mijn eerste portret

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Dutchie1415
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 07 Mrt 2009 17:49

Afbeelding

Camera Model: Canon (Canon EOS 1000D)
Lens Focal Length: 74,00 mm (L0498991UUÿÿÿÿÿÿ)
Shutter Speed: 1/125 sec
F-Number: F5,6
ISO: 400
Compensation: EV 0/1

Ik zou graag jullie mening weten wat jullie van dze vinden.
Gebruikers-avatar
Isolina
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 138
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2009 09:02
WoonplaatsCOLON Limburg

Omdat je het zo lief vraagt, hier mijn mening.

Allereerst moet ik zeggen : een bijzonder portret,
in die zin dat het geen traditioneel portret is.
Drie vrij flashy hoofd-kleuren : het rode, het lichtblauwe en zwarte ;
toch een aparte kleurcombinatie voor een portret.
Maar dit model mag dat zeker wel hebben.
Een leuke spontane guitige blik en genoeg eigenwaarde om zich niet te storen aan een niet te gave huid.
Prima tot dusver voor mij.

Spijtig :
- de rimpel op het voorhoofd (of het moest écht de bedoeling geweest zijn)
- de oorbel (doodshoofd) die net afgesneden wordt


Boven haar oog aan de rechterkant van haar hoofd zie je een stukje haar steken (denk ik)
best even weghalen, trekt de aandacht die naar haar ogen mag gaan.

algemene indruk :
sterk portret

Groetjes
dagen zijn als nachten, alleen iets lichter
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

Het zou netjes zijn je eventjes voor te stellen... voordat je gaat posten

Portet is zoals eerder gezegd bijzonder... heeft een karaktervolle uitstraling...
ik zou toch proberen hem iets te bewerken om hem iets rustiger te laten overkomen..... maar.. dat zou ik doen en is geen geschreven regel..

plezier.. :wink:

Met wie hebben we dus te maken...??
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Ja, even voorstellen is idd wel aardig om eerst even te doen.
De foto is niet slecht, leuk brutale blik en uitstraling, scherpte en kleur oke, hoewel iets te hard belicht. Maar die huid ! ! Persoonlijk vind ik dat echt niet mooi hoor op een zo dichtbij genomen portret foto. En als ik diegene op de foto zou zijn zou ik je niet dankbaar zijn. De meeëters zijn heel makkelijk weg te halen met de healingbrush zonder dat je verder de structuur vd huid verpest. Hoewel een klein beetje verzachting geen kwaad zou kunnen.
Anoniem 3

Bestaat er ergens een databeestje over voorstellen????
Ik kan me niet VOORSTELLEN dat iedereen iedereen kent. Zeker niet als degene in kwestie zich al maanden geleden aangemeld heeft.

Goed, dit gezegd hebbend, nu even over je foto.
Ik ben het wel eens over de technische opmerkingen van mijn voorgangers. De rimpels zijn wel erg prominent aanwezig evenals de puistjes. Als dit je bedoeling was, ok. Dan is het een portret met een statement.
Zo niet, dan zou je daar wat aan kunnen verbeteren.

Gabriël, (die zich ook nog moet voorstellen....)
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Nou Gabriel, in een klas, in een groep, bij een nieuwe baas, etc etc, dus ook op een nieuw forum waar je de eerste keer komt en ik neem aan met de bedoeling enige respons te krijgen op wat je hier ook plaatst, is het denk ik een hele normale gang van zaken, bijna een etikette denk ik, dat je je even voorstelt. Je mag er toch echt wel van uit gaan dat de meeste mensen hier of op het forum, danwel daarbuiten in het echt, elkaar in meer of mindere mate kennen. (zeker na gisteren :wink: )
Er is niet voor niets een forum voorstellen !
Maar goed, er blijven dus blijkbaar altijd mensen bestaan die bij een nieuwe baas o.i.d. gelijk aan de koffietafel gaat zitten zonder eerst een handje te geven en te zeggen wie ze zijn en wat ze komen doen :roll:
Tja, je blijft ze tegen komen he ?
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar