Michael

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Hier een foto van mijn zoon Michael.
Dit was een opdracht voor de workshop portret fotografie. We mochten geen flits gebruiken, maar moesten de belichting gebruiken die je in huis voor handen had... Nou dat viel dus niet mee.
Ik heb een zwart plastic zeil als achtergrond aan mijn gordijnen gespeld, aan de rechterkant een trapleer met daarop een maglite zaklamp gelegd en aan de linkerkant een flinke schemerlamp.
Daardat dit eigenlijk te weinig licht was kreeg ik veel ruis in mijn foto's, maar ik wilde deze toch laten zien.
Michael heeft van zichzelf al een beetje gelige huid, maar het kunstlicht heeft het iets versterkt.

Afbeelding
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
hbarkhof
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2010 12:18
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant, Best, hbarkhof
CONTACTCOLON

Hoi Diana. Ik vind hem wel geslaagd. Val niet op jongens / mannen maar hij mag er wezen :) Vind wel het kleurverschil tussen zijn voorhoofd en v. z'n hals erg groot en ook wat rare donkere strepen in z'n hals. Misschien 'n beetje fotoshoppen ?
Anoniem 3

Mooie foto, maar ik had hem iets gecropt aan de onderkant. De elleboog is er toch al af, dus waarom niet wat meer? Tot zo'n 10 cm onder zijn pols, zeg maar.
Ook had ik rechts liever iets minder zwart gezien, zodat hij niet zo centraal kwam te staan.
Jeldo
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 419
GeregistreerdCOLON 07 Nov 2010 14:39

ik vind het een mooie foto prachtig geposeerd door model en mooie kadering door de fotograaf.
Kwaliteit van de foto vind ik niet zo mooi maar dat komt denk ik door de ruis zoals je al gezegd had...
Klein schemerlampje om zijn nek op te vullen met licht was zeker op z'n plaats geweest!

Bedankt voor posten :)
Gebruikers-avatar
Superbruud
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 83
GeregistreerdCOLON 01 Apr 2009 21:42
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Het kleur verschil van de zaklamp en de schemerlamp ligt wat ver uit elkaar. Heb je niet twee dezelfde lampen beide bv halogeen? Daar kan je de witbalanse wat makkelijker op aanpassen.

gr
Ruud
Die van mij zegt Klik.
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Bedankt voor jullie reactie's!

Henk, hij lijkt op zijn moeder Afbeelding De kleurverschil komt zeer waarschijnlijk doordat de maglite meer op zijn nek scheen en de schemerlamp op zijn gezicht. Ik had beter zoals Jeldo zegt een lampje op zijn nek had moeten schijnen.

Gvasseldonk, je hebt gelijk wat betreft het croppen. Het scheelt gelijk een groot zwart vlak aan de onderkant, alleen heb ik de foto zo geschoten en als ik hem dan crop word hij vierkant.

Superbruud, ik had inderdaad beter op de verschillende lampen moeten letten. De volgende keer gebruik ik er een flits bij.
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
edwardmila
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2011 20:41

Ik vind het een mooie foto...mooi met de donkere achtergrond...
Gebruikers-avatar
Judith
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6247
GeregistreerdCOLON 24 Sep 2010 11:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Geslaagde foto Diana, voor wat betrefd het commentaar ga ik met mijn voorgangers mee.
http://www.jgphotography.nl
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het nu even windstil.
FrozenTimes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 290
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2010 09:57

Waarom heb je geen gebruik gemaakt van natuurlijk licht aan de raam met een reflectiescherm dan?
Dat is toch ook voor handen? -Of snap ik de opdracht dan niet goed? :D
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Bedankt voor de reactie's!

Frozentimes, dat was ook een opdracht. Er waren twee opdrachten: één met alleen kunstlicht en één met natuurlijk licht.
Alleen de foto met natuurlijk licht heb ik buiten gemaakt en dat was eigenlijk wel vrij simpel.
Ik wil me wel iets meer gaan verdiepen met 'studio' fotografie, maar dan wil ik toch iets betere lampen en moet ik dus eerst nog even sparen :mrgreen:
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar