Autocross

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Kelly.
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2011 15:44

Hoi,
Gisteren voor het eerst naar de autocross geweest en dus ook voor de eerste keer er foto's van gemaakt.
Het is toch moeilijker dan ik gedacht had.
Mijn camera had ik op TV-stand gezet en een sluitertijd van 1/100.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. En soms kan je eens pech hebben.
Afbeelding

Kom maar op met de verbeterpuntjes.

Groetjes, Kelly
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik vind ze voor een eerste keer helemaal niet slecht, ben vaak met slechtere foto's thuis gekomen! Sommige foto's zouden sterker worden als de auto iets minder centraal zou staan, dus iets meer de regel van derden toepassen. Maar leuke serie hoor!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Kelly.
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 13 Aug 2011 15:44

Hey Marco,
Bedankt voor je reactie en de tip.
Wat de tip betreft even het volgende, ik had de focus op All Focus staan en het middelste scherpstelpunt gebruikt, als ik ze allemaal gebruikte zat de focus er meerdere keren naast.
Maar ik ga er de volgende keer zeker rekening mee houden.

Groetjes
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Die methode is logisch en gebruik ik ook vaak. Als je de mogelijkheid hebt om na te bewerken, kun je achteraf alsnog een uitsnede maken (croppen) en dus de positie van je onderwerp veranderen.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar