Macro-dag 7 april!

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY

Macro-dag

ja, organiseer maar!
33
85%
nee
6
15%
 
Aantal stemmenCOLON 39
Gebruikers-avatar
Madelon
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 269
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2006 21:44
WoonplaatsCOLON Ammerstol (ZH)
CONTACTCOLON

ZATERDAG 7 APRIL :: MACRO-DAG Blauwe Kamer::

Hierbij meer informatie over 7 april Macro-dag:

Denk aan: wat te eten en drinken, een plastic zak o.i.d. om op te liggen/zitten tijdens het fotograferen, statief, en bestel vast mooi weer!

We verzamelen tussen 10 en half 11 (zie routebeschrijving) en hoe de
rest van de dag eruit ziet, zien we wel. Hangt natuurlijk sterk af van het
weer. Als afsluiting van de dag gaan we met elkaar een hapje eten.


Routebeschrijving met dank aan Schoffie
Per openbaarvervoer vanaf NS station Ede-Wageningen of busstation Wageningen
Neem de bus naar het Busstation in Wageningen (lijnen 83 of 86s). Van daar neem je de bus richting station Rhenen NS (lijnen 80, 50 of 45). Uitstappen bij kruispunt Grebbedijk / Blauwe Kamer (vlak vóór de Grebbenberg). Steek de weg over en loop de Grebbedijk op. Na ca 400meter kun je rechtsaf de dijk af richting de pont naar Opheusden. De klinkerweg vervolgen tot je, rechts wat huisjes ziet. Tegenover de oude steenfabriek staat links een verroeste kraanwagen, hier verzamelen we.

Met de auto vanaf Utrecht (A12) of A30Neem vanaf de A12 richting Arnhem (of als je van de A30 komt richting Utrecht) en neem afslag Veenendaal (afslag 23). Onderaan de afslag ga je richting Veenendaal / Rhenen. Deze weg (met héél veel stoplichten) vervolgen richting Rhenen. Eenmaal buiten Veenendaal gewoon rechtdoor blijven gaan, rotonde rechtsaf richting Rhenen. Dat je bij Rhenen aankomt, is herkenbaar aan het feit dat je parallel gaat rijden aan het spoor en dat zowel links als rechts een muur/wal zichtbaar wordt. Nadat je onder de brug bij Rhenen bent doorgereden rechtsaf richting Rhenen. Bovenaan wederom rechtsaf richting Wageningen, je gaat nu over de brug. Deze weg blijven vervolgen, langs Ouwehands dierenpark, langs de militaire begraafplaats op de Grebbenberg en de Grebbenberg af (let op: de laatste bocht is vervaarlijk, 60km/hr!!). Beneden aan de Grebbenberg rechtsaf richting Blauwe kamer en Opheusden (pont). Na ca 400meter kun je rechtsaf de dijk af richting de pont naar Opheusden. De klinkerweg vervolgen tot je, rechts wat huisjes ziet. Tegenover de oude steenfabriek staat een links verroeste kraanwagen, hier verzamelen we.

Met de auto vanaf Arnhem (A12)
Neem vanaf de A12 richting Utrecht en neem afslag Ede / Wageningen (afslag 24). Bovenaan de afslag ga je linksaf richting Wageningen. Deze weg vervolgen tot je in Wageningen bent. Als je het bord “Wageningen” gepasseerd bent, eerste stoplichten rechtsaf richting Rhenen. Na een aantal stoplichten wederom linksaf richting Rhenen, rotonde rechtdoor en volgende stoplichten rechtsaf richting Rhenen. Rotonde rechtdoor, je gaat nu Wageningen weer uit. Na en hele poos rechtdoor tussen de fruittelers te hebben gereden maakt de weg een slingerbocht, je ziet de Grebbenberg voor je opdoemen. In die slingerbocht moet je linksaf richting Blauwe kamer en Opheusden (pont). Na ca 400meter kun je rechtsaf de dijk af richting de pont naar Opheusden. De klinkerweg vervolgen tot je, rechts wat huisjes ziet. Tegenover de oude steenfabriek staat een links verroeste kraanwagen, hier verzamelen we.

Met de auto vanaf Zuid Nederland (A15)
Neem van de A15 afslag 25 richting Kesteren / Rhenen. Richting Rhenen rijden. Op een gegeven moment ga je over de Rijn, je ziet aan de overkant van de Rijn Rhenen voor je opdoemen. Ná de brug de eerste stoplichten rechtsaf en meteen de weg mee naar links vervolgen omhoog. Bovenaan bij de stoplichten rechtsaf richting Wageningen. Deze weg blijven vervolgen, langs Ouwehands dierenpark, langs de militaire begraafplaats op de Grebbenberg en de Grebbenberg af (let op: de laatste bocht is vervaarlijk, 60km/hr!!). Beneden aan de Grebbenberg rechtsaf richting Blauwe kamer en Opheusden (pont). Na ca 400meter kun je rechtsaf de dijk af richting de pont naar Opheusden. De klinkerweg vervolgen tot je, rechts wat huisjes ziet. Tegenover de oude steenfabriek staat een links verroeste kraanwagen, hier verzamelen we.


Verderop in dit topic is een poollijst gestart!

Gr. Madelon
Laatst gewijzigd door 5 op Madelon, in totaal 24 keer gewijzigd.
[color=darkred][size=75]De gustibus et coloribus non disputandum[/size][/color]
CanonRob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2006 12:44

Heb ja gestemd

verschillende foto's van jullie gezien, en wil daar toch wel meer van weten.
mij is het nog niet gelukt om zo mooie platen te schieten.

grtz

Rob
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

hmmmm.

Ben de eerste die nee stemt. Maar dat is persoonlijk.

Mooi initiatief, maar ik denk dat de groep al snel te groot wordt. Een man of 6 is een mooi aantal.
Zuid-Holland is dan voor mij ook al wel wat aan de verre kant, hoewel het natuurlijk ook dichter bij huis kan. Waarschijnlijk zal ik in de lente met de regiogroep wel weer iets gaan doen.

Wens degene die met je meegaan t.z.t. dan ook veel plezier.

Groeten,

Jeroen
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Madelon
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 269
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2006 21:44
WoonplaatsCOLON Ammerstol (ZH)
CONTACTCOLON

Een man of 6 is een mooi aantal.
Ook om 6 mensen bij elkaar te krijgen, zal je moeten polsen, toch?
Zuid-Holland is dan voor mij ook al wel wat aan de verre kant
Utrecht is centraler, en voor zuid-hollanders denk ik geen probleem. Er is altijd wel een locatie te vinden, waar iedereen zich in kan vinden.

Gr. Madelon
[color=darkred][size=75]De gustibus et coloribus non disputandum[/size][/color]
Gebruikers-avatar
morkman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 476
GeregistreerdCOLON 01 Dec 2006 11:35
WoonplaatsCOLON Dordrecht
CONTACTCOLON

Ja heb ik ook gestemd, lijkt me een heel leuk idee.

Rob
Gebruikers-avatar
Peije
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6006
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2006 17:44
WoonplaatsCOLON Putte - Belgie
CONTACTCOLON

En mijn stem voor zit er ook bij... Heb je al een idee over de datum ?
pierke
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 595
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2006 09:01
WoonplaatsCOLON goeree overflakkee

Ja lijkt me leuk heb ja gestemt. afhankelijk van plaats en datum natuurlijk.

groet Peter
this lyric is under construction !!!!
Gebruikers-avatar
JoCa
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2446
GeregistreerdCOLON 19 Mrt 2005 09:07

Ja,t lijkt mij ook wel leuk... :wink:
Kijk n's op m'n website... http://www.casperina.nl/
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Idee is zeer zeker erg leuk!

Maar denk inderdaad dat je de groep wel klein moet houden anders wordt het een TE grote groep...

En in de natuur lijkt me zelf een mooiere omgeving voor macro's...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Leuk dat je het topic geopend hebt!! :wink:

Als ik je een gebied aan mag raden zou ik een gevarieerd gebied nemen, met zowel bossen als water. Zeker in het voorjaar ga je rond het water veel insecten zien. Verder natuurlijk de eerste bloemen.

De blauwe Kamer in Rhenen, waar ik het over had, is een heel mooi gebied ervoor. Met zowel waterplas, als de rijn, als mooi uitgestrekt land. Een andere optie is het Leersumse Veld, maar het mooie gebied is vanaf 15 maart gesloten ivm vogelbroedseizoen...

* peinst over toch mss maar een macro workshop... met achteraf mekaars foto's bekijken *
www.johanvanderwielen.nl
MarkGrob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1795
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2006 15:35
WoonplaatsCOLON Duiven
CONTACTCOLON

Ik heb ook ja gestemd... :lol: 't is weer veel te lang geleden dat ik wat met macro gedaan heb...

Ben benieuwd wanneer en waar...
[size=75][url=http://www.markgrob.nl/]Mark Grob Fotografie[/url][/size]
Gebruikers-avatar
Madelon
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 269
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2006 21:44
WoonplaatsCOLON Ammerstol (ZH)
CONTACTCOLON

We zitten nu op 10 (9 stemmen ja + mezelf), lijkt me een mooi groepje. Ik zal vanavond wat data bekijken en wat suggesties doen voor een locatie.

Gr. Madelon

* iets meer al inmiddels! Wat mij betreft geen probleem.
* peinst over toch mss maar een macro workshop... met achteraf mekaars foto's bekijken *
DOEN!!
[color=darkred][size=75]De gustibus et coloribus non disputandum[/size][/color]
Gebruikers-avatar
dexter
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1003
GeregistreerdCOLON 05 Mrt 2006 11:51

Lijkt me ook wel leuk (afhankelijk van datum natuurlijk)
[size=75]Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO / Canon EF 70-200mm F4L USM / Canon EF 50mm F1.8 II / Canon EF 1.4x Extender II / Canon 430EX / veel kaartjes / tasjes [/size]
Gebruikers-avatar
Madelon
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 269
GeregistreerdCOLON 25 Okt 2006 21:44
WoonplaatsCOLON Ammerstol (ZH)
CONTACTCOLON

Leuk, al die reacties!


Voorstel aanvang: 's ochtends uur of 10
Data voorstel: zaterdag 7 april, zondag 15 april of zondag 22 april
Locatie voorstel: (op aanraden van Schoffie) de Blauwe Kamer (vrij centraal) http://www.natuurkaart.nl/kvn.landschap ... 00646.html of http://www.utrechtslandschap.nl/p3.php?RubriekID=2198
Voorstel afsluiting: ca. 17.00 uur, voor de liefhebbers misschien een simpel hapje eten?

PB-en is wel handig denk ik, dan weet ik gelijk wie er allemaal mee gaan.

Groeten, Madelon
[color=darkred][size=75]De gustibus et coloribus non disputandum[/size][/color]
Onyx
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1153
GeregistreerdCOLON 06 Jun 2006 18:19
WoonplaatsCOLON Twente a/d Rijn

Ik heb ja gestemd, Ga ik eindelijk een keer die tussenringen testen :oops:
[url=http://www.eosdigitaal.nl][img]http://www.onyxonline.nl/External/EosBanner1.gif[/img][/url]
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Madelon schreefCOLONDOEN!!
dat vermoeden had ik al :wink:
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
fearless
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 340
GeregistreerdCOLON 08 Dec 2005 10:57
WoonplaatsCOLON Gorinchem
CONTACTCOLON

Misschien kan ik er nog bij. Ik heb door omstandigheden ook al de workshop van schoffie af moeten zeggen. Dus dit lijkt me een mooie kans.

Jessica 8)
Neem een kijkje op:
[color=red][url]http://www.js-photography.nl[/url][/color] (is in onderhoud)
MarkGrob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1795
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2006 15:35
WoonplaatsCOLON Duiven
CONTACTCOLON

Wat is nou de bedoeling? En macro dag voor "iedereen"? Of ga ga je toch een workshop geven, Johan? Of een combinatie van beide?
[size=75][url=http://www.markgrob.nl/]Mark Grob Fotografie[/url][/size]
eos4all
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4136
GeregistreerdCOLON 24 Feb 2005 18:19

een macrodag lijkt me leuk!
Ik wil wel meedoen, is voor mij lekker dicht bij
Laatst gewijzigd door 1 op eos4all, in totaal 15 keer gewijzigd.
Li@nne
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 131
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2006 13:01
WoonplaatsCOLON Cothen

schoffie schreefCOLON
* peinst over toch mss maar een macro workshop... met achteraf mekaars foto's bekijken *
Oké, zet mij maar op de lijst... :wink:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar