan dat je in de sportstand uiteraard langer door kan schieten omdat je in de sportstand niet in raw + jpeg kan schieten.
Alleen in jpeg kan je , als ik het goed zeg, 56 foto's achter elkaar schieten voordat je buffer vol is.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
lange loep
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 14:54

vreemd. Als je twee foto's kort achter elkaar hebt gemaakt duurt het iets langer voordat foto 3 wordt gemaakt. Ik heb nog even naar de exif gekeken tussen tv en sport stand en alle waarden zijn identiek. Het zal wel iets met de buffer te maken hebben.
Dus als iemand het weet hoor ik het graag.

Gr.
Jeroen
Canon EOS 7D | Canon 17-55 2.8 |
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

lange loep schreefCOLONvreemd. Als je twee foto's kort achter elkaar hebt gemaakt duurt het iets langer voordat foto 3 wordt gemaakt. Ik heb nog even naar de exif gekeken tussen tv en sport stand en alle waarden zijn identiek. Het zal wel iets met de buffer te maken hebben.
Dus als iemand het weet hoor ik het graag.

Gr.
Jeroen
Ik betwijfel of het met de buffer te maken heeft, nogmaals, ik merk met mijn 450 echt totaal geen verschil in de sportstand of de tv stand.
Als het geen instelling is dan zou ik toch terug gaan met de cam en hem na laten kijken want dat is beslist niet goed.
Het enigste wat ik nog kan verzinnen is de firmware vernieuwen maar of dit ooit een isseu is geweest weet ik niet.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
lange loep
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 129
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2008 14:54

firmware is een goeie tip. Ga ik proberen.
Welke firmware versie heb je er zelf op staan?
Canon EOS 7D | Canon 17-55 2.8 |
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar