enkele kriebels

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
heylen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Herentals (Belgie)

Afbeelding

Afbeelding

graag opbouwende kritiek

gemaakt met de 24 - 105
niet geschoten is altijd mis
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

het zijn mooie plaatjes, maar ik denk dat je er iets te veel "reduce noise" of noise ninja op hebt losgelaten. Op de eerste foto is dit duidelijk te zien op de achtergrond en op de tweede is de bloem wel heel soft geworden.
Gebruikers-avatar
heylen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 105
GeregistreerdCOLON 22 Mei 2009 20:50
WoonplaatsCOLON Herentals (Belgie)

martinus schreefCOLONhet zijn mooie plaatjes, maar ik denk dat je er iets te veel "reduce noise" of noise ninja op hebt losgelaten. Op de eerste foto is dit duidelijk te zien op de achtergrond en op de tweede is de bloem wel heel soft geworden.
op de eerste is niks verandert

enkel redelijk crop maar geen noise software :?

op de enkel een filter die de "hooglichten" wat verzachten
niet geschoten is altijd mis
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

Mooi van kleur goede scherpte ik denk dat die ruis komt van het croppen vooral bij foto 1 goed te zien want je hebt op iso 100 geschoten dus daar kan het niet aan liggen.ook vind ik het jammer dat je ze van de achterkant hebt gefotografeerd ik probeer wel altijd de oogjes erop te krijgen.


Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
Anoniem 3

Zo zie je maar weer dat net beoordelenvan de technische kwaliteit van de gepubliceerde foto's wel heel subjectief is. Noise, no noise, Zolang je het origineel niet kunt zien - lees publiceren - blijft het bij het beoordelen van een slap aftreksel, teruggebracht van 12MB of meer tot zo'n 700 Kb. Het verlies is dan toch evident?
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Ha, grappig. Op foto 1 id dat effect op de achtergrond precies het zelfde als je te veel noise reductiom toepst. Nou ja, niet goed ingeschat. Maar het blijft een vreemnd verschijnsel......
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar