Body en lens op motorvakantie?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
JohnS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 642
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 21:01
WoonplaatsCOLON Tijdelijk in het buitenland

Beste forummers,

Graag jullie mening! Omdat ik twijfels heb over de schokbestendigheid van body en lens, vraag ik mij af of het verstandig is uit te kijken naar iets anders (gebruikt) om mee te nemen met de motor. Ik heb al een kleine tas gekocht (TLZ1) en daarin wat extra schuim gestopt. Die gaat op lange verbindingsritten in een koffer en op dagtochten in de tanktas. De dagtochten kennen nogal wat bochten en mindere wegen (Alpen).

Ondanks tassen en schuim ben ik bang dat de 40D en/of de 24-105 het mogelijk niet overleven. Wat is gevoeliger: de body of de lens? Body zelf kan wel wat hebben, maar het binnenste ervan? En wat met de IS van de lens? Zouden jullie een andere body meenemen, bijv. 350D, of een andere lens (bijv. 28-105 / 28-135). Ik denk aan een gebruikte combinatie ivm risico's, maar daarmee neem ik ook een risico.

Moeilijk moeilijk... of toch een shockproof videocamera naast de Ixus mee....nog moeilijker :-)

Vast bedankt voor het meedenken!
Gewoon... spullen.
Gebruikers-avatar
Aibo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2008 07:43
WoonplaatsCOLON Hoofddorp
CONTACTCOLON

Ik rijd op mijn BMW stad en land af met een LowePro 400 AW op me rug.
Niet optimaal een rugzak op de motor ivm vallen maar het zit wel erg lekker en alles kan mee.

gr
Robert
Canon EOS 50D + grip | EF 17-40mm F4.0 [color=red]L[/color] USM | EF 24-105 F4 [color=red]L[/color] IS USM | EF 70-200 F4 [color=red]L[/color] USM | EF 100mm F2.8 USM Macro | Speedlite 580 EX II | Speedlite 430 EX II
Gebruikers-avatar
JohnS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 642
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 21:01
WoonplaatsCOLON Tijdelijk in het buitenland

Dank voor je reactie, al is het geen antwoord op mijn vragen. Op de motor wil ik niets op mijn rug hebben hangen, zeker geen lenzen over 5000 km of meer.
Gewoon... spullen.
Anoniem 3

Wel, als je uitgaat van vallen, kun je beter zelf ook van de motorfiets afblijven. Ik rijd ook met een rugzak en soms zelfs met de kale camera om mijn schouder om snel te kunnen reageren.
Zorg in dat geval wel voor een opvallend hesje.....
Ook dat heb ik altijd aan, want je kent de collega's weggebruikers inmiddels wel.

Grt.
Gabriël
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

zolang je niet aan motorcross meedoet zou ik me er niet zo'n zorgen over maken. Je zou er voor kunnen kiezen om de lens van de body af te halen tijdens een rit. Als je ze los verpakt en zelfs met extra schuim zou ik niet weten wat er mis kan gaan.

Denk ook aan de vele (pers)fotografen op de motor.

En een extra reisverzekering (kostbaarhedenverz.) kan nooit kwaad natuurlijk.
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
Ad B
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 345
GeregistreerdCOLON 14 Apr 2006 10:59
WoonplaatsCOLON Zuid Oost Brabant

Hoi,
ik heb m'n spul altijd óf in mijn rugzak achterop gebonden óf aan mijn rug hangen. Hoeveelheid materiaal is dan bepalend.
En mijn "brommer" is niet een van de comfortabelste... Een behoorlijk stug gebouwde Harley...
Zoals ál mijn spullen, pak ik wél alles in plastic zakken. Om eventueel water geen schijn van kans te geven...
Zo sleur ik mijn cammy al een jaar of 5 mee.
Afgelopen weekend had ik mijn camera + 17-50; 24-105; 70-200; flitser en statief + nog wat goedies achterop zitten.
Door gebruik op Francorchamps de laatste 30 km achter op mijn rug...

Ja hoor, alles ging zoals verwacht, heel goed... ook met m'n rug... :mrgreen:

Groet
Ad B
Captain Chaos geeft eindelijk toe dat ie een kleintje heeft... Een Olympus OM-D E-M5 plus lenzen van 12 tot 300 mm (24 tot 600...)
Soms ben ik een beetje rebels: Ik hou niet zo van regels, daarom maak ik plaatjes...
Gebruikers-avatar
feddorie
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2009 21:11
WoonplaatsCOLON zandvoort

mischien een stom iedee maar als je echt bang bent dat er wat gebeurt met je lens kan je hem ook in zoon zwembandje doen en die opblazen en de rest in van dat bubbel plastic of je neemt twee van die strand ballen mee een onder en de ander de boven licht opgeblazen en tasje dicht het klinkt stom ziet er waarschijnlijk ook wel ze uit maar helpt denk wel en het lijkt een beetje op die lucht zakjes die ze gebruiken bij pakket verzendingen :D :D :D
Gebruikers-avatar
robbert.troost85
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 24
GeregistreerdCOLON 28 Dec 2008 15:11
WoonplaatsCOLON Baarn
CONTACTCOLON

Je hoeft je geen zorgen te maken.
Ik neem de camera al jaren mee op motorvakantie, en er is nooit wat mee gebeurd. Hij is ook mee geweest naar de alpen in de topkoffer van mijn Harley.
Wel had ik mijn camera en lenzen in een lowpro rugtas, zonder extra schuim en deze vervolgens of in de topkoffer of in het aanhangwagentje.

En verder heeft de camera van mijn vriendin (Alpha 300) IS in de camera, is ook nooit wat mee gebeurd.

Succes!
Moguh....

400D l kitlens l 70-200 F4 L l Tamron 70-300 l 50mm 1.8 l 28-135 l Tamron 90mm macro l Q-flash 160 studiosetje
Gebruikers-avatar
XiaoBianZi
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 424
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2007 20:06
WoonplaatsCOLON Veenendaal/Yangshuo

Ik zou me ook absoluut geen zorgen maken. Ik rijdt elke dag van huis naar werk over zeer hobbelige, onverharde wegen, waarbij m'n 350d en 70-300 gewoon in m'n rugtas zitten die ik tussen m'n benen op het bodempje van m'n scooter heb staan, of ik heb de camera om m'n nek om ready-to-shoot te zijn. Als een 350d met 70-300 is usm dat al 7000 km overleeft dan zal jouw setje dat ook wel doen.

Greetz en veel plezier op je reis!

Ronald.
The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.
Gebruikers-avatar
JohnS
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 642
GeregistreerdCOLON 03 Mei 2008 21:01
WoonplaatsCOLON Tijdelijk in het buitenland

Dank voor jullie reacties. Hoewel ik zeker geen rugzak zal gebruiken, ben ik wel gerustgesteld. Voorlopig plan is dus de 40D en 24-105 meenemen.
Als ze stuk zijn weet ik bij wie ik verhaal kan gaan halen :P
Gewoon... spullen.
Sarpa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2469
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2005 20:25

Gewoon goed inpakken in je tas dan gebeurt er weinig met je spullen. Je zal altijd zien dat als je alles thuislaat je er a) spijt van hebt en b) je bij thuiskomst door een ongelukkige beweging je camera van tafel maait ofzo.

Mijn spullen overleefden bij -30° dit:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=69527[/img]
en dat leek toch meer op motorcrossen dan toeren door de Alpen. ;-)

Have fun!
gr Sarpa
Panther1880
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2008 20:28
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Bwahahaha! LOL! Pracht van een foto! Toont mooi de duurzaamheid aan van de apparatuur 8)
Ducttape is like the force, it has a light and a dark side and it holds the universe together...

Fujifilm DL-270 zoom -> Revueflex TL1 -> Ricoh Singlex TLS -> Praktica MTL3 -> EOS300 -> EOS350D -> EOS30D met gestaag groeiende berg glas ernaast
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar