Vera

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Selmak
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 552
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 13:03
WoonplaatsCOLON www.fotolijststudio.nl
CONTACTCOLON

Leuke serie, alleen jammer dat niemand ziet dat ze echt melkwitte benen heeft tov haar torso. Dat stoort pas!

Kun jij als fotograaf niets aan doen, had het model even zonnebank moeten pakken ipv een gezichtbruiner ;)


p.s. ze heeft ook witte strepen van de bikini of bh die behoorlijk zichtbaar zijn....
Website: http://www.fotografiesteve.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blog: http://www.fotografiesteve.nl/blog/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Lygun
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 290
GeregistreerdCOLON 12 Jan 2009 14:17
WoonplaatsCOLON Alphen aan den Rijn
CONTACTCOLON

Voor mij nr. 8. Mooie pakkend blik en alles is mooi inbalans.
Vind nr. 1, 2 en 3 net als Drwizz ook wat te veel geflitst overkomen. De rest uit de serie is meer in balans en komt natuurlijker over.
Nr. 9 is niet helemaal mijn smaak, maar het is wel mooi gedaan ;)
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

sterke platen...
Heerlijk belicht, inderdaad zouden ze beter tot hun recht komen als ze in cato''s zouden worden geplaatst.. de laatste vind ik wel grappig, maar meer als funpart..

top..
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
Gebruikers-avatar
Thabita
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1572
GeregistreerdCOLON 05 Mei 2010 08:29

9 GEWELDIG!!!!!
De rest ook hoor. ;)
Gebruikers-avatar
BartvA
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 263
GeregistreerdCOLON 13 Okt 2010 20:05
WoonplaatsCOLON Vinkeveen

Mooie serie sugarman. je hebt echt een eigen stijl ontwikkeld, de 1 kan er misschien minder tegen als de ander maar je laat wel zien in je foto's dat het hoofdonderwerp het model is en niet de locatie.

groet Bart
Why Nikon When you can Canon.

Genoeg spulletjes volgens veel mensen... Al ben ik het daar lekker niet mee eens :D.
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Het is inderdaad zonde dat het model niet egaal bruin is en dan heb ik hier en daar nog wat gepoetst.

Maar aan iedereen nog bedankt voor de reacties!!!
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
WireWess
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1258
GeregistreerdCOLON 25 Mrt 2009 23:30
WoonplaatsCOLON Westland
CONTACTCOLON

Het is weer een nette serie in een herkenbare sugarman style :)
Je hebt in ieder geval een leuk model en er zitten zeker leuke platen tussen.
Het meeste is inmiddels wel voorbij gekomen, maar een paar kleine puntjes die mij zijn opgevallen:
Bij foto 1&2 is het jammer dat de toning van de schoenen hetzelfde is als de omgeving, hierdoor vallen ze nogal weg ook bij foto 2 is z'n voet lastig te herkennen.
Bij foto 4&5 trok het rommelige t-shirt de aandacht, voornamelijk icm de doortekening van de broek.
Bij foto 7&8 ga ik mee met Selmak, maar om kleurverschil tussen lichaamsdelen te compenseren is deze snelle tutorial super handig: http://fstoppers.com/quick-and-easy-ski ... orrections" onclick="window.open(this.href);return false;
Je weet niet wat je niet weet ! :D
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Ik dacht al wanneer komt de opmerking over die schoenen en jaaaaa, jij bent de eerste :)
Op het origineel is het allemaal goed zichtbaar.

4 en 5 inderdaad slordig dat t-shirt en ik vind de kleur wit zo wie zo niet een mooie keuze maar er was even niet iets anders.
Ik heb deze voornamelijk neer gezet omdat ik haar blik wel mooi vond en misschien ga ik dat witte t-shirt wel een andere kleur geven.

De tutorial heb ik gezien maar zal niet mijn manier van werken zijn.
Deze tutorial zegt dat je de curve in een andere standaard moet gaan zetten voor wat wit moet zijn en dan moet je de curve later weer gaan calibreren als je het wit, grijs en zwart gebied goed wilt zetten.

Ik zou dan eerder een nieuwe kleurlaag aanbrengen in een bepaalde huidkleur en die laag in de saturation blendingmode zetten met een Opacity van ongeveer 50%.
De rest weg poesten wat niet met huid te maken heeft en klaar met het zelfde resultaat.
Vele wegen die naar Rome leiden zal ik maar zeggen.
Laatst gewijzigd door 1 op sugarman, in totaal 17 keer gewijzigd.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
BossHogg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 15:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam

Hoi Peter,

Dit is een lekkere frisse serie kijkt lekker weg met dat groen wat ze aan heeft !!

nr 2 en 9 zijn mijn favorite

Wel respect voor je hoe je nr 9 zo gekregen hebt erg goed bedacht .
Heb je hier een tutorial van?

Tja, je moet maar op het idee komen en goed kunnen shoppen .
Lenzen zitten in mijn ogen en objectieven op mijn camera!
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Hee BossHogg,

Toen ik foto 3 had gemaakt wist ik al vrij direct dat het iets moest gaan worden dat ze getroffen zou worden door een bliksem of zo iets.
Thuis in mijn fotoarchief ben ik op zoek gegaan naar iets duisters en kwam toen een foto tegen van mevrouw de Vrijheid naast de Domkerk.
De bliksem heb ik met Google opgezocht.

Het zijn dus eigenlijk drie foto's door elkaar heen gemixd en als laatste een Hue/Saturation, Colorize blauw er over heen gedaan voor de blauwe gloed.
De meeste tijd heeft gezeten in het uitsnijden van het model en in totaal heeft mij dit ongeveer een half uur werk gekost.

Een tutorial schrijfen hoe ik dit heb gedaan gaat mij meer tijd kosten maar binnenkort start ik een Photoshop cursus maar meer hier over zal ik tzt. wel laten weten.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

weinig aan de comments toe te voegen, gewoon goed serie. (model kan pssen als een echte vent :lol: (foto 5)
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Thx, :) dat lijkt er inderdaad verdomd veel op ja maar toch maar neer gezet vanwege haar goede blik.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
Gebruikers-avatar
haamhof
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1296
GeregistreerdCOLON 11 Nov 2009 20:43
CONTACTCOLON

Hmm, Peter, een photoshop cursus? En waar dan wel? En wat mag dat gaan kosten dan...? Ben geintresseerd!

Gr. Gaab
Gebruikers-avatar
sugarman
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5360
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2004 00:25
WoonplaatsCOLON Een Hagenees in Hoek van Holland
CONTACTCOLON

Haamhof, leuk dat je geintresseerd bent en dat zal in het Westland gaan plaats vinden (exacte locatie volgt nog) zo rond september 2011.
Ik hoop begin juni meer duidelijkheid te krijgen en dat zal ik hier dan ook laten weten.
Het wordt in ieder geval een fotostudio met alles er op en er aan en het enige wat ik niet ga verkopen zijn camera's en accessoires.
Een camera, een lichtsetje en nog wat gebroken glazen.
Let op!! Men zegt vaak "belichting" terwijl er "verlichting" wordt bedoeld.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar