Bloem - 1

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Anoniem 4

Deze bloem is uitsluitend te vinden in de flora van de Hurkerhei. Dit is een voor publiek gesloten natuurgebied dat vroeger heeft gediend als oefen- en testlocatie voor defensie.
Hier werd onder andere de eerste Nederlandse atoomonderzeeboot in het diepste geheim getest.
Deze Nibicus Nautilea groeit alleen in een wat ziltige, broeierige omgeving zoals de Hurkerhei die bij uitstek biedt. Je ziet hem niet gauw over het hoofd, want hij wordt wel 50 cm in doorsnee.
Het macro-objectief mag dit keer dan ook thuisblijven.
Wel oppassen want de meeldraden zijn uitermate giftig door het polonium dat ze uitscheiden.
Als oud-defensiemedewerker heb ik daar als één van de weinigen vrij toegang onder strikte voorwaarden.
Ik prijs me daarom gelukkig een klein stukje van de sluier rond dit gebied te mogen oplichten.
.
.
Afbeelding
.
Anoniem

Heel bijzonder.
Mag je ook introducees meenemen naar de Hurkerheide?
Ik houd me aanbevolen. Ik ben tenslotte ook oud-defensiemedewerker....
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

ik hoop maar dat je je mondkapje bij je had...en een geigerteller.
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Anoniem 4

Wel meneer Hubble, u bent nog maar kort lid hier, maar in de actieve tijd hiervoor bestond er de FotoSociëiteitPlus waarvan de leden geregeld met elkaar op stap gingen.
Zodra de Corona-beperkingen zijn opgeheven en de activiteit op het forum weer toeneemt, zal ik het genootschap voorstellen u als aspirant-lid te laten toetreden.
Of een volgend uitstapje de Hurkerhei wordt, valt nog te bezien.
mikeeagle schreefCOLON 04 Jun 2020 21:58 ik hoop maar dat je je mondkapje bij je had...en een geigerteller.
Nee, dat niet, maar mijn duikpak bood voldoende bescherming. :mrgreen:
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Prachtige foto van een kanjer van een bloem, 50 cm in doorsnede is toch wel uitzonderlijk hé. Ik vind dat heel interessant die weetjes over dat gebied!
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Gave bloem zeg, mooi vastgelegd ook! Grappig dat het enorme formaat van de bloem helemaal niet overkomt op de foto, zonder jouw toelichting had ik dat nooit geweten!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem

Illuminatus schreefCOLON 05 Jun 2020 00:40 Wel meneer Hubble, u bent nog maar kort lid hier, maar in de actieve tijd hiervoor bestond er de FotoSociëiteitPlus waarvan de leden geregeld met elkaar op stap gingen.
Zodra de Corona-beperkingen zijn opgeheven en de activiteit op het forum weer toeneemt, zal ik het genootschap voorstellen u als aspirant-lid te laten toetreden.
Of een volgend uitstapje de Hurkerhei wordt, valt nog te bezien.
U bent té vriendelijk. Dank daarvoor en een eventueel lidmaatschap zal ik nederig aanvaarden.
Anoniem 4

MarcoEOS550D schreefCOLON 05 Jun 2020 09:36 Gave bloem zeg, mooi vastgelegd ook! Grappig dat het enorme formaat van de bloem helemaal niet overkomt op de foto, zonder jouw toelichting had ik dat nooit geweten!
Bij macro-bloem-fotografen weet je maar nooit wat werkelijkheid is. :mrgreen:
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Dat is absoluut waar, Gerard, daarom is de toelichting des te leuker.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Lourens
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 76
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2008 22:04
WoonplaatsCOLON Urk

Met gevaar voor eigen leven vanwege het polonium begrijp ik.
Mijn dank dat je dit gevaar getrotseerd hebt om ons deze toch wel knappe foto te laten zien.
De Titanic was gebouwd door professionals!
De Ark door amateurs :wink: .
Anoniem 4

Het leven is de moeite waard om af en toe een risicootje te nemen.
Dank voor het compliment voor het plaatje.

Even terzijde: ik mis hier Jonggolde – Henriette al een tijdje. Hoop dat alles goed gaat.
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

hubble schreefCOLON 05 Jun 2020 11:28
Illuminatus schreefCOLON 05 Jun 2020 00:40 Wel meneer Hubble, u bent nog maar kort lid hier, maar in de actieve tijd hiervoor bestond er de FotoSociëiteitPlus waarvan de leden geregeld met elkaar op stap gingen.
Zodra de Corona-beperkingen zijn opgeheven en de activiteit op het forum weer toeneemt, zal ik het genootschap voorstellen u als aspirant-lid te laten toetreden.
Of een volgend uitstapje de Hurkerhei wordt, valt nog te bezien.
U bent té vriendelijk. Dank daarvoor en een eventueel lidmaatschap zal ik nederig aanvaarden.
:)
Apple fan, Canon volger...
Anoniem 4

In een reactie op Marco schreef ik:
Bij macro-bloem-fotografen weet je maar nooit wat werkelijkheid is.
Waaraan ik wil toevoegen: ook al schrijven ze er een sappig verhaaltje bij. :lol:
Wel, wat deze bloem betreft is het de “bloemen-experts” niet opgevallen dat het geen echte bloem is.
Het is een - weliswaar prachtige - bloem van zijde.
Wilde dat toch nog even vermelden.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar