Milessa @ Eppel Fotografie + Update + Video

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
huppekees
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1114
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2007 18:31
WoonplaatsCOLON '' Maassluis ''

Ten eerste; ik wou dat ik de foto''s zo kan maken.. ten tweede, ik wou dat mijn dochter zo op de foto zou willen komen te staan, model heeft er blijkelijk plezier in..
kleuren zijn geweldig, composities versterken de stoerheid
En tja... het zijn foto''s om jaloers op te zijn.. dus wellicht uit dat zich in rare reakties...

Top platen...
EOS 40[color=red]D[/color] / EF 70-200 [color=red]L[/color] 4.0 IS USM / EF 17-40 [color=red]L[/color] 4.0 / EF 50 II 1.8 / EF 35-105 3.5/4,5 / Kenko set / BGrip-E2N /1x16 en 2x4GB geheugen / monopod / 3poot / B&W filters / 430EX speedlite / CS4 + Lr2
Gebruikers-avatar
Ton Canon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 987
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2008 23:20
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Ralf, ik denk dat je je een hoop problemen bespaard had als je de leeftijd er niet bij had gezet. Als je gezegd had dat ze 17 was had ik het ook geloofd. Maar kennelijk vind je het boeiend om de leeftijd erbij te vermelden. Bij je andere foto's van modellen en je trouwfoto's en bij de door jou aangehaalde tepelfoto's zie ik nooit een leeftijd staan. Kennelijk vond je het nodig om haar leeftijd erbij te zetten en vervolgens snoer je iedereen de mond door te zeggen dat het off-topic is???????

En waarom mag je een foto alleen beoordelen op techniek en niet op ethiek of andere aspecten???? Een foto is een beeld dat iets bij iemand oproept en zo'n beeld bestaat (althans bij mij) niet louter uit techniek. Integendeel zelfs.

Maar ik neem aan dat je de ouders toestemming hebt gevraagd voor zulke foto's en om ze te publiceren. Dat is een opvoedkundig aspect waar wij als kijkers wel iets van mogen vinden, maar verder buiten staan. Niks mis mee, maar ik sluit me persoonlijk wel aan bij wat eerder gezegd is; het zou mijn dochter niet moeten zijn en als fotograaf werk ik aan zulke foto's van een 11-jarige beslist niet mee. Da's dan mijn persoonlijke mening.
Gebruikers-avatar
LongJoy
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 78
GeregistreerdCOLON 31 Mei 2006 23:32
WoonplaatsCOLON Utrecht, The Netherlands
CONTACTCOLON

Paar maanden geleden ook zo een discussie op DH.
Werd foto door model geplaatst die ze in de nacht op een begraafplaats had geschoten. Daarbij zat ze op een graf.
Een aantal mensen klaagden er ook over dat ze het oneerbieding en disrespectful vonden dat ze dat deed.
Ikzelf vond het ook niet zo netjes maar model in kwestie vond dat we naar de foto moesten kijken en niet naar de plek waar het was geschoten.
Nou eeehm ja...voor mij is ook de achtergrond van belang dus geef ik daar net zo goed ook kritiek op...behoort immers tot de foto.
Model werd boos en zelfs mod kwam zich ermee bemoeien. Mod stond achter het model.
Voor de rest was het een pracht van een foto...alleen vanuit esthetisch en etisch oogpunt gezien was het geen geschikte locatie.

ok deze foto's roepen inderdaad zo een beeld op.
Prach van een foto's...dat zeker...maar ze roepen tegelijkertijd toch ook een beetje het 'kijk-mij-eens-sexy-zijn/doen gevoel open daar hou je enigzins toch een nare bijsmaak aan over.
Hoe je went en/of keert... onbwust gaat zo een gedachte door misntens 50% van de mensen heen.
Joyful and loving memories for a long time.
Bezoek ook eens www.LongJoy.nl | www.facebook.com/LongJoy | www.twitter.com/LongJoy
Gebruikers-avatar
almanbrother
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 2465
GeregistreerdCOLON 06 Dec 2006 13:45
WoonplaatsCOLON Heuvelrug
CONTACTCOLON

@Drwizz: beetje vreemd vind ik je reactie wel. Je spreekt alleen diegene aan on-topic te blijven die in jouw ogen iets negatiefs te melden hebben, maar de oorzaak van deze reacties laat je met rust? Dan doel ik op de reacties van Wernerfotografie en Xammie die normen en waarden van anderen niet respecteren.
De vergelijking met naakte baby's gaat natuurlijk helemaal nergens over, maar dat weet je zelf ook wel.

De wijze waarop Ton en LongJoy e.e.a. verwoorden kan ik me geheel bij aansluiten. En dat is ook een mening over je foto's, dus toch wel on-topic.
Groet,
Aldert
Ik zou toch eens HIER kijken!!
Voor een account op zenfolio.com: code QHS-2X7-66B
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

De foto's, ik vind ze schitterend, ik hoop dat ik ze ooit zo ook kan maken.

Wat betreft de leeftijd, het is al eerder gezegd, je heb zelf de leeftijd vermeld en de foto's doen anders vermoeden.
Dat je hier commentaar op krijg lijkt mij dan ook logisch en Beasar heeft dit dan ook keurig gedaan zonder te schelden
of iets dergelijks.
Dat er dan figuren zijn die daar opmerkingen over maken, en dan vooral de manier waarop, zegt veel meer over die figuren dan
over Beasar.
Als ik naar foto's gaat kijken van een 11 jarige verwacht ik andere foto's dan dit, neemt niet weg dat het schitterende foto's zijn.
Het zou zonde zijn om een kind, wat graag model wilt worden die kans te ontnemen maar, als ik het zou kunnen,
zou ik zelf proberen om het kind iets meer als een 11 jarige op de foto te zetten.
En nartuurlijk is de ene 11jarige de andere niet, sommige kinderen zijn zijn hen leeftijd eigenlijk al voorbij en anderen
nog niet maar er is ook een tussen weg denk ik.
Ik zou een kind van 11 niet als een 18 jarige of zo neer zetten.
Zoveel mensen, zoveel meningen
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
Gebruikers-avatar
Crazyrooster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 06 Mei 2010 18:28
WoonplaatsCOLON Emmen
CONTACTCOLON

Ik denk dat Drwizz in de basis de leeftijd vermeld heeft om te laten zien dat een meid van 11 al in staat is zo goed model te staan voor een fotograaf. Bij een ouder iemand doet dit er minder/niet toe. Daarnaast...... heeft ook maar iemand een idee hoe meiden van deze leeftijd tegenwoordig al op de middelbare school rondloopt? Tijden veranderen kennelijk. Zoals Milessa hier is afgebeeld is erg stijlvol in vergelijking met hoe ik meiden van deze leeftijd normaal al door het stadscentrum zie lopen. Als Drwizz nu een vulgaire serie had neergezet, dan had ik de kritiek beter begrepen dan zoals Milessa nu op de foto's neergezet is. Een model moet tenslotte ergens beginnen en dat had niet beter gekund dan met deze prachtige serie.
Canon EOS 1000D | EF-S 18-55 | EF-S 55-250mm IS | EF 50mm f/1.8 II | Fotografie Emmen | Flickr...
Gebruikers-avatar
Ganz
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 717
GeregistreerdCOLON 30 Aug 2008 22:25
WoonplaatsCOLON provincie Utrecht
CONTACTCOLON

Mooie meid, die er inderdaad erg volwassen uitziet voor haar leeftijd.
Goede serie met een mooie belichting, ze knallen van het scherm af !!
De poses, en blikken zien er ook top uit, ben benieuwd hoever ze komt in dit vak.
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

@Hari Seldon: Hartelijk dank voor je reactie. We zijn ook heel blij met de foto's. Dit is onze beste shoot tot nu toe. Alles zat mee.

@Canon Benny: Bedankt voor je reactie. De toning heb ik gemaakt met behulp van een basis preset in LR3. Die haalt de saturatie enz naar een bepaald niveau. Daarna heb ik expres de witbalans uit balans gehaald door meer blauw toe te voegen zodat je een vintage effect krijgt in de foto.
Verder nog wat kleine aanpassingen in de kleurtoning en wat blacks toegevoegd. Alles gedaan in LR3 dus dit keer geen PS nodig gehad. De instellingen van de kleurtonen kopieer ik dan weer naar andere foto's in de selectie. That's all...

@Crazyrooster: We zijn ook erg trots dat we haar hebben mogen schieten in natuurlijk licht. De meeste foto's van haar zijn met flitsers gemaakt en die zijn wat harder. We houden van dit licht... De wolken waren een enorme softbox die dag.

@FerryB: Jij ook bedankt voor je reactie. Ik heb bewust de leeftijd erbij gezet omdat we echt heel veel respect voor haar hebben. Deze meid kan echt een grote worden in de modellenwereld en ze vindt gewoon echt superleuk. Dat merk je aan alles. We konden haar bijna niet bijhouden met schieten :)

@ebeckers: Hoi Erwin, bedankt voor je reactie. Ik vind je vraag best moeilijk want we hanteren eigenlijk nooit regels uit de boekjes.
We hebben een aantal workshops gevolgd bij Frank Doorhof en die vertelde eigenlijk altijd: "Think out of the box".
We hebben totaal geen flitsers gebruikt alleen een reflectiescherm maar dat is twee outfits later en die vond ik minder vandaar dat ik ze niet gepost.
Eigenlijk is de enige regel die we hebben toegepast: F2.8 & F4. Daardoor krijg je toch diepte in de foto en belichting is perfect voor een Fashion shoot.

@martinus: Ja daar heb je gelijk in... :) Ook bedankt voor je reactie! :)

@huppekees: Bedankt voor je leuke reactie. Ik vind het jammer sommige mensen zo negatief op haar leeftijd reageren. Ik ben er nu wel een beetje overheen. Gisteren was ik echt een beetje boos.

@Ton Canon: Ik heb haar leeftijd erbij gezet om aan te geven dat zij echt een zeer goed model is en dat ze hopelijk ver zal komen.
We zijn enorm trots dat we haar hebben mogen vastleggen op de foto. Ze is echt geweldig! Ik vind het frappant dat sommige mensen alleen het ethische aspect benoemen en niet verder op de foto's ingaan. Dat is het enige dat stoort.

@LongJoy: Ja ik ken die discussies en ik ga me er niet meer druk om maken. Wat we gisteren hebben neergezet is in onze ogen echt fotografie pur sang. Dat is wat voor ons telt.

@almanbrother: Bedankt voor je motivatie. Ik denk dat iedereen zijn eigen definitie van normen en waarden heeft.
Het is jammer dat mensen alleen maar reageren om dat er 11 jaar staat en niet verder kijkt. Ik zou het zo weer doen. Ze is geweldig!

@woody111: Ook bedankt voor je uitgebreide motivatie.

@Ganz: Bedankt voor je reactie. Ze wil graag ver komen met modellenwerk en we helpen haar graag.
Ik had het idee om een jeep te regelen en het bos in te gaan. We hadden goede visagie en de styling werd door mijn vriendin en haar moeder gedaan. Ze is een raket als ze voor de camera staat :)

Ik zal strak een filmpje plaatsen. Dan kunnen jullie de omstandigheden zien en hoe we hebben gewerkt.
Pffff... nu moeten mijn vingers rust hebben...

Iedereen bedankt voor het reageren! :)
Gebruikers-avatar
vonderstealth
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 334
GeregistreerdCOLON 06 Jul 2010 21:41
WoonplaatsCOLON Rotterdam
CONTACTCOLON

Ralf ik heb niet eens zin om de texten eronder te lezen; echt gave foto's!
MS Fotografie https://www.ms-fotografie.nl
EOS 7D gripped | Sigma 10-20 f3.5 DC HSM | Sigma 17-50 f2,8 DC EX HSM | Sigma 70-200 f2.8 II MACRO HSM + Sigma 2.0x APO Tele Converter | Speedlite 430XE II
Gebruikers-avatar
leniejj
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 193
GeregistreerdCOLON 25 Apr 2009 16:08
WoonplaatsCOLON Pijnacker

Wow super foto's! Deze dame heeft zeker talent!

Lenie
[size=75]Canon 450D, Canon 18-55 en 55-200 Sigma 105 Macro lens
Canon speedlight 580 EX II
en nog wat filters

nog meer wensen..[/size]
gonwil
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 513
GeregistreerdCOLON 30 Mrt 2008 19:20

Echt geweldig.

mooi model,die weet hoe het moet.

mijn complimenten met zo,n serie.

groet Gonda.
Gebruikers-avatar
PP
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2682
GeregistreerdCOLON 26 Mei 2005 20:15
CONTACTCOLON

mooie van deze serie vind ik vooral het stemmige kleurenpalet (model doet het ook goed natuurlijk)
Mijn website: http://www.ppphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
BossHogg
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 646
GeregistreerdCOLON 28 Feb 2010 15:57
WoonplaatsCOLON Rotterdam

hey Ralf,

supergaaf gefilmd !!

Erg leuk gemaakt allemaal .

i like it and i keep on following you !!!! So keep on posting on Eosdigital !! :wink:
Lenzen zitten in mijn ogen en objectieven op mijn camera!
sprokeq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1277
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2011 09:56
WoonplaatsCOLON Haaksbergen
CONTACTCOLON

Tjonge... ze lijkt ouder!

Is ze nog vrij? ;)

En wat zie ik nu? Níkon?
Gebruikers-avatar
bacovuikie
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4163
GeregistreerdCOLON 18 Jan 2007 16:42
WoonplaatsCOLON Krimpen a/d Lek
CONTACTCOLON

Tallent`tje hoor Ralf. prachtige serie zet je hier weer weg

Gr Ruud
KIJK OOK EENS OP M,N WEBSITE www.rvuikphotography.nl
Gebruikers-avatar
Aestiva
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2193
GeregistreerdCOLON 16 Mrt 2007 18:20
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Hele mooie foto's!!!

En respect om te zien hoe jij met je linker hand fotografeert!
5D MKIII | 5D MKII | 40D | 24-70 2.8L II | 24 1.4L | 35 1.4L| 50 1.2L | 85 1.4 | 70-200 2.8L IS II |100mm 2.8L IS | 45mm 2.8 TS-E
Professionele bruidsfotografie [url]http://totaalfotografie.nl[/url]
Facebook: [url]http://facebook.com/totaalfotografie[/url]
Gebruikers-avatar
Selek88
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 336
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2008 12:41
WoonplaatsCOLON Hoogvliet
CONTACTCOLON

Hey Ralf,

Echt een hele mooie serie. Ik ben helemaal weg van de vintage style bewerking!
Heb je hier toevallig een preset van?

Trek je niets aan over opmerkingen over haar leeftijd en blijf gewoon. Tegen wordig beginnen de topmodellen al op 14 jarige leeftijd en hoe denken de mensen hoe hun aan hun ervaring komen? Door fotografen zo als jij die ze een kans geven om een mooi portfolio op te bouwen!

Groetjes Robert!
2 x 5DMKII | Canon 16-35 F2.8 L IS USM MKII | Canon 24-70 F2.8 L IS USM | Canon 70-200 F2.8 L USM | Canon EF 50 F1.8 II| Canon 580EX II | Metz 58-A1
mouthaanfotografie.nl
JantjeB
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 353
GeregistreerdCOLON 08 Mei 2009 13:03
WoonplaatsCOLON Wortegem-Petegem (België)
CONTACTCOLON

Wow, echt knap werk. Die toning, me love it. Wat mij betreft mag je zo'n foto's blijven plaatsen, liefst zoveel mogelijk. Dit is top-fashion, geen overkill en toch ook niet natuurlijk, de heerlijke gulden middenwegfoto's die direct een wow-gevoel oproepen.

Het model?
Je hebt begaafde mensen die op de leeftijd van 8 jaar Einstein evenaren en men moet die mensen hun ding laten doen, anders zijn die totaal niet gelukkig en gaan ze kapot.

Je hebt meisjes die er op 11 uitzien als een 17-jarige en zich ook zo gedragen (want er zo uitzien is 1 ding, je er naar gedragen om zo'n pics te maken is iets totaal anders, daar heb je een graad van volwassenheid voor nodig en uiteraard talent, maar al die ingrediënten zijn nu eenmaal nodig) en dat mag "gebruikt" worden.
Het enige waar ik altijd een beetje bang van ben, bij kind-sterretjes, is de begeleiding. Er zijn zat kl**tzakken op de wereld die zo iemand willen gebruiken om grof geld mee te verdienen zonder scrupules. Vandaar dat het noodzakelijk is dat er een degelijke agent komt voor dat meisje te begeleiden door de wespennest van de modellenwereld. Maar ik ben zo vrij te denken dat TS dat wel weet en een deftig babbelke met de ouders en het meisje gedaan heeft, om de mogelijke impact van dergelijke foto's te bespreken.
Canon EOS 450d ** Sigma 18-50 f2.8 DC HSM Macro ** Sigma 70-200 f2.8 DG HSM (spijtig overleden)** Canon EF 50 f1.8 ** Canon EF 70-210 f3.5-4.5 ** Canon Speedelite 430 EX II **
Drwizz
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1152
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2008 14:43
CONTACTCOLON

@vonderstealth: Hartelijk dank voor je leuke reactie!

@leniejj: Bedankt! ze is zeker gezegend met veel talent.

@gonwil: Thanks!

@PP: Het is een beetje vintage...

@BossHogg: Thanks man... Filpje hebben we met een goedkope Legria Hd camera gemaakt :)

@sprokeq: LOL :) We hebben met Nikon en Canon geschoten. De eerste serie was gewoon het beste en dat lag vooral aan de styling. Merk camera maakt me niet zoveel uit.

@bacovuikie: Thanks Ruud :)

@Aestiva: Bedankt Ashvin... Ja als je rechterhand niet goed functioneert dan moet je wel hè :)

@Selek88: Bedankt voor je reactie... Ik sluit me aan bij je motivatie. Bedankt daarvoor!

@JantjeB: Bedankt voor je reactie! Haar moeder begeleid haar zeer goed. Alles in op en top geregeld en ze schiet alleen met serieuze fotografen met een uitgebreid portfolio. We hebben haar gevraagd en ze heeft zelf het thema bedacht en wij hebben de Jeep, visagie en spullen geregeld.
Gebruikers-avatar
Selmak
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 552
GeregistreerdCOLON 06 Aug 2008 13:03
WoonplaatsCOLON www.fotolijststudio.nl
CONTACTCOLON

Aangezien het zoveel reacties teweeg brengt, moeten het wel goede foto's zijn.

Zonder meer een perfecte serie. Daar is al genoeg lof over te vinden in de reacties. Dit is fotografie.

Daarnaast over de leeftijd, tja, dat is disputabel denk ik. De 1 vind het niet kunnen, de andere wel. Je zit hier natuurlijk ook op een forum voor amateurs, die kijken wellicht anders tegen dit soort zaken aan dan pro's. Daarom kan dit veel discussie teweeg brengen.

Mijn mening; ik zou het niet doen en het zou mijn dochter ook niet moeten zijn.

Nuff said.
Website: http://www.fotografiesteve.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Blog: http://www.fotografiesteve.nl/blog/" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar