in mijn tuin - 2

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Anoniem 3

Hallo,
In mijn (niet al te grote) tuin, valt van alles te ontdekken.
Hieronder een paar voorbeelden.
Korrel is bekend: Iso1600 ivm snelle bewegingen. Verder had ik AIservo aanstaan. Gemaakt met kitlens 18-55.
Graag commentaar

1. Bij op de brem
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=133895[/img]
2. Nog een
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=133896[/img]
3. Sierappelbloesem
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... _id=133897[/img]
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik vind de ruis niet om aan te zien!! Kun je dat niet verminderen met PS?
Je had in dit geval gewoon kunnen kiezen voor een groter diafragma en een langere sluitertijd en dan je ISO terug naar 400.
Gebruikers-avatar
MarieCanon
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1998
GeregistreerdCOLON 20 Jan 2009 11:48
CONTACTCOLON

Die ruis is indd erg storend...
[i]400+7D's & 577mm's + 430 flitsen...[/i]
That's right, I'm checking out your body!
Anoniem 3

jonggolde schreefCOLONIk vind de ruis niet om aan te zien!! Kun je dat niet verminderen met PS?
Je had in dit geval gewoon kunnen kiezen voor een groter diafragma en een langere sluitertijd en dan je ISO terug naar 400.
Op mijn origineeltjes is t lang zo erg niet.
Ben bang dat t door t resizen komt. Ik gebruik (sinds kort) Rawtherapee.
PS kan ik niet betalen, heb wel Corel X3.
Gebruikers-avatar
bobcom
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 134
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 18:10
WoonplaatsCOLON Terontola (I)

Ruis is idd behoorlijk ernstig - vraag me af of je niet fors hebt gecropt? Je ISO's vallen nl. nogal mee - volgens mijn EXIF-viewer 400 en 800. Dit soort korreligheid zie je normaal als je nogal heftig corrigeert en richting 100% gaat. Misschien is RawTherapee de schuldige, voor bewerking kun je imo beter aan de slag met DPP. Als je verder wil kun je nog altijd opslaan als TIFF en je TIFF-files bewerken met een freeware programma als TheGimp of PaintNet - die zijn meer afgestemd op fotobewerking dan een overwegend grafisch programma als CorelX3. Maar ik vraag me af of je foto's, indien niet gecropt, meer nodig hebben dan wat correctie met DPP - afgezien dan van nr. 3, want die ziet er nogal donker en onscherp uit.
Anoniem 3

Dank voor al je tips, ga ik zeker ter harte nemen.
Anoniem 3

bobcom schreefCOLONRuis is idd behoorlijk ernstig - vraag me af of je niet fors hebt gecropt? Je ISO's vallen nl. nogal mee - volgens mijn EXIF-viewer 400 en 800. Dit soort korreligheid zie je normaal als je nogal heftig corrigeert en richting 100% gaat. Misschien is RawTherapee de schuldige, voor bewerking kun je imo beter aan de slag met DPP. Als je verder wil kun je nog altijd opslaan als TIFF en je TIFF-files bewerken met een freeware programma als TheGimp of PaintNet - die zijn meer afgestemd op fotobewerking dan een overwegend grafisch programma als CorelX3. Maar ik vraag me af of je foto's, indien niet gecropt, meer nodig hebben dan wat correctie met DPP - afgezien dan van nr. 3, want die ziet er nogal donker en onscherp uit.
Cropping was idd behoorlijk fors. kan ook niet anders met zo'n lens. Ik ga op zoek naar een lekkere (equ)100mm macro. zo eentje had, heb ik ook nog voor mijn Pentax. Onovertroffen.
Gebruikers-avatar
G.J. Spijkerboer
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 588
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2009 20:54
WoonplaatsCOLON Terwolde
CONTACTCOLON

De korrel is idd niet best of was het nevelig :wink: . Gr, GertJan
Eos 400D / 100-400 mm L IS USM / Sigma DC 18-200 mm / Sigma DG 105 mm / Redged RTA 428 / Redged RMC 528
Gebruikers-avatar
bobcom
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 134
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 18:10
WoonplaatsCOLON Terontola (I)

Ik ga op zoek naar een lekkere (equ)100mm macro. zo eentje had, heb ik ook nog voor mijn Pentax. Onovertroffen.
Je zou kunnen beginnen met een adapterring van Pentax naar Canon (ziehier). Scheelt je toch gauw een € 250,- en je kan flink wat experimenteren, ook al moet je alles handmatig doen.
Anoniem 3

bobcom schreefCOLON
Ik ga op zoek naar een lekkere (equ)100mm macro. zo eentje had, heb ik ook nog voor mijn Pentax. Onovertroffen.
Je zou kunnen beginnen met een adapterring van Pentax naar Canon (ziehier). Scheelt je toch gauw een € 250,- en je kan flink wat experimenteren, ook al moet je alles handmatig doen.
Bedankt voor deze gouden tip!
Gebruikers-avatar
janwelt
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2007 15:16
WoonplaatsCOLON boxtel
CONTACTCOLON

ik wil je niet afkraken maar met een kitlens 18_55 kan je nu eenmaal niet beeldvulende macro maken zonde kwalitijd verlies, en daar licht het probleem. als je dit wilt gaan fotograveren zou ik als ik jou was eens gaan kijken naar een macrolens en dan zal je zien er gaat een nieuwe werled voor je open.
vrg. jan
body eos 7D, 5D II kijk ook eens op janvanwelt.nl
mijn motto met vallen en opstaan woord men groot
Anoniem 3

ik heb de adapters vandaag binnen gekregen. Morgen ga ik eens aan de slag met mijn bijna antieke Super-Multi-coated MACRO-TAKUMAR 1:4/100.


gvasseldonk schreefCOLON
bobcom schreefCOLON
Ik ga op zoek naar een lekkere (equ)100mm macro. zo eentje had, heb ik ook nog voor mijn Pentax. Onovertroffen.
Je zou kunnen beginnen met een adapterring van Pentax naar Canon (ziehier). Scheelt je toch gauw een € 250,- en je kan flink wat experimenteren, ook al moet je alles handmatig doen.

Bedankt voor deze gouden tip!
Gebruikers-avatar
Palabra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 931
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2007 15:49
WoonplaatsCOLON Oegstgeest
CONTACTCOLON

In dit berichtje van je, staan zoveel spelfouten dat het gewoon zeer doet aan mijn ogen.
janwelt schreefCOLONik wil je niet afkraken maar met een kitlens 18_55 kan je nu eenmaal niet beeldvulende beeldvullende
macro macro's maken zonde zonder kwalitijd verlies kwaliteitsverlies, en daar licht ligt
het probleem. als je dit wilt gaan fotograveren fotograferen zou ik als ik jou was eens gaan kijken naar
een macrolens en dan zal je zien er gaat een nieuwe werled wereld voor je open.
vrg. jan
Verder zou ik ook de zinnen met hoofdletters beginnen en af en toe een komma gebruiken, maar dat is gezeur.
Gebruikers-avatar
Palabra
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 931
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2007 15:49
WoonplaatsCOLON Oegstgeest
CONTACTCOLON

dubbelpost
Laatst gewijzigd door 1 op Palabra, in totaal 16 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
MSP Photographics ©
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 641
GeregistreerdCOLON 26 Okt 2008 01:09
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

De mate van ruis is iets teveel van het goede,ik vraag me af of je dit nog hersteld krijgt met ps,vrees van niet...
Tomorrow is what you make of it...
[url=http://www.istockphoto.com/MSP_Photographics]MSP @ iStock[/url]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar