USB aansluiting kapot, garantie bijna verlopen

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Charlottecello
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2011 17:58
WoonplaatsCOLON Groningen

Ah, sorry. Nee, ik vind foto's maken belangrijker dan de camera een naam geven. :P
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Hoe heet ie van jou? Die van mij heet Frank :p
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Het instellen van de naam in je camera klinkt natuurlijk erg grappig, zeker voor Sem kennelijk, maar heeft zeker ook een serieus gebruik. Het is dan ook niet de camera die je een naam geeft, maar je geeft je eigen naam/contactgegevens mee aan je foto's, want je naam komt in de EXIF info bij een foto te staan. Alles is aan te passen achteraf, maar soms is het wel handig. Google indexeert ook EXIF info als dat beschikbaar is en zo heb ik al een keer "creatief gebruik" van mijn foto's ontdekt en zijn er een aantal gevallen bekend waarbij mensen door te googlen op hun naam hun gestolen camera hebben weten te traceren.

gr Sarpa
PS maar ik zou me er in dit geval niet druk over maken en m er niet voor laten repareren.
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

@Sarpa:

Oh, dat wist ik niet. Ik ga me er maar eens in verdiepen :)
Charlottecello
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2011 17:58
WoonplaatsCOLON Groningen

Ja, wij hadden ook al zoiets gevonden daarover, META-data, geen idee hoever dit overeen komt met EXIF. Ik heb wel een EXIF plug-in zodat ik bij iedere foto van anderen kan zien welke instellingen zijn gebruikt, handig.
META-data kun je sowieso aanpassen met Adobe Elements Editor (? of iets in die richting, heb 'm zelf niet geloof ik, eens mijn Adobe-pakket beter doornemen). Ben zeker van plan het nog eens goed uit te zoeken en eventueel handmatig in iedere foto te zetten, want het is zeker handig!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar