Eerste keer bruiloft gefotografeerd

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
JolandaFotografie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 13:47
WoonplaatsCOLON Doorwerth

Gister heb ik de bruiloft mogen fotograferen van mijn collega en haar verloofde. Het is een lesbisch stel en dat is toch anders dan een man en een vrouw. Ze hebben het redelijk klein gehouden. Ik heb nog nooit een bruiloft gefotografeerd, maar hier waren ze van op de hoogte. Het hoefden ook geen perfecte foto's te worden, als ze maar leuke foto's hadden van hun bruiloft. De getuige zou eerst wat foto's maken met een gewoon compact cameraatje, maar ze wilden toch graag dat ik het deed. :D

Reacties en commentaar altijd welkom!
(En vast sorry voor het logo)

[1]
Afbeelding

[2]
Afbeelding

[3]
Afbeelding

[4]
Afbeelding

[5]
Afbeelding

[6]
Afbeelding

[7]
Afbeelding

[8]
Afbeelding

[9]
Afbeelding

[10]
Afbeelding

[11]
Afbeelding

[12 en 13]
Afbeelding Afbeelding

[14]
Afbeelding

[15]
Afbeelding
Canon EOS 550D + grip, EF 70-200 F2.8 L USM, 50mm F1.8 II, EF-S 18-55mm IS, EF-S 55-250mm IS
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

Nou ik heb slechtere 'professionele' bruiloftsfoto's gezien. Ik zou hier heel tevreden mee zijn. Maar wat is het verschil met een 'normale' bruiloft? De 'bruidegom' in kwestie is in het wit.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Nou, het resultaat mag er zijn hoor! Ga maar vaker bruiloften fotograferen, dan ben je nog eens een concurrent van Eppel en Aestiva.

En het logo stoort mij helemaal niet, ik heb het slechter gezien.
Gebruikers-avatar
blubber
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2010 20:10

das grappig.

ik sta precies voor het zelfde probleem.
mijn eerste bruidsreportage moet ik gaan maken op 11-11-2011.
ook hun wilde eerst zelf foto`s maken maar omdat ze wisten dat het mijn hobby is hebben ze mij gevraagd.
Als ik er net zo goed vanaf kom als jij dan komt het goed.
Je had in iedergeval mooi weer, en de foto`s vind ik zeker voor de eerste keer erg mooi.
sanke
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2011 12:31

zeer mooie foto's, zeker als het je 1ste keer is voor een huwelijksschoot
ik vind dat je er dan zeker en vast meer mag doen, ze zijn zeer goed geslaagd, het koppel zal er zeker trots op zijn!
Gebruikers-avatar
de platte
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 338
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 08:57
WoonplaatsCOLON tussen de ijssel en het zwarte water

Je hebt menig fotograaf een poepie laten ruiken :D
ik mag in 2012 voor het eerst een bruiloft gaan fotograferen

Gr Wout-Jan
Kijk om je heen,
zie wat de rest doet,
en doe dat juist niet.
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Netjes gedaan hoor. Met wat voor materiaal heb je geschoten?

1 vraag waarom zit je logo af en toe boven aan de foto?
Het is mooier als je een vaste plaats in de linker of rechter onderhoek hebt lijkt mij.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Geen onverdienstelijke serie als vuurdoop inderdaad.
Leuke detailopnamen ook!

Toch wat goedbedoelde tips voor deze serie een volgende "gelegenheid";

De foto's mogen bijna allemaal wel wat opgelicht worden. De z/w omzettingen mogen wat lichter en meer contrast hebben. Probeer de kleren ook echt tegen het wit aan te krijgen, wel zo natuurlijk.

De deken op 5 is eigenlijk " not done", een laken werkt ook en is overtollig delen zijn prima weg te smokkelen.
6,7, 9 en 12 zijn niet op kleur, wat aan de rode kant.

Met wat meer nabewerking worden ze nog beter voor het bruidspaar en zullen ze ongetwijfeld trots zijn op je resultaten.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
ebeckers
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 752
GeregistreerdCOLON 23 Apr 2010 20:12
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Geen onverdienstelijke serie als vuurdoop inderdaad.
+1 Frank had het niet beter kunnen zeggen qua suggesties en verbeter puntjes

Toch ook van mijn kant complimenten gezien dit je eerste keer was!

Erwin
Romantische & moderne bruidsfotografie: http://www.erwinbeckers.nl
Facebook:http://www.facebook.com/ErwinBeckersFotografie
Gebruikers-avatar
JolandaFotografie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 13:47
WoonplaatsCOLON Doorwerth

Ik heb geschoten met een Canon 550D met de Plastic Fantastic 50mm F1.8 lens, de 55-250mm lens en de standaard kitlens 18-55mm lens.

Ik had deze foto's (als voorproefje) ook naar het bruidspaar gestuurd en bij hun zijn ze een stuk donkerder... Ook lijken ze bij mij niet zo rood. Heb ik dan de kleuren van mijn beeldscherm niet goed ingesteld? Als ik foto's afdruk zijn ze precies zoals op mijn computer...

Wat betreft mijn logo... deze staat soms bovenin, omdat het onderin soms niet te lezen is, maar het is inderdaad mooier om het een vaste plek te geven :P
Canon EOS 550D + grip, EF 70-200 F2.8 L USM, 50mm F1.8 II, EF-S 18-55mm IS, EF-S 55-250mm IS
Gebruikers-avatar
Frank64
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4126
GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
WoonplaatsCOLON Weert

Je foto's komen uit je printer zoals ze er ook op je beeldscherm uitzien?
Top, zou menigeen een moord voor doen want dat is heel lastig voor elkaar te krijgen..! :twisted:

Of jd kleuren van je scherm niet helemaal goed staan kan niemand van buitenaf beoordelen uiteraard.
Zonder calibratie blijft dat gewenning, smaak en gokken. Hoe dan ook zitten er kleurverschillen onderling.

Maar mogelijk heb je in ieder geval je de helderheid van je beeldscherm dan aan de lichte kant afgesteld?

Want als behalve wij ook het bruidspaar ze als wat te donker beoordelen zit het probleem toch vermoedelijk bij jou.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Gebruikers-avatar
the-essy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 238
GeregistreerdCOLON 20 Jun 2010 19:48
WoonplaatsCOLON Zoetermeer
CONTACTCOLON

Frank64 schreefCOLON De foto's mogen bijna allemaal wel wat opgelicht worden. De z/w omzettingen mogen wat lichter en meer contrast hebben. Probeer de kleren ook echt tegen het wit aan te krijgen, wel zo natuurlijk.
Ik ga hierin mee. Voornamelijk de z/w foto's maar ook een paar kleurenfoto's mogen van mij wat lichter en meer contrast.

Verder zeker een nette serie.
Fotografie portfolio: http://www.iamphotogirl.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisblog: http://www.iamtravelgirl.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
knoet
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1148
GeregistreerdCOLON 23 Sep 2007 20:25
CONTACTCOLON

leuke serie, maar er valt idd in de nabewerking nog veel te halen. 10 is prima belicht, kan je uitgangspunt zijn.

heb je in raw geschoten? Dan haal je ze zo op. Je kunt bij de zw omzetting in dpp ook eens voor het roodfilter kiezen, daarmee wordt de huid vaak een stuk lichter.

Het overdadig rood bij het bruidspaar zelf is vlgs mij ook de neiging van de windows viewer.
[size=84]onderschrift[/size]
Gebruikers-avatar
JolandaFotografie
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2011 13:47
WoonplaatsCOLON Doorwerth

Helaas ben ik nog niet zo goed in het werken met Photoshop...
Ik heb CS3 en het contrast gooi ik vaak al met 50% omhoog, de helderheid heel ietsjes omlaag (want anders raakt het wit weer overbelicht) en dan pas ik de schaduw en hooglichten nog iets aan...

Ik heb net nog even gecheckt bij mijn schoonvader, maar ook op zijn laptop zijn de kleuren hetzelfde van de foto's zoals ik ze zie op de mijne... Word wel lastig bewerken zo als ze bij de een donker zijn en de ander niet... :(
Canon EOS 550D + grip, EF 70-200 F2.8 L USM, 50mm F1.8 II, EF-S 18-55mm IS, EF-S 55-250mm IS
Rianne
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2008 19:58
WoonplaatsCOLON Vlissingen

Mooie foto's hoor van een mooi paar .

Je kan trots op jezelf zijn
Bibibaron
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2011 12:37
WoonplaatsCOLON Rijssen

erg goed gedaan! ook leuk dat er heel veel spontane foto's tussen zitten, zodat ze niet een neplachje laten zien, maar gewoon een gelukkige vrolijke lach;) dat vind ik altijd zo mooi aan foto's. ik wil ook graag ooit een bruidshoot doen. maar ik durf het nog niet, waarom? ik weet t niet mischien te onzeker? en ik ben heel slecht in foto's plakken, ook hoe je mensen neer moet zetten vind ik nog moeilijk. tips altijd fijn!
Brell

Prachtig gedaan hoor, op mijn beeldscherm zijn ze lekker helder en contrastrijk.
Ikzelf mag op 4 november van dit jaar het spits afbijten en als ze net zo mooi worden als die van jou dan ga ik ervoor.

Arnold
Hilde_123
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 94
GeregistreerdCOLON 13 Jul 2009 06:44

Mooi gedaan hoor, sommige misschien nog iets oplichten en dan zijn ze perfect, het is inderdaad niet zo makkelijk denk ik, zo 2 vrouwen.
Gebruikers-avatar
Geelduikbootje
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1546
GeregistreerdCOLON 19 Nov 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Het bosch van den hertog

Je hebt een knappe prestatie neergezet.
Het zijn mooie foto's met een spontane uitstraling.
Ik ben van mening dat het bruidspaar hier zeer tevreden mee mag zijn.
As we live a life of ease, Every one of us has all we need
Sky of blue, and sea green, In our yellow submarine
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar