Schiphol 27-8-12 RWY 24

Show hier je spotters foto's. Let op... alleen foto's van vliegtuigen, helicopters, etc

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
DZ-Aviation
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2012 17:48
WoonplaatsCOLON Hoofddorp
CONTACTCOLON

foto's Schiphol

ga naar http://dzaviation1996.wix.com/dzaviation" onclick="window.open(this.href);return false;

voor video's ga naar http://www.youtube.com/user/DZAviation" onclick="window.open(this.href);return false;
addy101
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1633
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2008 11:30

Ik heb geen zin om naar je site te gaan, waarom plaats je je foto's niet gewoon hier?
[i]Das Bild ist ein Modell der Wirklichkeit - Wittgenstein[/i]
DZ-Aviation
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2012 17:48
WoonplaatsCOLON Hoofddorp
CONTACTCOLON

omdat ik ze dan ergens anders moet uploaden omdat die link via mijn site niet werk en als je dan geen zin heb om naar me site te gaar waarom typ je dan een commend dat duurt 10X langer dan ff op de link te klikken
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Kom op he, zet ze lekker hier neer. Als je deze lijn doortrekt hebben we hier anders straks alleen een rij verwijzingen naar eigen sites en Flickr! pagina's.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Welkom op EOSDigitaal! Ik ben een vliegtuigliefhebber van de bovenste plank, en daarnaast loop ik op dit forum al wat jaartjes mee. Tips heb ik voor je, en ik beperk me tot één tip in de categorie "forum".

Jíj wilt reacties/verbeterpunten/complimenten/tips op je foto's. Zat mensen hier die je daarbij van repliek willen dienen (op een positieve manier, uiteraard), maar als ze dat moeilijk wordt gemaakt: voor jouw topic zijn er honderd andere. Ergo: als jíj iets van het forum wilt (reacties), doe dan ook iets voor het forum (foto's in je topic plaatsen, in plaats van één of andere link).
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
Gebruikers-avatar
nieuwsgroepen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 486
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2010 20:29
WoonplaatsCOLON Westerbork

OK, ik heb even op je site gekeken, het is veel en veel van het zelfde, als ik commentaar zou willen geven zou dat zoiets worden als: de foto van het opstijgende vliegtuig dat . . . Dus als je gewoon zelf een selectie maakt van je beste foto's en die hier plaatst met een nummer of titel dan is het al wat makkelijker om gericht iets over de foto te zeggen. Uiteraard kun je in je bericht hier een verwijzing naar je website opnemen voor diegene die nog meer opstijgende vliegtuigen wil zien.

Mijn 2 cent
Anoniem 3

Zo, da's duidelijk en daar sluit ik me helemaal bij aan.

Ik heb ook op de site gekeken en ook ik vind het allemaal hetzelfde. Allemaal frontaal opstijgend of tegen de buik, kennelijk vanaf één en hetzelfde stand(spotters)punt.
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Er zijn er een paar van de emirates die ik wel mooi vind.
Die van de onder kant van de emirates vind ik het jammer dat je net een motor mist die er niet helemaal op staat en er hangt een waas over de foto.
En inderdaad plaatsen zou makkelijke zijn je kan dat doen via Photobucket.
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
mg75
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 230
GeregistreerdCOLON 04 Jul 2005 07:55

Ook ik heb even op je website gekeken.

Nu over je foto's: ik vind ze allemaal beetje contrast loos. Verder is er niet veel spannends aan. Alleen maar opstijgende vliegtuigen en van redelijke verre afstand.

Zet een paar foto's op het forum om je beter te maken met gerichte hints en tips. Ook ik schiet wel eens metalen vogels :-) en leer elke dag
30D|7D|1Dmkiv plus heldere jampot glazen
m-etops.nl
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

Contrastloos, heat haze, zelfde standpunten, meer grassen dan vliegtuigen bij momenten en een joekel van een logo dat afbreuk doet aan je foto...

Maar goed, ik kan niet reageren op foto's individueel want ze staan niet hier...daarom maar wat algemeen.. .
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
DZ-Aviation
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2012 17:48
WoonplaatsCOLON Hoofddorp
CONTACTCOLON

hier de foto's, graag tips ik ben net een half jaar bezig met fotograferen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Sony Alpha α 290 lens SIGMA 70-300MM F4-5.6 APO DG MACRO



----------------------------------------------------------------------------------------
dzaviation1996.wix.com/dzaviation
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Er worden al meningen en tips gegeven over de foto,s op je site.
Wel zo netjes om daar ook even op in te gaan voor je weer nieuwe feedback vraagt...
Maar vooruit. Over deze;

1; wat te ver weg en erg centraal. Laat meer ruimte in de vliegrichting
2; links wat te krap. Een iets eerder moment had een betere kijkhoek opgeleverd dan alleen de zijkant
3; niet onaardig, maar ook niet zo moeilijk/spannend
4/5; had gezien 5 nr 4 weggelaten, 5 laat net meer zien. Jammer dat het staartpuntje er niet helemaal op staat terwijl onder nog ruimte is.

Kijk eens naar wat andere foto,s in deze topic, altijd leerzaam.
Of spreek eventueel eens af met wat ervaren rotten in deze tak, vaak leuk en ook leerzaam.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
DZ-Aviation
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2012 17:48
WoonplaatsCOLON Hoofddorp
CONTACTCOLON

Is wel waar ik ga er zeker wat meedoen ga denk ik morgen met wat vrienden naar Schiphol dan post ik nog wel ff wat foto's

o en wat voor diafragma is het mooist voor dit soort foto's f.8?
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Is geen ideaal diafragma voor. Maar aangezien je bij beeldvullende vliegtuigen meestal veel scherpte wilt en je vaak met veel mm,s knipt zou ik f8 minimaal aanhouden. Of nog kleinere openingen bij voldoende licht. Tenzij je natuurlijk de omgeving/voorgrond minder scherp wilt...
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
DZ-Aviation
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2012 17:48
WoonplaatsCOLON Hoofddorp
CONTACTCOLON

Oke ga ik is uitprobeeren morgen :) thanks
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Afhankelijk van je lens kun je ook wel naar F5.6. Ik zou in ieder geval één stop "knijpen" (stel dat je lens maximaal F5.6 kan zou ik naar F8, als 'ie F4 is zou ik minimaal naar F5.6.)
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
DZ-Aviation
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2012 17:48
WoonplaatsCOLON Hoofddorp
CONTACTCOLON

hij is 5.6 dus dan moet ik m op f.8
Gebruikers-avatar
bramos_ditaljanos
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4219
GeregistreerdCOLON 05 Jul 2008 16:01
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Zou ik aanraden, ja ;). Als je je ISO op 100 of 200 zet moeten je sluitertijden snel genoeg zijn om strakke platen af te leveren.
7D+BG-E7 + 50D+BG-E2N + EF-s 10-22 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + 580EXII + Nova 2AW / PhotoSport BP 200AW / PhotoSport BP 300AW / ProRunner BP 450 AW II / Classified 250AW + 055XPROB + 498RC2 | 500px.com/brampeerlings
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar