Portretten paard

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Mirjam
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 26 Sep 2011 17:12

1.
Afbeelding


2.
Afbeelding


Eerste foto heb ik zo gefotografeerd, alleen wat kleine licht vlekjes weggepoetst (dus niet uitgeknipt en op een zwarte achtergrond gezet)
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Bij foto 1 vind ik de belichting op het hoofd niet fijn kijken, lijkt te licht; en qua kompositie vind ik m niet fijn kijken.

Foto 2 vind ik stukken beter, hoewel ik de takjes op de voorgrond wel wat storend vind.

Volgende keer gewoon de sperriem erin doen, óf een échte hoge neusriem gebruiken! Het lege lusje is not done :)
Mirjam
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 26 Sep 2011 17:12

bedankt voor je reactie..

sperriem is de keuze van de eigenaresse ;)
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ik ga mee in het commentaar van Ans..
De eerste kijk nket echt fijn vanwege de belichting, ook vind ik hem iets te centraal staan het rechter oor heeft te weinig belichting waardoor de contouren slecht te zien zijn.

Tweede foto is beter, alleen de tak aan de voorkant leid erg af, volgende keer goed op storende dingen letten, met het commentaar over de sperriem ben ik het eens.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Mirjam
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 26 Sep 2011 17:12

hmm ik dacht bij de tak.. een keer eens iets anders in een paardenportret, maar misschien is ie dan iets te aanwezig
Gebruikers-avatar
yentl
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 132
GeregistreerdCOLON 27 Feb 2011 14:47

Mooie foto
Maar ik ben het eens met de andere over de takken
Gebruikers-avatar
BrendaB
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 252
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2009 15:27
WoonplaatsCOLON Midden Nederland
CONTACTCOLON

De eerste foto: de aandacht wordt helaas erg getrokken naar de front en neusriem en ook de sneb is wat uitgebeten waardoor het minder lekker kijkt. Het idee vanuit zo'n zwarte achtergrond vind ik vaak wel mooi. Hoe heb je het hier aangepakt?

Foto 2: zoals al eerder gezegd, ik vind de takjes ook storend. Maar ben het met je eens, het was een leuk idee voor een wat ander portretje, maar het is hier wat mij betreft teveel aanwezig.
Groetjes, Brenda
Blij met mijn: Lowepro Flipside 200 gevuld met Canon 30d, Canon 10-22 mm f/3.5-4.5, Canon EF 85 mm f/1.8, Canon EF 24-105 mm L f/4 IS USM en Canon 300 mm f/4.0L, Redged RTT-423 statief en Canon Speedlite 430 EX II.
Nathalietje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 565
GeregistreerdCOLON 23 Jun 2011 13:26
WoonplaatsCOLON noord holland
CONTACTCOLON

de eerste foto vind ik beetje storend door het licht wat te fel op de rechterkant valt van het paard.

de tweede foto vind ik niet lekker kijken vanwege het takje wat voor het paard zit verder wel mooi hoofdstel en sperriem had ik zelf ook afgelaten want t is een best mooi hoofdstel misschien anders even dat stukje wegshoppen waar de sperriem hoort te zitten
Charlottecello
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2011 17:58
WoonplaatsCOLON Groningen

Bij paarden is het gewenst dat ze de oren mooi naar voren hebben, op beide foto's is dit niet echt zo, met name op foto 1. Het helpt om er een "helper" bij te hebben die met wat plastic knispert o.i.d. om goed de aandacht te trekken. Verder zou ik het wondje boven het oog op foto 2 even wegwerken. Tak en lusje van de sperriem zijn inderdaad jammer, maar daar kun je op dit moment weinig aan doen. Mooi paard en je foto's zijn zeker niet slecht!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar