De eosdigitaal fotoketting, deel X, resultaat

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
geert h
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 9477
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2007 15:02
WoonplaatsCOLON ergens midden in Noord-Brabant
CONTACTCOLON

Hierbij dan het resultaat van de eosdigitaal fotoketting, deel X.

geert h
Ik heb het startschot mogen geven van de ketting, en terwijl ik een heel ander iets aan het uitwerken was zag ik het volgende plaatje in mijn ooghoeken voorbij komen. Gelijk wist ik het, dat word hem:
Afbeelding

Karin 115
Ik heb het absurde (surrealisme) uit de foto van de hardloper op de autoweg gebruikt als onderwerp voor mijn foto.
Hiervoor heb ik de tafel maar eens gedekt voor ons hangoor konijn, om hem te trakteren op een grote mensen ontbijt.
Afbeelding

haamhof
ik schrok me helemaal een hoedje van de foto van Karin. Een konijn aan 't onbijt? Moet niet gekker worden in deze consumptiemaatschappij :wink:
Afbeelding

redone51

Toen ik de foto kreeg van Gaab, moest ik lachen om haar ontzettend geschrokken uitdrukking.
Daarna vroeg ik me af, waar zou ze zo van geschrokken/ontdaan zijn toen ze op haar laptop keek?
Dat kan maar één ding zijn: Het forum is opgeheven!

16724

Rocker
Oei, dat is schrikken... Forum opgeheven?? Wat moet ik hier mee?? Mijn eerste gedachten gingen naar een bordje die je in het buitenland weleens ziet: 'Road closed', misschien op zoek naar een afgesloten straat? Helaas, mijn auto stond vandaag (ongepland) bij de garage, dus ik kon ook niet echt rond gaan rijden op zoek naar een dergelijke situatie.
Forum opgeheven.. doet me denken aan de discussies die er laatst waren. Opmerkingen als 'Laten we gewoon weer lekker gaan fotograferen'... Forum opgeheven, computer dus lekker uitzetten en gaan fotograferen! Hoe maak ik duidelijk dat er weer foto's gemaakt moeten worden? Fotoboekje of CF-card op een gesloten laptop? Nee, focus op een flitser en een gesloten laptop out-of-focus ervoor. Het beeldscherm van de vorige foto was van een iMac, dus dan maar mijn gesloten MacBook ervoor als extra link naar de vorige foto.
Afbeelding

Scubadero
Met de foto die ik van Rutger, mijn voorganger ontving kon ik veel kanten op.
Ik heb gekozen voor het logo op de deksel van de “MacApple” die op tafel ligt.
Appels waren voor mij dus het uitgangspunt. Op de foto zien jullie dan ook appelbomen (bijna aan het eind van de bloesemtijd). Met de palets op de achtergrond worden aan het einde van de zomer de appels naar de veiling gebracht.
Afbeelding

gvasseldonk
Ik kreeg van Scubadero een bijdrage met appelkisten, wat gereedschap, een stukje gras met paardenbloemen èn een stukje appelboomgaard.
Dat laatste onderdeel leidde mij naar onze eigen appelboom, weliswaar een sier-exemplaar, maar toch ook een van het geslacht 'Malus'.
ik heb de bloesem in al zijn pracht proberen vast te leggen, vandaar die ene volle tak.
Afbeelding

Builder
Wat mij als eerste opviel bij de foto van Gabriël waren de kleuren groen en magenta. Twee kleuren die elkaars tegenpool zijn en toch elkaar aanvullen. Door deze eigenschappen kwam ik bij puzzelstukjes terecht.
Het tweede wat mijn aandacht trok was het vogelhuisje, ook al is die maar half in beeld. Ik wilde het vogelhuisje een wat prominentere rol geven.
Ik ben aan het knutselen gegaan met wat berkenmultiplex (meestal gebruikt voor houten puzzels) Hiervan heb ik een vogelhuisje gemaakt voorzien van een puzzelstukjes-motief.
Vervolgens (de deadline begon al aardig te naderen) de foto gemaakt. Deze heb ik tegenstelling tot die van Gabriël rustig en strak gehouden.
Afbeelding

gumpje
"Everything put together falls apart" (door Paul Simon)

Toen ik de foto van Builder zag was ik onder de indruk.
Leuke foto, technisch okee en er zaten merkwaardige elementen in.
Een vogelhuisje in een volstrekt abstrakte omgeving, het huisje in de vorm van een puzzel.
Ik wilde wel even binnen kijken, dus ik deed mijn ogen dicht en gluurde door het gaatje.
Daar vond ik deze knoflook. De beweging in de vormen, de kleuren en 'gemaaktheid' en 'open/dicht' zijn voor mij thema's die deze foto's verbinden.
Afbeelding

viking_in_shorts
Ik kreeg erg mooi op tijd een bol knoflook toegestuurd, genomen met een macro lens. Je weet wel, zo'n lens die op mijn verlanglijstje staat :twisted:

Na die allereerste teleurstelling, de hele dag deze foto als thema op me in laten werken. Vanaf het eerste moment schoten me al duizenden thema's door mijn hoofd, van Dracula tot bloembollen en van stinkende monden tot de partjes van een sinaasappel. Op een gegeven moment heb ik zelfs Google geraadpleegd over wat knoflook nou precies is, waar het vandaan komt en waar heb voor gebruikt wordt en werd.

Uiteindelijk ben ik bij de stinkende mond blijven hangen. Hierop voortbordurend kwam ik op alwéér duizenden ideeën: kauwgom, tandenborstel, Franse kaas, pindakaas (=ik kan mijn vriendin geen groter plezier doen dan om even een boterham met pindakaas te eten voordat ik naar bed ga 8) ) sigaretten, asbak, kattenbak, prullenbak, bio-bak.

Toen pas de camera ter hand genomen en al door het huis lopende gezocht naar motieven die met dit thema te maken kunnen hebben. De WC-rol, de -inhoud van de- kattenbak, pindakaas, etc. Gravend in de BIO-bak kwam ik deze prachtige aardappel tegen. Ik zag meteen een link met de knoflookbol; dus besloten dit prachtige exemplaar op tafel te leggen, te voorzien van een mooi flitsertje en een foto is geboren!
Afbeelding

Marfique
Toen ik de foto van viking_in_shorts kreeg had ik in eerste instantie zoiets van OMG wat moet ik HIER nou mee????? Tot ik de gedachte kreeg dat ik een ouwe knol zag, die aan t ontspruiten was.....Wat mij rechtstreeks op het idee van mijn eigen 'ouwe knol' van 24 jaar bracht en haar jongste spruit, die aan het begin van haar arbeidzaam leven staat. Als paardenmens was dit eigenlijk wel een inkoppertje voor mij!

Blij met t idee ging ik met behulp van de amazone van de jonge spruit aan de slag, maar ja dieren laten zich niet altijd zo sturen als je wilt...de medewerking van de dames was ver te zoeken en bijgaande foto demonstreert duidelijk wat zij van deze actie vonden :)
Afbeelding

pepijnvb
Op de foto van Ans stonden twee paarden, het motorblokje op de modelrace wagen is ook 2 pk.... Tja dan is de vergelijking wel te maken denk ik.
Afbeelding

Dianawoman
Mijn inspiratie was om de binnenkant van een snelle auto ook een snelle buitenkant te geven en de auto af te maken. 8)
Afbeelding

Bagtjuh
Ik zag een race auto en wel eentje van het type dat vaak de polder wegen onveilig maakt en de natuur verstoort.

Dan zie ik graag dit soort landschappen en dat is met schone energie gezien de fietsers.
Afbeelding

Dennis Vs79
Twee mensen op de fiets, goed weer, mooie omgeving en de nodige spullen die per fiets mee gaan.
Dat is dus een aardige fietstocht die gepland is met onderweg de nodige pitstops; een bankje,
een grasveld, misschien zelfs een uitgebreide picknick.

Waar je ook plaats neemt, je ziet ze lopen, ze komen op de zoetigheid af en hebt er last van: MIEREN!
Afbeelding

ebvandevechte
Na de zien van de foto van Dennis Vs79 was mijn eerste reactie: groen en mug (groen als kleur-link en mug.... als reactie op mier .... )
Nu is het fotograferen van muggen niet mijn sterkste kant. Eerst 1 vinden en dan nog fotograferen..... Hij staat er wel op maar kwam niet door mijn keuring heen. Net niet scherp genoeg maar wel op een mooie groene achtergrond. (door velen ook wel bokeh genoemd)
2e poging.... Als hekkensluiter van deze ketting op zoek naar een groen hek. Net buiten ons dorp in de polder aan het einde van een sloot een poldergemaal met een mooi groen hek. Tjakka daar komt mijn foto dacht ik. Maar als laatste in de fotoketting zag ik ook het einde in de voedselketen - het geraamte van een vis. Geen positieve afsluiting zou je zeggen maar dat op 1e paasdag ( :idea: ) en het mooie weer kon de dag voor mij niet meer stuk, mijn foto kon ik naar het forum sturen.
Afbeelding

Laat de reacties nu maar komen!
Gebruikers-avatar
karin115
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1865
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2009 23:34
WoonplaatsCOLON Aalten

In 1 woord: SUPER!!!!!!!!!!

Geweldig wat een variëteit aan foto's er is ontstaan. Heel leuk om te zien hoe de ideeën alle kanten opgaan. Naast heel grappige foto's zitten er ook een aantal hele mooie composities tussen.
Bijv. de knoflook van Gumpje.

Dit is zeker voor herhaling vatbaar.

Karin
The best camera of tomorrow can’t shoot a picture today
Gebruikers-avatar
Marfique
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3784
GeregistreerdCOLON 07 Mei 2006 16:29
WoonplaatsCOLON Wijchen
CONTACTCOLON

Wat een geweldige gedachtenkronkels :D
Echt heel erg leuk om terug te zien hoe iedereen gereageerd heeft op de voorganger :D

@Pepijn: het begrip 2 pk ga ik nav jouw foto in een heel ander daglicht zien :D :D :D (hoe groot is die modelauto?)

Wat mijn beide dames betreft: het is echt heel lastig om beide paarden heel leuk en attent te laten kijken, en vaak knip je tussendoor een foto waarop de ogen net dicht zijn; maar dat ze én allebei de ogen tegelijkertijd dichtknepen én beide de oren zo'n beetje sikkeneurig naar achteren hadden was wel een mega-toevalstreffer :D
Gebruikers-avatar
gumpje
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 8582
GeregistreerdCOLON 08 Jul 2006 14:15
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

viking_in_shorts schreefCOLON Ik kreeg erg mooi op tijd een bol knoflook toegestuurd, genomen met een macro lens. Je weet wel, zo'n lens die op mijn verlanglijstje staat :twisted:
:D
pssst... deze is gemaakt met een analoge 85-205mm F/3.8 met twee tussenringen, op F/5.6.
Als je onderwerp niet beweegt, zoals deze knoflook, dan kun je een eind komen hoor ;)

Leuke wendingen zitten er in deze ketting. Vind de foto van Builder en Karin115 het mooist uitgevoerd qua techniek, hoewel ook de foto van Viking in Shorts okee is, maar daar kan ik op de een of andere manier toch niet te lang naar kijken :mrgreen:.
Misschien toch hard sparen voor een macro-lens, zodat er meer achtergrond-onscherpte is; dat verbergt het onsmakelijke een beetje...

@Builder, het vogelhuisje heb je speciaal gemaakt? Gaaf!! Maarre, het is toch niet echt een puzzel?


Leuk om mee te doen deze keer !!!


Edit: Geert, bedankt voor de energie die je er elke dag in hebt gestopt !!!
... Spiegel-Werk ...
Gebruikers-avatar
ebvandevechte
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2351
GeregistreerdCOLON 30 Dec 2005 21:52
WoonplaatsCOLON Woubrugge, in het Groene Hart van NL

Iedereen bedankt voor de geweldige foto's en compo's.
Ik heb er van genoten. En ook Geert bedankt voor zijn dagenlange geduld en zijn plak- en knipwerk.
Moet de foto's en teksten nog een paar keer rustig aan mijn ogen voorbij laten gaan......
Afbeelding
Garoeten van €b
De echte fotograaf kan niet zonder zijn CANON ....... you can ?
pepijnvb
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 166
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2010 18:25
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

Het is zeker een mooie ketting geworden...! Leuke wendingen en heerlijk om de reacties te lezen.

M'n model auto is ongeveer 50 cm lang en is 1.5 kg zwaar. Een betere pk/kg verhouding dan een formule 1 wagen. Z'n top ligt op ongeveer 120 km/u dit binnen 1,5 à 2 seconden... :shock:

Geert bedankt voor het organiseren van de ketting ben er weer blij mee!

Groetjes Pepijn
Wat ik allemaal heb is niet belangrijk, wat ik KAN dat is wat telt........
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

Een leuke ketting is dit geworden. Veel verrassende en/of originele wendingen.
Mooi om al die verschillende gedachtenkronkels te zien/lezen.

Ik ben er gelijk maar even voor gaan zitten:

geert h:
Ik weet niet waar je mee bezig was, maar ik kan me goed voorstellen dat je hiervoor gekozen hebt. Een waardige "start"-foto met een verhaal. De centrale plaatsing van de loper doet 't hier goed.

Karin 115:
Mooi vervolg op thema. Mooie uitwerking en compositie.

haamhof:
Leuk uitgevoerd. Een foto met een duidelijke boodschap en logische reactie op de voorganger.

redone51:
Hier was qua beeldopbouw (compositie) m.i. nog wel wat meer uit te halen, maar wel een mooi vervolg op de voorganger.

Rocker:
De boodschap mooi in beeld gebracht. Een mooi vervolg op de voorganger.

Scubadero:
Verder gegaan met een enkel element uit de voorgaande foto. Mooir compositie.

gvasseldonk:
Een logisch vervolg van de voorganger. Het schuurtje en vogelhuisje brengen net dat beetje rust wat deze redelijk drukke compositie nodig heeft.

Builder:
Laat ik aan jullie over... :wink:

gumpje:
Fraaie foto en een verrassend vervolg.

viking_in_shorts:
Een passend vervolg, goed gevonden. De spiegeling is en leuke toevoeging.

Marfique:
Een mooi vervolg op een m.i. lastige foto. Goed gevonden en uitgevoerd.

pepijnvb:
Een verrassend, maar goed passend vervolg. Qua uitvoering was hier misschien nog wat meer uit te halen, maar de boodschap is duidelijk.

Dianawoman:
Een logisch vervolg. Mooi uitgevoerd.

Bagtjuh:
Door eigen ervaringen/ergernisse een leuke switch gemaakt. Mooie compositie.

Dennis Vs79:
Een, voor de fietsers minder leuk, vervolg van de fietstocht (ook ingegeven door eigen ervaringen/ergernissen?). Wederom een verrassende wending.

ebvandevechte:
Groene spijlen als vervolg van groene grassprieten en van een levende mier naar een dode vis. Opnieuw een verrassende wending.

P.S. @gumpje:
Het vogelhuis heb ik idd speciaal gemaakt. Het is geen echte puzzel geworden, was ik eerst wel van plan maar ik had geen geschikt decoupeerzaagje. Bijkomend voordeel is dat ik het vogelhuisje nu ook nog kan ophangen in de tuin...
Gebruikers-avatar
Dianawoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1829
GeregistreerdCOLON 02 Feb 2011 22:12
WoonplaatsCOLON Lepelstraat

Geweldig om te zien!!
Vind het erg moeilijk om bij iedere foto technisch commentaar te geven, maar vind alle foto's op zijn eigen manier mooi.
@Bagtjuh, deze auto vervuild de polders niet hoor, staat hier in de garage mooi te wezen nadat mijn vriend hem zelf helemaal van casco weer opgebouwd heeft en rally replica gemaakt.
Hoe hoger ik de lat leg, hoe sneller ik er onder door ga... dus omlaag met die lat, dan kan ik er overheen stappen en verder gaan
Gebruikers-avatar
Dennis Vs79
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2006 14:07
WoonplaatsCOLON Assen

@Builder, twee jaar geleden languit in het gras gelegen voor een foto. Bleek naast een mierenhoop te zijn.
Vorig jaar door hoog gras enzo gewandeld, kwam thuis met kleine "vriend" de teek. Geef mij de mieren dan
maar, die liepen over mijn benen, maar beten niet... En kan ze stukken beter waarderen (nuttige dieren)

Natuur is mooi en ik blijf foto's ervan maken, al pas ik wel beter op waar ik ga liggen en controleer mijzelf vaker
op achterblijvers :wink:

PS: Reactie op de foto's volgt nog.
~Everyone has a photographic memory; some just don't have the film~
Gebruikers-avatar
BOV
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 309
GeregistreerdCOLON 08 Sep 2010 11:39
WoonplaatsCOLON Limbabwe

Whow, leuke verrassende resultaten!
Mooi om te zien hoe verschillende mensen ieder hun eigen interpretatie bij een foto hebben...

Zou ik ook een keer mee kunnen doen in een fotoketting?
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen.

EOS60D Gripped, wat lenzen, strobist set
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Geweldig weer... b;ijft boeiend, een fotoketting! Na drie keer alle foto's bekeken te hebben, is mijn persoonelijke top 3:
1: het vogelhuisje van Builder;
2: de aardappel vam Viking in Shorts;
3: de openingsfoto van Geert H.

Maar ook voor de rest mijn complimenten! Leuk gedaan, allemaal!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
JSnakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 929
GeregistreerdCOLON 16 Sep 2009 14:10

Echt leuk zo'n fotoketting, vooral grappig om te zien hoe iedereen een foto anders kan interpreteren en daar zelf meteen reactie op kan geven.
Complimenten voor de gegadigden en kijk alweer uit naar de volgende ketting!
Gebruikers-avatar
Dennis Vs79
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 420
GeregistreerdCOLON 11 Feb 2006 14:07
WoonplaatsCOLON Assen

Geert H
Prima begin, kan je vele kanten mee op met de renner als centraal middelpunt. Jammer van die koplamp achter de renner, maar dat is heb je met die eenmalige momenten...
PS: Is het een fietspad of parallelweg?

Karin 115
Over een rare situatie gesproken, netjes uitgevoerd. De zwart-wit omzetting komt bij mij meer als grijs over. Het konijn als eierdop is een leuk detail.

Haamhof
Ja, grappig. Nog wat prulletjes op de leuning zodat het niet helemaal lijkt alsof het in scene is gezet. Of juist daarom daar neergelegd...

redone51
Mwah. De foto snap ik, maar de uitvoering vind ik minder. Daarbij had de plaats van de monitor sowieso anders gekunnen, zodat de achtergrond minder storend aanwezig was.

Rocker
Mooi opgelost. Goede wending! Alleen de stoel(en) op de achtergrond geven aan dat de spullen nu aan de kant staan, zodat er op het moment ook niet gefotografeerd wordt. Kleinigheidje :wink:

Scubadero
Grappig om te zien dat hetgeen wat op de vorige foto out-of-focus was, juist als focus is gebruikt voor dit resultaat.

gvasseldonk
Geen wending, maar meer een detail opgezocht van een andere appelboom...
Je had van mij nog meer op de bloesem mogen duiken, dan was de achtergrond minder druk geweest. Of zo gaan staan dat alleen de lucht als achtergrond was overgebleven.

Builder
Creatief in het kwadraat. Een wending die wat uitleg nodig had en aan de knutsel gegaan. Ik kan het waarderen :)

Gumpje
Het had dus net zo goed een stropdas met een paars randje en gouden stippen kunnen zijn wat in het huisje lag... Persoonlijk vind ik de overgang/wending te dun.
Verder een heerlijke dof in de foto.

viking_in_shorts
Als je dit te lang laat liggen... Dat bespaar ik jullie maar. De draadjes zitten er al op, dus een geluk dat er nog geen geurschermen bestaan. Geslaagde foto.

Marfique
Knollen? Hahaha, dacht dat het niet gewaardeerd werd als dit tegen paarden werd gezegd. Lastig twee losstaande paarden op de foto te zetten, die edele dieren hebben toch een eigen willetje.
PS: Denk aan je diafragma. F22 is in dit geval overkill, de achtergrond is nu niet onscherp.

pepijnvb
Van 2 pk naar 2 pk. Toppertje.
Diagonale lijn, dof aanwezig, foto ook nog eens geslaagd.

Dianawoman
De auto stoer aangekleed. Leuke gedachte en nette foto.

Bagtjuh
Gewone auto's kunnen er soms ook wat van, niet prettig als je dan op de fiets zit en met zeer hoge vaart ingehaald wordt.
Foto heeft daarentegen een rustige sfeer. Misschien nog iets meer middentonen, maar het is zeker een mooie omgeving voor de fietsers.

Dennis Vs79
De juiste exif: ISO800, F8, 1/200, 100mm + 12mm tussenring.
Kopje had ik nog wat scherper willen hebben, maar die krengen zijn ontzettend snel. Nog liever had ik ze vanaf de zijkant willen fotograferen, maar de schaduw vond ik wel grappig om te zien.

ebvandevechte
Hekkensluiter... Zo kan iedereen die eindigt een hek gaan fotograferen. Al geeft het einde van de voedselketen en de visgraat wel een dramatische wending. Heel apart dat het daar (zo lang) gelegen heeft.


Ik waag mij dan ook maar aan een top 3:
3. Bagtjuh
2. Rocker
1. Pepijnvb

Met een eervolle melding voor Builder vanwege de huisvlijt :wink:
~Everyone has a photographic memory; some just don't have the film~
Gebruikers-avatar
Builder
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 805
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2007 07:52
WoonplaatsCOLON Westerkwartier (Gr.)

Jammer dat de reacties wat achterblijven t.o.v. het aantal deelnemers...
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar