Mijn eerste trouwreportage

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Na het huwelijksreportage-geweld van Aestiva, Eppel en anderen moet het er bij ook maar een keer van komen. Omdat het mijn eerste trouwreportage is, heb ik hem in de testcase gezet. Ik denk dat er nog veel te verbeteren valt.

Het aanstaand bruidspaar had mij uitgekozen om hun trouwdag op foto vast te leggen. In het begin sputterde ik tegen, omdat ik nog nooit een trouwreportage had gedaan. Maar het paar bleef aandringen en accepteerde het risico van mijn onervarenheid. Uiteindelijk heb ik ingestemd, waarna ik me kapot schrok toen ik hoorde dat ook de bruidegom in het wit zou zijn. Een bruid helemaal in het wit is al lastig voor een onervaren trouwfotograaf, maar dan ook nog de bruidegom… zucht. Ik maar hopen dat het geen zonnige dag zou zijn. Helaas was het op de grote dag prachtig weer met veel zon.

Vanwege het type van de bruidegom heb ik gekozen voor een zwart-wit reportage. Ga dus niet zeuren over “jammer van de kleuren” want hier is in overleg met het bruidspaar bewust niet voor gekozen.

Overigens heb ik het paar weten te strikken om mee te werken aan onze workshop "modellenregie". Dat is een prima oefening, omdat vooral de bruidegom knap lastig is aan te sturen.

Daar gaan we dan. Ik heb nog veeeel meer foto's maar ik wil het niet te bont maken.


1. Een stralende bruid met een prachtig opgemaakt kapsel wacht op het grote moment dat de bel gaat.

Afbeelding


2. En dan meldt de bruidegom zich eindelijk aan de voordeur.

Afbeelding


3. De bruidegom is aangenaam verrast en slaat bij het zien van zijn prachtige bruid de handen voor zijn gezicht.

Afbeelding


4. Daarna op naar het officiële gedeelte waar een bevriend ambtenaar het paar zou trouwen en ook een hele mooie toespraak hield.

Afbeelding


5. En natuurlijk mag het onvergetelijke moment van elkaar de ringen aanschuiven niet ontbreken.

Afbeelding


6. Bezorgd kijkt de bruid naar haar kersverse bruidegom die zichtbaar ontroerd is door de prachtige toespraak van de ambtenaar.

Afbeelding


7. En, afgekeken van andere trouwfotografen, een mooie detailfoto van trouwattributen voor in het album: de schoenen van de bruid, samen met het trouwboeket tegen een subtiele zachte achtergrond.

Afbeelding


8. Na het officiële gedeelte tijd voor DE trouwfoto. Jammer was wel dat de bruidegom al wat moe werd en al aardig door zijn knieën begon te zakken. Desondanks wil het paar deze op canvas voor in de woonkamer. Omdat dat beter bij hun interieur past, heb ik deze in sepia gedaan.

Afbeelding


9. Na de statiefoto’s kon het feest beginnen met de openingsdans van het bruidspaar.

Afbeelding


10. Het paar werd hotter en hotter naarmate het feest vorderde…

Afbeelding


11. … om uiteindelijk in bed te belanden voor de eerste huwelijksnacht. Ik mocht daarbij zijn. Helaas is wat daarna volgde niet 18+ maar 35+ en heb ik daarom van het paar geen toestemming om meer foto’s hiervan te plaatsen.

Afbeelding


12. Tot slot nog een vertrouwelijke foto van voor het huwelijk. Hieruit blijkt dat het de bruid meer moeite kostte om haar partner het huwelijksbootje in te slepen dan je op basis van de romantische trouwfoto’s zou zeggen.

Afbeelding
martin68
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 138
GeregistreerdCOLON 07 Aug 2008 18:40
WoonplaatsCOLON hillegom
CONTACTCOLON

Ik vind het fantastisch
Hoe kwam je zo op het idee?

Martin
eos 50D | 350D | 70-200 f2.8/L |sigma 24-60 f2.8 ex | 18-55 kitlens | 50mm 1.8 een monopod een driepoot en een tamrac rugzak
Gebruikers-avatar
Rocker
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 6828
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2009 09:35
WoonplaatsCOLON Zeewolde
CONTACTCOLON

Haha, briljant.. Na je serieuze opening was ik erg verbaasd toen ik bij foto 2 een wel wat vreemde bruidegom aantrof :D
Gebruikers-avatar
AvanO
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 316
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2009 11:36
WoonplaatsCOLON Midden van het land
CONTACTCOLON

Je hebt in ieder geval duidelijk je eigen stijl in de reportage weten te leggen :P
Arie

Leuke speeltjes, waar altijd wat bij kan.
Anoniem 3

Over "droge humor" gesproken.
Ik kan dit wel waarderen.
Maar hopelijk komt ze ooit nog aan het juiste vlees!
Charlottecello
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 46
GeregistreerdCOLON 14 Jul 2011 17:58
WoonplaatsCOLON Groningen

Geweldig!
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Haha... Leuk :)
Gebruikers-avatar
redone51
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 850
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2009 14:36
WoonplaatsCOLON Op de Brabantse Wal

Geweldig! :lol: :lol:
Smaken verschillen-Gelukkig maar. :)
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Heb heel even gedacht misschien toch maar mijn deelame te canselen... :?

Maar bedacht me net op tijd dat ik dan mogelijk dit soort humor ga missen.... :)

Love it..
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Dank voor jullie reacties.

@Gabriel: het huwelijk is achteraf ongeldig verklaard omdat ze al een man van het juiste vlees (en bloed) bleek te hebben :evil:

@Martin: beetje samenloop van omstandigheden. We zouden wat gaga-achtige foto's maken met een skelet. De dag ervoor mailde ze dat ze voor een paar eurotientjes een peperdure trouwjurk op de kop had getikt waarmee ze ook wel op de foto wilde. En dan komt van het een het ander hè... Deze reportage was echt even fun-shooten (en vreselijk lachen). We hebben andere "trouw"foto's waar we wat serieuzere bedoelingen mee hebben.
Gebruikers-avatar
Billie-90
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3805
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2011 12:38
WoonplaatsCOLON Maastricht

hahaha Prachtig gedaan! :P

ik kijk foto 1 en dacht: oh begint weer 'ns anders als altijd..
en 2e foto moest ik wel lachen.. en dacht dat het 'n grapje was van de ECHTE bruidegom..
en toen bleek dit dus toch "de echte" te zijn.. :P

prachtig! :p
"Niets is onmogelijk, het wilt alleen niet altijd lukken.."

Check out my -> Flickr <-
Gebruikers-avatar
BartvA
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2010 20:05
WoonplaatsCOLON Vinkeveen

Briljant bedacht en uitgevoerd. Mijn complimenten! Haha, hopelijk maakt de bruidegom het goed na het ongeldig verklaren van het huwlijk ;)

Groet Bart
Laatst gewijzigd door 1 op BartvA, in totaal 22 keer gewijzigd.
Why Nikon When you can Canon.

Genoeg spulletjes volgens veel mensen... Al ben ik het daar lekker niet mee eens :D.
Gebruikers-avatar
Selmak
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 552
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 13:03
WoonplaatsCOLON www.fotolijststudio.nl
CONTACTCOLON

Ik vind het maar een dooie boel.....

:)
Website: http://www.fotografiesteve.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blog: http://www.fotografiesteve.nl/blog/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Erg vermakelijke serie! Heel erg leuk gedaan en bedacht, toppie!
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
Rianne
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2008 19:58
WoonplaatsCOLON Vlissingen

Ik vind hem geweldig ..erg leuk bedacht .
Gebruikers-avatar
martinus
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3346
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2007 10:08
WoonplaatsCOLON Hoorn
CONTACTCOLON

Haha, leuk gedaan Ton.......verrassend als je naar de tweede foto scrolt. Wat ik wel mis is de groepsfoto :roll:
sanke
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2011 12:31

haha dit is echt wel een top serie, was ook verast en dacht eerst dat het om een grapje ging, tot ik verder en verder keek
supertof idee!
molen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 273
GeregistreerdCOLON 08 Aug 2008 19:52
WoonplaatsCOLON zwolle

geweldig! vind ze wel erg zwart wit. :lol:
Anoniem 4

Erg leuk gedaan, maar ik ben er niet zo zeker van dat het - anatomisch gezien - om een bruidegom gaat.
Misschien een second opinion vragen aan Bones.
Overigens was het huwelijk bij voorbaat al bezwaarlijk, omdat het slechts geldt "tot de dood het scheidt".
Gebruikers-avatar
stievie1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1491
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2011 00:01
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ik heb zo'n idee dat het bij haar om het geld ging? :lol:

Echt een onwijs gave serie hoor! :)
En kijk even op mijn nieuwe website: http://www.stephenotto.nl !! :mrgreen:
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar