spiegelingen

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
druifje45
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 353
GeregistreerdCOLON 04 Apr 2010 08:23
WoonplaatsCOLON leiden

hier een paar foto's met spiegelingen die ik voor mijn cursus gemaakt heb. tips altijd welkom.groetjes krista

26310

26309

26313

gek zijn is ook leuk
eos 50d, manfrotto statief en een volle tas
Gebruikers-avatar
hbarkhof
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2010 12:18
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant, Best, hbarkhof
CONTACTCOLON

Volgens mij ben je geslaagd voor deze cursus :) Erg mooi.
Gebruikers-avatar
roelie-ulft
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 786
GeregistreerdCOLON 29 Apr 2009 18:48

hbarkhof schreefCOLONVolgens mij ben je geslaagd voor deze cursus :) Erg mooi.

+1
Wordt vervolgd.
peter1970
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1967
GeregistreerdCOLON 09 Okt 2008 21:14
CONTACTCOLON

#1 vind ik erg mooi. Mooie sterretjes van het lamplicht gemaakt. De beste uit je serie.
#2 ook mooi. Alleen erg jammer van dat uitgebeten stuk precies in het miodden van de foto. Hier trekt de aandacht naartoe en dat is erg jammer. Dit is overigens nauwlijkst te voorkomen volgens mij, of je moet met twee foto's gaan werken die je dan weer samenvoegd.
#3 Als het om de spiegeling gaat, vind ik het jammer dat juist deze wordt afgekapt.

groet
Peter
Kijk ook eens op mijn Flickr
Gebruikers-avatar
Stafford
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zeeland
CONTACTCOLON

peter1970 schreefCOLON#1 vind ik erg mooi. Mooie sterretjes van het lamplicht gemaakt. De beste uit je serie.
#2 ook mooi. Alleen erg jammer van dat uitgebeten stuk precies in het miodden van de foto. Hier trekt de aandacht naartoe en dat is erg jammer. Dit is overigens nauwlijkst te voorkomen volgens mij, of je moet met twee foto's gaan werken die je dan weer samenvoegd.
#3 Als het om de spiegeling gaat, vind ik het jammer dat juist deze wordt afgekapt.
3x + 1

Daarnaast had ik bij nr 2 even gewacht tot de persoon onder de brug weg was + de weerspiegeling links onder vind ik storend.
Uitgebeten stuk is denk ik idd alleen maar te voorkomen m.b.v. een HDR
Neem eens een kijkje op mij site: http://www.zeelandfotografie.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
lennart_ros
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 383
GeregistreerdCOLON 06 Jan 2010 08:35
WoonplaatsCOLON Leiden
CONTACTCOLON

4x + 1

en volgens mij is het Leiden :-)
EOS 50D + grip | 70-200mm L IS USM F2,8 | 24-70mm L USM F2,8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 50mm F1,8 | 430 EX II | 2.0 extender | CP + UV filters, ND glasplaatjes, draadloze ontspanner en een omkeerring
http://www.lennartros.nl
druifje45
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 353
GeregistreerdCOLON 04 Apr 2010 08:23
WoonplaatsCOLON leiden

iedereen erg bedankt voor de reacties.
@ lennart_ros het is inderdaad Leiden, brug bij de mare en het gebouw vlakbij annie's.
@peter1970 ook bedankt voor je reactie. op de cursus zeiden ze hetzelfde, jammer dat het gebouw er niet helemaal op staat en er miste wat aan de rechterkant. ik zal mij eens toe gaan leggen op hdr, is inderdaad de enige manier om het overbelichte gedeelte kwijt te raken.
iedereen erg bedankt voor de reacties nogmaals, op de cursus vonden ze de eerste foto ook het mooist. groetjes krista
gek zijn is ook leuk
eos 50d, manfrotto statief en een volle tas
Gebruikers-avatar
BWK
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2010 07:08
WoonplaatsCOLON Voorhout

Ik heb je foto's vanochtend ook bekeken en ik vind de laatste nog steeds prachtig. Een mooie plek in Leiden, en het stoort mij totaal niet dat de spiegeling er niet helemaal op staat. Een zeer geslaagde foto. Bij de eerste vind ik de gebouwen rechts wel erg scheef staan (ook voor Leidse begrippen)
Groet,
Barend
http://www.barendkoper.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.flickr.com/photos/bwk72/" onclick="window.open(this.href);return false;
druifje45
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 353
GeregistreerdCOLON 04 Apr 2010 08:23
WoonplaatsCOLON leiden

hoi barend,

ook bedankt voor je reactie. de gebouwen staan inderdaad erg scheef, ik heb lenscorrectie geprobeerd in photoshop maar dit leverde niet zo heel veel resultaat op, ik ben nog een beetje een beginner met fotobewerking, ben er nog niet achter hoe alles precies werkt. groetjes krista
gek zijn is ook leuk
eos 50d, manfrotto statief en een volle tas
Gebruikers-avatar
Stafford
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 276
GeregistreerdCOLON 17 Jun 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Zeeland
CONTACTCOLON

druifje45 schreefCOLONik heb lenscorrectie geprobeerd in photoshop maar dit leverde niet zo heel veel resultaat op
Even uit mijn hoofd (dus kan er naast zitten)...
Bewerken => Transformatie => Perspectief

Weet alleen niet hoeveel ruimte je aan beide kanten van je foto over hebt (want als je, je foto recht gaat trekken gaat er aan de zijkanten verlies optreden). Eigenlijk 'moet' je voordat je de foto neemt al rekening houden met de vertekening van je lens en je foto iets ruimer nemen dan gewenst.
Neem eens een kijkje op mij site: http://www.zeelandfotografie.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Apist0
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 534
GeregistreerdCOLON 22 Dec 2011 16:11

Hele mooie platen! #1 kan misschien wat van de onderkant af, misschien wat leeg daar. #2 is favoriet, heel spannende plaat en gewoon een prachtig herhalend beeld. De onderkant leidt wat af en voegt niet heel veel toe, zou er nog af kunnen imo. #3 is imo ook een hele mooie plaat. De voorkanten van de gebouwen zouden nog wat meer (plaatselijk) contrast kunnen hebben misschien.
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5
http://www.flickr.com/photos/Apist0
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar