Zweden

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Charlottecello
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2011 17:58
WoonplaatsCOLON Groningen

Afbeelding

Hoi allemaal,
Denk niet dat jullie me gemist hebben, maar ik ben inmiddels terug van een familiebezoek in Zweden (wat een geluk heb ik, dat mijn familie zich uitgespreid heeft over Scandinaviƫ!).

Ik begin maar met een paar foto's van het prachtige natuurreservaat Kullaberg, waarvan ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ik vind "landschaps"foto's bij mij er vrijwel altijd uitzien alsof er iets mist..

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Stukje door het bos, waar we deze mooie paddestoel zagen. Ik heb meerdere foto's waarvan ook scherp op de voorkant in plaats van het midden. Ik weet niet wat het mooiste is, wat denken jullie? Hier dus scherp op het midden.
Afbeelding

Nu waar ik het meest de focus op heb gelegd, dierenportretjes. Ik vind mijn foto's steeds een beetje beter worden, maar ik ben er zeker nog niet en ik hoop dat jullie weer een hoop tips voor me hebben.

1.
Afbeelding

2. Ook niet gek dat er hertjes zijn als er zoveel lekkers op de grond ligt.
Afbeelding

En dan nu de berenfamilie (gelukkig niet in het wild gespot :) ).
3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Mevrouw de eland. :) Heb vele pogingen ondernomen het hek weg te werken, maar het wordt er niet bepaald mooier op. :(
Afbeelding

8. Vosje 1
Afbeelding

9. De laatste mag zeker niet de minste zijn. :) Vosje 2
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Wel een mooie serie, maar wat ik mis op elke foto scherpte.
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
Erwin S
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1486
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2006 21:22
WoonplaatsCOLON Waalwijk

Ik sluit me bij mijn voorganger aan , ik zou ook zo niet weten hoe het komt.

Bij 2 en 3 is het miss mooier om wat verder weg te kijken , nu zie je eigenlijk een te klein stukje landschap.
Die stenen kunnen heel leuk zijn waneer je e reen aantal hebt liggen die de verte in kijken , krijg je meer diepte .

Wat betreft die beesten , als je dan toch door heel Zweden kan lijkt het me een uitdaging om de meeste in het wild op te gaan zoeken , is veel spannender :wink:
Die beren ....Orsa?

Groeten,

Erwin. (Zweden fan).
Zien zegt meer dan 1000 woorden.

Website : http://www.erwin-stevens.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Twitter : https://twitter.com/#!/Erwin_Stevens" onclick="window.open(this.href);return false;
Facebook : https://www.facebook.com/erwinstevens3" onclick="window.open(this.href);return false;
Charlottecello
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2011 17:58
WoonplaatsCOLON Groningen

Bedankt voor de reacties. Ik vraag me af hoe het komt dat mijn foto's minder scherp zijn. Ik heb een goede lens, expres gekozen voor niet te lange sluitertijden (over het algemeen). Kan het aan mijn body liggen? Sensor o.i.d? Ik heb namelijk niet zo'n goede, 450D.

Erwin, helaas heb ik in Zweden alleen familie in de provincie Skane (krijg geen rondje op de a), dus zuidelijk, voor wild moet je meestal wat noordelijker zijn. Maar de konijnen en hertjes rond ons huis vind ik ook leuk. :)
Gebruikers-avatar
IMS
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 86
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2011 09:01
CONTACTCOLON

De foto's van het hert en de padde(n)stoel springen er voor mij echt uit. Wat betreft de landschappen: bij de tweede foto had ik graag wat meer water gezien. Verder vind ik landschapsfoto's soms interessanter worden als je er een contrastpunt in het landschap bij fotografeert. Als er geen goede steenhoop of boom o.i.d. voor handen is, vind ik vaak een geverfde wegmarkering of bordje goed werken. Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat juist afbreuk vinden doen aan het 'puur natuur'-gevoel.
In 2011 gestart met EOS 1000D en EF-S 18-55mm. Vrij snel daarna EF-S 17-85mm IS USM aangeschaft. Na een jaar Tamron 70-300mm Di VC USD erbij gekocht. In september 2013 defecte 17-85mm vervangen door EF-S 15-85mm.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar